2021-08-02, 23:13
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotParmesan
Alltså är du så här korkad eller är du påverkad av något?

Jag ska försöka förklara för dig då det inte verkar gå in i huvudet när andra har skrivit.
Du har i denna tråd golat om händelsen, golat om andra händelser kopplat till denna, golat om vem som köper knark av vem, outat att du vet var en gömma med knark, pengar, vapen och ismaels pass är, golat vart folk är och gömmer sig. Med mera..

Du har golat och lämnat ut en jääävla massa information för att sen lyckas outa dig själv genom att säga var du bor och sen ladda upp en bild på en dom du är med i och glömt att maska ditt jävla för och efternamn, detta är Sveriges största forum, bara den här tråden har just nu 3,2 miljoner visningar.
Halva sverige vet ju fan vem du är vid det här laget och ändå försätter du läka information?!
Du fattar väl att dom du golat ner kommer läsa den här tråden och veta vem du är? Eller är du så jävla dum att du inte tror det kommer nå fram till dem?

Detta är fan det sjukaste jag varit med om på flashback ever, kan en människa verkligen vara såhär pass korkad??

Men tig för i helvete och låt honom prata. Alltså är du en sådan som alltid ropar STOPP när någon ska lägga en straffspark på fotbollen?
Citera
2021-08-02, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Snälla nån ALLT tyder på knarkskuld oavsett vad någon annan i forumet skriver.

ja visst -det kan handla om droger- men det behöver inte vara så.
En tjej kan hamna i andra konfliktsituationer också.
Citera
2021-08-02, 23:14
Medlem
CaptianCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shootingstar
Jag är släkt med henne, men inte nära. Jag vet mer om hennes familj än ni som skrivit här. Men om just henne vet jag lite. Hon är inte adopterad. Hennes mormor har uppenbart samiskt påbrå, liten med svart hår, men i övrigt är hon svensk sedan urminnestider på både sin mammas och pappas sida (och samer är ju också svenskar för den delen). Hennes pappa, som var rätt lång, blåögd och blond, kan dock ha lite finskt påbrå.

Vill ni veta mer om henne kan jag berätta att hon var ett geni i matematik i högstadiet. Överlägset bäst i klassen, enligt en källa som står mig mycket nära och jobbade i hennes skola. Hon var även duktig generellt i skolan. Källan beskrev henne som "allergisk" mot orättvisor och tog svaga i försvar, även mot lärare. Hon var alltså ingen "duktig flicka" a la fjäskfia i skolan, utan genuint duktig.

En nära vän köpte lite gräs av henne för kanske ett halvår sedan. Det visade sig vara för lite, och hon ska då ha återbetalat för det som saknades utan att det krävdes. Vännen ifråga är ingen kriminell som hotat henne, utan mer av en peace o love hippie med buddistiska idéer..

Däremot är det uppenbart att hon omgav sig av socialt utsatta i alla dess former. Papperslösa, asylanter, kriminella..

Utifrån hennes karaktär landar jag i en alternativ hypotes. MGM, eller mördaren vem det nu är, kan mycket väl ha försvarat grejer hos henne. Sen har pundaren slarvat bort grejerna, och skyllt det på henne. Inmålad i ett hörn har han sedan tvingats fimpa henne, grundat på sin egen lögn, eller själv bli fimpad.

Så användaren "intenog" är nog just den pundaren dock vill "intenog" skylla allt på någon annan. "Intenog" är en fullblodspsykopat.
Citera
2021-08-02, 23:15
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Har du honom som vän eftersom du kan läsa meddelanden på hans fb?
Screenshot tack.
Citera
2021-08-02, 23:16
Medlem
RyanCrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Troligtvis ingen av substans, så som tråden spekulerat så har han goat BO till platsen alt. också kört någon bil från platsen. Men ingen vet egentligen just nu, han kan ju också varit den som sköt (men inte ens polisen har det huvudspåret). Dock har han ev. som lokal "kändis" (av polisen) agerat turistguide åt Shottaz när de haft "semester" i Luleå.

Något åt det hållet.. finns säkert någon som vill rätta mig nu. Men det är mycket spekulationer i nuläget...
Vad betyder det, är han kriminell? Vem som helst hamnar väl inte i knäna på Shottaz och blir inblandad i ett mord.
Citera
2021-08-02, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sdoko
Nej, det tar inte 10 minuter med buss från Bäverstigen till Tunastigen. Luleå är en relativt stor stad till ytan. Du får räkna med att det tar ca 30 min med buss. Tar för fan mer än 10 min köra bil mellan.

Exakt. Och då är det även ett bussbyte. Man kan inte ta samma buss från hertsön till Tuna om det inte är en viss linje. Och den slutar ju gå ganska tidigt. Så hon har mest troligt bytt i stan.
Citera
2021-08-02, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kan ju vara så att hon hotade fel personer. Kanske försökte BO pressa dem på pengar, annars skulle hon avslöja något väsentligt. Att skjuta någon i vredesmod för en skuld gör inte att pengarna/varorna kommer tillbaka. Däremot att tysta någon som kanske börjat glappa är ju ganska effektivt. I båda scenarierna statuerar de ex på vad som händer om man inte lyder, men tror mer på att det andra scenariot.

Tror inte direkt på hot.
Men, hon kan ha haft känslig information eller för den delen delat känslig information.
Det är ju inte heller omöjligt att det uppstått en skuld genom att hon stulit/slarvat bort pengar/droger som hon inte bedömts kunna ersätta på ett realistiskt sätt.

Ska man etablera ett mördargäng i en ny stad är det så klart ingen bra start att först bli hustlad och sen ge den man anser skyldig för mycket slak lina att springa med.
Då kan det ses som en investering att knäppa henne och försöka skaka ut pengar av vänner, bekanta och släktingar så långt som möjligt.
Sen ta underskottet och gå vidare.

Då minskar ju risken för att det händer igen radikalt.
Citera
2021-08-02, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Å vad sa vännen?

Var lite tydligare....
Att det är någon från sthlm som vill fucka upp det för dem. Ingen av dem är heller särskilt glada
(surprise) över att ens bli nämnda i denna tråd. Ett mer vidareutvecklat svar än så blir det tyvärr inte.
Citera
2021-08-02, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
ju längre han skulle sitta häktad desto högre skadestånd kan han få. Så kunde jag råna honom på det sen.

Haha ja du är så jäkla slut i huvet 🤣🤣
Killen väntar ju för de första ett straff på 2.5 år i fängelse ska du råna han inne på kåken då 🤣
Som du snackat här skulle du bli våldtagen på parkeringen innan du ens hinner kliva ur bilen på kåken .
Sen är de ju inte så att han drar kortet på vägen ut å får x antal tusenlappar för att han suttit häktad utan de är ju en process som tar ganska många månader .
Sen sa du ju att ljudfilerna är fejkade och nu påstår du att du har suttit å planerat hur din polare ska få sitta häktad så länge som möjligt .

De skulle inte förvåna mig om BO sugit av varenda blatte i stan för en tjuga men dig nekade hon säkert vad än du bjöd och de som finns på ljudfilerna är när ni planerar döda henne
Citera
2021-08-02, 23:25
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Vad betyder det, är han kriminell? Vem som helst hamnar väl inte i knäna på Shottaz och blir inblandad i ett mord.
Han är nyss dömd till 2,5 års fängelse (han har inte börjat avtjäna det då han har överklagat) för att viftat en pistol när hans vänner bankade sönder pannbent på en kille. Sen har han en del narkotikadomar.

Om Shottaz var ute på norrländskt äventyr kan han mycket väl ha kommit i kontakt med dom och erbjudit sina tjänster. Inte för att jag känner killen, men jag känner typen.
Citera
2021-08-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Nej, det är ägaren till lägenheten. Hon hyrde i andra hand/inneboende.

Det har väl inte heller framkommit om hon faktiskt hyrde i 2:a hand?
Citera
2021-08-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Men tig för i helvete och låt honom prata. Alltså är du en sådan som alltid ropar STOPP när någon ska lägga en straffspark på fotbollen?
Du menar att det är ungefär lika stor chans att det blir allvarliga konsekvenser av att lägga en straffspark på fotbollen som att gola ner massa kriminella? Dumaste jämförelsen jag hört.

Intenog är nog inte den du tror utan snarare en som vill han illa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in