2021-08-02, 20:48
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag avvaktar tills samtalen läggs ut för att se trovärdigheten. Alla vet att Frida bor på nr 17 och alla kan se vem som bor på nr 19. Det är inget trollande.
Om du nu inte trollar, förstår du inte vad du gör isåfall?
Inser du inte vad du sitter och skriver? Är du så sönderknarkad?
Citera
2021-08-02, 20:49
Medlem
Citat:
Jag avvaktar tills samtalen läggs ut för att se trovärdigheten. Alla vet att Frida bor på nr 17 och alla kan se vem som bor på nr 19. Det är inget trollande.
du har skrivit här
och så har du också samtalat med någon- om Frida osv
någon har filmat detta samtal i lönndom+
Är det så du menar
denne har för avsikt att offentliggöra innehållet i ditt samtal.
nåväl
du vet väl att du bör
kontakta polisen.
Citera
2021-08-02, 20:58
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Jag får mer för mig att någon vill sätta dit den här ”Er*k väldigt hårt… Någon är väldigt arg på han.. och när folk började ifrågasätta här så startades det upp en ny tråd om han istället.

Vad heter den tråden?
Citera
2021-08-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Vad heter den tråden?
Jag hittar inte den nu..🤔
Citera
2021-08-02, 21:02
Medlem
Citat:
Vad heter den tråden?
(FB) Ny förnedringsfilm i Stockholm sprids på sociala medier, svensk pojke förnedras!

Råder nog osäkerhet om den finns någon koppling mellan personer/trådar dock.
Citera
2021-08-02, 21:02
Medlem
Citat:
Vad heter den tråden?

Förtalstråden är flera veckor äldre än den här tråden.
Den är från 22 Juni
(FB) Ny förnedringsfilm i Stockholm sprids på sociala medier, svensk pojke förnedras!
Citera
2021-08-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Alla inblandade anhålls och häktas på den rubriceringen, även om det är anstiftan, medhjälp eller stämpling t.ex.

Vad gäller polisens misstanke om SV's inblandning kan du läsa här:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WqG9kd/uppgifter-polisen-jagar-shottaz-medlem-for-mordet-i-lulea

Nu får du fila på läsförståelsen, om du går bakåt i citeringarna så ser du att namnen som nämndes inte hade med detta fall att göra utan om en misshandel som ägt rum och där 'avslöjar" han namnen på två som hade med misshandeln att göra, inte namnet på MGM.

Däremot har han konsekvent skrivit om och länkat till Rinkeby-mordet och om Shottaz m.m och det tog ett dygn innan media tog upp att det var polisens spår.

Några andra saker har också varit korrekta och med detaljer som bara människor i det umgänget och boende på platsen känner till.

Men som jag skrev, det finns en hel del BS instoppat också.

Är Aftonbladet en säker källa?? Jag har lyssnat på en intervju med åklagaren idag. Känns som en mer trovärdigt källa faktiskt. För att häkta någon under rubricering mord måste åklagaren kunna lägga fram bevis.Finns väl ingen tingsrätt som häktar någon för mord om man vet att h*n "bara" varit chaufför....
Citera
2021-08-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
du har skrivit här
och så har du också samtalat med någon- om Frida osv
någon har filmat detta samtal i lönndom+
Är det så du menar
denne har för avsikt att offentliggöra innehållet i ditt samtal.
nåväl
du vet väl att du bör
kontakta polisen.

Jag har blivit inspelad när jag pratade och planerade hur Simon skulle få sitta häktad så länge som möjligt genom att ge polisen och åklagarna olika bevis och motbevis så han kunde bli häktad I flera månader.
Citera
2021-08-02, 21:09
Medlem
Citat:
Jag har blivit inspelad när jag pratade och planerade hur Simon skulle få sitta häktad så länge som möjligt genom att ge polisen och åklagarna olika bevis och motbevis så han kunde bli häktad I flera månader.
Har/hade du och Simon problem att komma överens?
Citera
2021-08-02, 21:10
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tittut14
Är Aftonbladet en säker källa?? Jag har lyssnat på en intervju med åklagaren idag. Känns som en mer trovärdigt källa faktiskt. För att häkta någon under rubricering mord måste åklagaren kunna lägga fram bevis.Finns väl ingen tingsrätt som häktar någon för mord om man vet att h*n "bara" varit chaufför....
Läs på lite, det finns t.om chaufförer vid mord som fått livstid.

Citat:
Den 24-årige mannen körde bilen till Kungens Kurva, där en person sköts till döds. Trots att chauffören inte avlossade något skott dömdes han i dag av Svea Hovrätt till livstids fängelse.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/chaufforen-far-livstid-for-mord-skytten-fortfarande-pa-fri-fot/

Men jag tror SV är mer inblandad än så, men jag tror inte han skjutit. Läs domen han har på sig, han vågar inte göra nått grovjobb.

Han har troligtvis också lockat ut BO till platsen, han har sålt ut henne helt enkelt.

Du kan ju länka dina källor på åklagaren som säger att SV har skjutit.
Citera
2021-08-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Läs på lite, det finns t.om chaufförer vid mord som fått livstid.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/chaufforen-far-livstid-for-mord-skytten-fortfarande-pa-fri-fot/

Men jag tror SV är mer inblandad än så, men jag tror inte han skjutit. Läs domen han har på sig, han vågar inte göra nått grovjobb.

Han har troligtvis också lockat ut BO till platsen, han har sålt ut henne helt enkelt.

Du kan ju länka dina källor på åklagaren som säger att SV har skjutit.

Nu pratar vi inte om åtalet utan häktningen... Det finns fall där polisen varit säker på vem mördaren var men i tidigt skede i utredningen så hade åklagaren för tunt med bevis att lägga fram vid häktningsförhandlingen. Så h*n släpptes fri. För att senare häktas & även åtalas. Varför skulle MGM sitta anhållen på sannolika skäl för mord om polisen var så säker på att han "bara" varit chaufför?

Jag sa inte att åklagaren sa att han har skjutit. Utan att brottsrubriceringen är mord. Vilket den inte hade varit om de var säkra på att MGM bara kört bilen...

Säger varken att han är skyldig eller oskyldig till skjutande, det får utredningen utvisa. Att han på något sätt är inblandad kan vi ju alla vara överens om oavsett vilken roll han haft.
Senast redigerad av Tittut14 2021-08-02 kl. 21:23.
Citera
2021-08-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn10
håller med.
Gömman av ev vapen mm och
Denna danne är just nu mest intressanta vi kan jobba efter.
EDIT
Är intenog ett troll, danne som vill hitta Fridas knark hål?
Många aspekter är det.
Kan tänka mig att många Hertsö bor är ute på promenad med spade i hand haha
Lär inte bli lugnt runt "gropen" på ett tag
Oavsett tror jag att detta mord har löst sig snart.
Pga hela jävla kommun är intresserad, inte som där nere och jag hoppas verkligen att detta är ett Jävligt avskräckande exempel att
Komma hit till Norrbotten är självmord.
Löser inte polisen de så kommer en jägare skjuta bort denna ohyra

I slutändan så får man vad man röstar för, och baserat på det så är det bara på tiden att det händer lite grejjer i Norrbotten. Och nej, inga jägare som kommer springa runt och knäppa araber och somalier. Det är bara bra att dem norra delarna får sin beskärda del utav blatteskatten. På tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in