2021-08-02, 18:10
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Har egna barn , inte fått magsjuka ,feber,influensa , vattkoppor osv osv samt jobbade min fru på förskola .. så jag hade väntat mig att bli sjuk! Men nepp lite smått allmänt förkyld har man väl varit Men inte värre än så..

Varför vet ja inte. Men jag äter och dricker rätt "rent" om de nu spelar någon roll alls i sammanhanget.
Då är du en lycklig person som troligen har bra immunförsvar och kanske även är immun mot kräksjuka.
Jag hade hög feber i ca 10 dagar av influensan 93 och de var inte kul. Sedan efterföljande skit med bihåleinflammation mm.
Misstänkte att covid skull bli något liknande och hållit mig väl på min kant med hjälp av erfarenhet i denna tråden. Inte isolerad men umgåtts på rätt sätt och levt ett hyffsat liv för att invänta vaccinet.
Nu fullvaccinerad och vill se lite mer om vart deltan tar sig och hur den påverkar andra fullvaccinerade innan jag återgår till ett helt tidigare liv. Alltså när man hälsar i hand och kanske kramar om sina vänner mm.
Citera
2021-08-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jepp!:

Böter på kvarts miljon hotar vid tyska gränser
Vid Tysklands gränser, tågstationer och gränsnära motorvägar kontrolleras sedan i söndags att resenärer är fullständigt vaccinerade, tillfrisknade eller har ett negativt covid-test. I värsta fall hotar skyhöga böter.
https://www.svd.se/skyhoga-boter-hotar-i-tyska-granskontroller

Jo, men detta är gränskontroller, men iofs djävligt hårda böter, inget snack om det. Tvivlar på att en "plankning" till en fotbollsmatch i Sverige skulle rendera mer än några tusen i böter om någon påkommes...

Och så var det någon som sa att det handlar inte om pengar, hehe!
Citera
2021-08-02, 18:19
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Nej, självklart var det ett ställningstagande du gjorde - du är en nåldyna och då kan du inte hävda att ditt inlägg var av neutral art. Jag skiter totalt i om du vill vara ett sprutluder också, bara så att du vet!

Vad är det för ett ställningstagande att konstatera att 3,5/0,1 är 35?
Citera
2021-08-02, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vid vilka tillfällen och av vem har dina citat yttrats?

När det började vaccineras. Det är Fhm som uttalat sig.
Citera
2021-08-02, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Vad är det för ett ställningstagande att konstatera att 3,5/0,1 är 35?

Dels för att du aldrig tagit fram dessa siffror om de varit de omvända och att du beskriver detta såsom att detta var en förbättring!

Citat:
Det är en ganska rejäl förbättring.

Hade du varit neutral till siffrorna hade du i stället skrivit något såsom att det var en signifikant skillnad, inget värdemässigt, såsom "förbättring" - fattar du?
Citera
2021-08-02, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
När det började vaccineras. Det är Fhm som uttalat sig.

Det tvivlar jag på. I vart fall vill jag inte minnas att någon myndighet har uttalat sig om att vaccinet skyddar till 100%. Kom gärna med länk till respektive citat.
Citera
2021-08-02, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Sydamerika är just nu hårt drabbat av Delta och Gamma varianten. Peru har 200 000 döda och sjukhusen är överfulla. Grannen Colombia har tripplat sitt antal intagna på sjukhus.
Grannen Chile (Där 80% är fullvaccinerade) har inte märkt av ökningar i den storlkesklassen på långa vägar.

Andel av befolkningen i Peru som är vaccinerade (1 eller 2 gånger) = 18%
Colombia = 25%

Borde onekligen ge en tankeställare.

Experts say Latin America is fast becoming the new epicenter of the COVID-19 pandemic. More than one million people there have died.
The only exception is Chile, where 80 percent of the population are fully vaccinated

https://www.youtube.com/watch?v=JBRD4t64IiM

Lambda rullar väl på där med.
Stackars sydamerikaner som inte får sitt vaccin sp***** som dom har kontrakt på.

Rätt taskigt i Brasilien med, med uppåt 2000 döda om dagen.
dags för presidenten å köpa in lite Us vaccin.
Citera
2021-08-02, 18:59
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Absolut inte, vännen! Guilt by association är oftast fantasier, detta som jag framför är inte det så din mening i detta diskvalificeras direkt. Sedan var det bara en jämförelse.

Lite som er nåldynor då; vaxxinmotståndare i era huvuden är direkt SDare och pro-Trump - har jag fel? Ni har inga slika åsikter, eller - ni bara så godhjärtade och fina där uppe i era elfenbenstorn och rosa bubblor?

Du behöver se ting lite mer klart, mannen!

Fan, du är verkligen djupt inne i skiten. Har du köpt hela paketet rakt av ? Man kan ta vaccinet och rösta höger och fan och hans moster.

Du har verkligen gått på en nit och blivit inlurad i en fälla. Du har just dömt ut 80% av Sveriges befolkning som tagit vaccin som vänsterdårar, trots att vänstern har knappt 50% stöd. Fattar du hur genomkorkat det är.

Se där. Ett enkelt exempel, fick hela din teori på fall. Det behövs bara en liten pust av logik så faller hela bygget ihop, och det var ju inte så smart att hålla sådana åsikter kan man tro ?
Senast redigerad av Opaque 2021-08-02 kl. 19:03.
Citera
2021-08-02, 19:48
Medlem
Citat:
Fan, du är verkligen djupt inne i skiten. Har du köpt hela paketet rakt av ? Man kan ta vaccinet och rösta höger och fan och hans moster.

Du har verkligen gått på en nit och blivit inlurad i en fälla. Du har just dömt ut 80% av Sveriges befolkning som tagit vaccin som vänsterdårar, trots att vänstern har knappt 50% stöd. Fattar du hur genomkorkat det är.

Se där. Ett enkelt exempel, fick hela din teori på fall. Det behövs bara en liten pust av logik så faller hela bygget ihop, och det var ju inte så smart att hålla sådana åsikter kan man tro ?

Ja, självklart kan man rösta höger eller vänster och ta vaxxinen, det har jag aldrig sagt något emot, men det jag efterfrågade var om inte "din" sida har samma logik som jag erbjuder? Eller, är det så att ni är helt befriade från slika olater? Det är väl så, i din värld...

Har inte dömt ut någon, det är det du som gör, lille vän.

Du har inte bevisat ett skit, kanske inne i ditt lilla huvud, men där finns intet mycket plats så det ger jag inte mycket för. Jag är säker på min sak och så är säkerligen du med - framtiden får utvisa vem av oss som har rätt, eller i alla fall i närheten då det aldrig kommer att gå att få fram jämförande fakta och parametrar så att en jämförelse blir adekvat...
Citera
2021-08-02, 20:03
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Sydamerika är just nu hårt drabbat av Delta och Gamma varianten. Peru har 200 000 döda och sjukhusen är överfulla. Grannen Colombia har tripplat sitt antal intagna på sjukhus.
Grannen Chile (Där 80% är fullvaccinerade) har inte märkt av ökningar i den storlkesklassen på långa vägar.

Colombia = 25%

Experts say Latin America is fast becoming the new epicenter of the COVID-19 pandemic. More than one million people there have died.
The only exception is Chile, where 80 percent of the population are fully vaccinated

Chile har aldrig haft många Covid fall. Frågan är varför?
Citera
2021-08-02, 20:06
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:

Colombia = 25%

Peru har ingen covidvåg..... : https://www.worldometers.info/coronavirus/country/peru/
Columbia går ochså nedåt..... : https://www.worldometers.info/coronavirus/country/colombia/
Citera
2021-08-02, 20:06
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ja, självklart kan man rösta höger eller vänster och ta vaxxinen, det har jag aldrig sagt något emot, men det jag efterfrågade var om inte "din" sida har samma logik som jag erbjuder? Eller, är det så att ni är helt befriade från slika olater? Det är väl så, i din värld...

Har inte dömt ut någon, det är det du som gör, lille vän.

Vilken logik talar du om, du har tappat mig här ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in