2021-08-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag har sett den tråden, men det som skrivs där är från en signatur som verkar vara på vendetta mot ET, och alltså inte något som signaturen intenog har påstått. Och vendetta-signaturen påstår såvitt jag ser inte heller att friggeboden varit ett hemligt ställe för ET och Frida.
Ja och jag säger inte heller att det är "intenog" som påstår att han befunnit sig i Norrtälje men jag ser nu att signaturen Stefan s skrivit så att det går att uppfatta så. Men det är en meta-debatt.
Citera
2021-08-02, 20:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Enda källan till det är "intenog" så ...

Det var precis därför jag frågade. Stefan S tycks ha koll på vilka somalier som hon umgicks med.

Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Men uppenbarligen har hon någonting med somalierna i Stockholm att göra eftersom det är en sådan som polisen tror har avrättat henne.

Exakt. Och om uppgiften att Ismail bodde hos henne innan han mördades stämmer finns det ju gott om möjliga motiv att välja på.
Citera
2021-08-02, 20:11
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Rörigt här för nytillkommen läsare i tråden. GM är alltså någon shottaz neger? Och BO var någon slags pundarbrud som gömde tex, knark i sin bostad?. Stämmer dessa uppgifter?

Här finns en hyfsad sammanfattning:
https://blog.zaramis.se/2021/08/02/ovanligt-gangrelaterat-mord-i-lulea/
Citera
2021-08-02, 20:11
Medlem
Endast Sverige svenska krusbär har. Jajamensan, guldgossarna gjorde intrång på robotbasen i Vidsel men släpptes lösa igen då de möjligtvis kände sig kränkta. Det verkar finnas koppling till just detta mordfall. Givetvis var de ute efter vapen.
Alltså nu går inte ens skyddsobjekten fria längre däremot går grovt kriminella fria på gator och torg. Vart är detta land på väg?

"I juni greps fyra personer för intrång på Vidsel Test Range. Enligt uppgifter till tidningen Expressen handlar det om medlemmar i det kriminella nätverket Shottaz.
.
.
Åklagare Elin Bj*rkén var väldigt försiktig med att avslöja några detaljer mer än att fyra personer gripits misstänkta för "försök till grovt vapenbrott" och "brott mot skyddslagen". De fyra personerna släpptes sedan på fri fot även om misstankarna kvarstod då det inte ansågs att det fanns skäl till att begära personerna häktade.

Tidningen Expressen skriver nu att det handlar om fyra medlemmar i det ökända kriminella nätverket Shottaz från Rinkeby i västra Stockholm och att nätverket kan vara på väg att försöka etablera sig i Luleå. De uppgifterna publicerar man i samband med att uppgifter till Aftonbladet gör gällande att det är en medlem i Shottaz som just nu jagas som gärningsman i mordet av den 25-åriga kvinnan förra veckan i Notviken i Luleå."

Förmodligen låst artikel.

https://nsd.se/nyheter/artikel/kriminellt-stockholmsgang-kopplas-till-vidselsintrang/r91qxmol
Senast redigerad av Konrad 2021-08-02 kl. 20:15.
Citera
2021-08-02, 20:15
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Nu finns hennes namn i flertal domar som länkats i tråden t.ex denna: https://www.docdroid.net/OVF9zoQ/lulea-tr-b-2322-18-dom-pdf

Att hon var en pundare som umgicks med massa kriminella invandrare vet vi med 100% säkerhet oavsett eventuellt svammel från troll om knarkgömmor och dylikt.

Frida år åtalad i flera mål eller förekommande i flera fall av tvistemål eller strafföreläggande. Minst fyra målnummer avser brottmål där Frida åtalats vid en eller flera domstolsinstanser.

https://mrkoll.se/person/Frida-Landin-Trottergrand-4-B-lgh-1001/DYuqDYuquerAulaTbTAQmsqqkdYQacYfrkyqRaQkyqRaQsqqku erA
Citera
2021-08-02, 20:18
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Endast Sverige svenska krusbär har. Jajamensan, guldgossarna gjorde intrång på robotbasen i Vidsel men släpptes lösa igen då de möjligtvis kände sig kränkta. Det finns koppling till just detta mordfall. Givetvis var de ute efter vapen. Alltså nu går inte ens skyddsobjekten fria längre däremot går grovt kriminella fria på gator och torg. Vart är detta land på väg?

Förmodligen låst artikel.

https://nsd.se/nyheter/artikel/kriminellt-stockholmsgang-kopplas-till-vidselsintrang/r91qxmol

Allt detta stod iofs i Expressen igår. Att de inte häktades berodde sannolikt på att "försök till grovt vapenbrott" är svårt att bevisa och "brott mot skyddslagen" inte är grund för häktning.
Citera
2021-08-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FotParmesan
Alltså är du så här korkad eller är du påverkad av något?

Jag ska försöka förklara för dig då det inte verkar gå in i huvudet när andra har skrivit.
Du har i denna tråd golat om händelsen, golat om andra händelser kopplat till denna, golat om vem som köper knark av vem, outat att du vet var en gömma med knark, pengar, vapen och ismaels pass är, golat vart folk är och gömmer sig. Med mera..

Du har golat och lämnat ut en jääävla massa information för att sen lyckas outa dig själv genom att säga var du bor och sen ladda upp en bild på en dom du är med i och glömt att maska ditt jävla för och efternamn, detta är Sveriges största forum, bara den här tråden har just nu 3,2 miljoner visningar.
Halva sverige vet ju fan vem du är vid det här laget och ändå försätter du läka information?!
Du fattar väl att dom du golat ner kommer läsa den här tråden och veta vem du är? Eller är du så jävla dum att du inte tror det kommer nå fram till dem?

Detta är fan det sjukaste jag varit med om på flashback ever, kan en människa verkligen vara såhär pass korkad??
Dvs om han inte är en annan person som vill trycka till honom. Låter mer trovärdigt än att någon är så dum. Tänkvärt.
Citera
2021-08-02, 20:26
Medlem
Finns det någon bild på pundar bruden?
Citera
2021-08-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jo men nog kan du ta fysisk semester. Men du behöver ju inte lämna tråden för det. Du har gjort så många fina inlägg här i tråden. Här är du uppskattad!

Jag avvaktar tills samtalen läggs ut för att se trovärdigheten. Alla vet att Frida bor på nr 17 och alla kan se vem som bor på nr 19. Det är inget trollande.
Citera
2021-08-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Det här börjar bli helt skruvat. Jag vet inte vad jag ska tro. Vem vill i sådana fall åt denna E så mycket att de använder flera alias i flera trådar över en tid för att kompromettera honom?
Finns säkert många många som önskar det! Tror du inte?

Det här är den bästa tråden på mycket länge på FB. Innehåller som vanligt en hel del som E som kanske är helt och hållet ovidkommande filur för tråden, samma fanns det ett tag fake news i tråden att dådet inte skulle vara kopplat till invandring. Men i största allmänhet tycker jag tråden fokuserat bra.
Citera
2021-08-02, 20:38
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Här finns en hyfsad sammanfattning:
https://blog.zaramis.se/2021/08/02/ovanligt-gangrelaterat-mord-i-lulea/

tackar.

de här lakritsremmarna mahmed och muhammed borde väl inte vara så svåra att hitta uppe i norrbotten
Citera
2021-08-02, 20:43
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tittut14
Hur kan du säga att inte ens polisen har det huvudspåret? I nuläget är han anhållen under brottsrubricering mord. Det har åklagaren gått ut med i eftermiddag.
Alla inblandade anhålls och häktas på den rubriceringen, även om det är anstiftan, medhjälp eller stämpling t.ex.

Vad gäller polisens misstanke om SV's inblandning kan du läsa här:

Citat:
Polisens utredare misstänker att gängmannen från Rinkeby var den som sköt kvinnan. Den anhållne i 30-årsåldern misstänks, enligt vad Aftonbladet erfar, ha agerat chaufför i samband med mordet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WqG9kd/uppgifter-polisen-jagar-shottaz-medlem-for-mordet-i-lulea

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag har ställt frågan tidigare: vad är det den signaturen sagt tidigt som skulle vara korrekt?

Personen pekade exempelvis ut fel Simon tidigt i tråden (det var andra som då meddelat att den gripne hette Simon):

Där hade definitivt andra mer rätt. Sedan gick trollet över till att påstå sig vara nära vän med den verklige gripne Simon, vars identitet han tagit fel på. Så där som nära vänner brukar göra när de inte känner varandra. Informationen som följde efter det finns på Simons Facebook. När man väl hittat den... Vad utöver det har personen haft "mer rätt än alla övriga tillsammans" om?

Det är bara en massa trams, med den här slutklämmen

Från:

Till:

Från att ha pekat ut fel MGM samt sagt nej till Fridas påstådda förslag om att sälja avsugningar, till att de var grannar, till att de hade ett gemensamt hemligt ställe på en ö i Norrtälje. Mördarna har dessutom självklart berättat i princip allt för denna Fridas nära vän som han bor med på Väddö i Norrtälje. Eller hur det nu var i denna historia som inte håller ihop överhuvudtaget? Efter att ha hängt ut flera personer, eller trollat, ska personen tydligen lämna forumet nu eftersom någon under morgondagen kommer berätta att personen trollar, förlåt, golar... För det kan inte sägas redan idag eller anses vara lika uppenbart som att signaturen fabulerar fritt. Vad har personen sagt som ingen annan vet? Som är sant?

Gammal Hårdrockare var åtminstone rolig med sina anekdoter på den tiden. Detta är bara en massa trams från någon som förmodligen inte mår särskilt bra.
Nu får du fila på läsförståelsen, om du går bakåt i citeringarna så ser du att namnen som nämndes inte hade med detta fall att göra utan om en misshandel som ägt rum och där 'avslöjar" han namnen på två som hade med misshandeln att göra, inte namnet på MGM.

Däremot har han konsekvent skrivit om och länkat till Rinkeby-mordet och om Shottaz m.m och det tog ett dygn innan media tog upp att det var polisens spår.

Några andra saker har också varit korrekta och med detaljer som bara människor i det umgänget och boende på platsen känner till.

Men som jag skrev, det finns en hel del BS instoppat också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in