2021-08-02, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Det kanske låter ologiskt för dig, för oss som levt i den här världen så vet vi att det är vardagsmat.

Vet exempelvis om en grupppering som förvarade x antal kilo extremt rent kokain hos en laddtorsk, han lever inte idag. Du kan säkert räkna ut varför.

Givetvis blir det konsekvenser om man stjäl någons stash, vad tror du själv?
"Nä det är lugnt polarn, jag pröjsar det ur egen ficka, du kan ju inte hjälpa att du är torsk!"

Att man inte skulle kunna skriva på ett korrekt vis för att man missbrukar är även det bara dumheter.

Har du ingen aning om vad som pågår i detta fallet eller i den kriminella pundarvärlden överhuvudtaget så är det bättre du håller din bristfälliga kritik för dig själv.

Jag har yttrandefrihet så jag säger vad jag vill. Och jag påpekar vad jag vill.

Och ja det låter sannerligen ologiskt att lämna knark hos en knarkare och sedan stå där förvånad över att knarkaren har börjat knarka på knarket. Det låter sannerligen ologiskt att lägga skulden över sitt eget beslut att förvara knarket hos en knarkare på knarkaren istället för sig själv.
Samt att det är sannerligen ologiskt att en svammelkuse som intenog helt plötsligt har en rekorderlig meningsuppbyggnad.

Varför du tror att detta ämne endast kan diskuteras av dom inblandade eller pundare likt dig själv är bortom mitt förstånd, men du och ditt klientel har inte ensamrätt på vad som skall diskuteras eller vilka som får diskutera. Även om du känner dig lite väl utvald för att du har kutat runt och pundat som en tattare genom åren.
Citera
2021-08-02, 15:08
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Hittade hans instagram nu (om det nu är den Danne). Intenog har ju dock skrivit tidigare att denna Danne varken har telefon eller sociala medier för att han vill gå under radarn, så det stämmer ju INTE.

Koskela har ju inte något på FB eller Tiktok, efter vad jag kan se. Det är också väldigt sparsamt med poster på Insta efter 2018. Fast 2021 har han ju lagt upp typ fem poster. Inte mycket, tycker jag.
Citera
2021-08-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Koskela har ju inte något på FB eller Tiktok, efter vad jag kan se. Det är också väldigt sparsamt med poster på Insta efter 2018. Fast 2021 har han ju lagt upp typ fem poster. Inte mycket, tycker jag.
Daniel har Facebook.

https://www.facebook.com/daniel.koskel*

* mot a.
Citera
2021-08-02, 15:14
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Det räcker väl med att han (den riktige) skickat en skärmdump till sina vänner och sedan har den spridit sig vidare? Källan till bilden är med stor sannolikhet autentisk, men det betyder ju inte att intenog är källan. Låt oss bara anta att det är någon helt annan person bakom kontot, det är det mest rimliga och mest sannolika.
Vet fan inte, intenogs totala aningslöshet plus en totalt sönderknarkad hjärna skulle kunna resultera i den här komedin.
Innan bevis framkommer väljer iallafall jag att tro att intenog är autentisk.
Både för jag vill det ska vara sant, samt att jag inte förstår hur någon skulle kunna ”spela” så blåst.
Citera
2021-08-02, 15:15
Medlem
[quote=Flexarn10|76764806]Ja nu när allt gått så långt inom tråden kan
Jag meddela att jag är socionom inom psykologi.
Jag är anställd utav polisen och vi läser av
Medlemmar på Flashback och vill tacka för
Väldigt bra information inom just denna händelse.
Vid frågor kontakta polisen.

/QUOTE] så mkt byfånar som flytt från Stockholm o hamnat i Luleå-men farliga påtända byfånar förvisso-
med dessa individer följer förnedrings-filmer,knark och vapen.
Och så en hop lättledda by-flickor som dras in i dessa kretsar.
Gäller att vanligt folk är vaksamma och tipsar polisen vid misstankar om konstigheter.
Citera
2021-08-02, 15:15
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren
3,3 miljoner visningar och 5k läsare, varför får detta gängrelaterade mord så mkt uppmärksamhet?
Det är årets sommarmord!
Brukar oftast vara ett uppmärksammat mord på en kvinna på sommaren som fascinerar befolkningen och media lite extra under semestertiden.
Citera
2021-08-02, 15:16
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nrbtnANON
Daniel har Facebook.

https://www.facebook.com/daniel.koskel*

* mot a.
Känner du honom?
När såg du honom senast?
När du såg honom vart var du?
Citera
2021-08-02, 15:28
Medlem
atjoprosits avatar
Men enligt Mrkoll har du bara bott sex veckor på den adressen du påstår att du bor på nu? Hur går det ihop?

Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag och Frida känner varandra sedan länge. Jag pluggade på folkhögskolan här I Luleå för 2 år sedan. Men pga att min stalkar började trakassera mig och försökte få min pappa avskedad så ville mina föräldrar att jag skulle folkbokföra mig i Luleå och hyrde ett rum åt mig på Blocket. Jag blev på så sätt granne med Frida. Jag har känt Danne sedan jag var barn så han följde med mig upp till Luleå eftersom han fick narkotikadomar och problem i Stockholm. Vi lärde känna Ismail som kände till gemensamma vänner till oss så han fick hyra rum av Frida. Ismail hade knark för 2 miljoner som han ville sälja men Danne tog det till Stockholm för att hans grabbar I Sollentuna hade bra kunder som kunde betala. Ismail blev arg och de började slåss på krogen. Sedan åkte Ismail till Rinkeby, Danne bad sina grabbar knäppa Ismail. Dannes tjej är släkt med Ismails bästis och hon blev kompis med Frida. Simon sålde åt Ismail och sedan åt Danne. Kevin ville ha Frida men hon ville inte ha honom. Den där kvällen skulle Frida lämna tillbaka Simons vapen som hon förvarat och därför skulle dom.ses. Hon ville ha sällskap av Dannes tjej men hon ville inte. Danne och jag var rätt stenade och Kevin var sur för att Frida sagt nej till honom.så han satt hemma och surade och rökte joints. Sedan hade Frida skulder till Simon och Danne till Ismail, knark för 2 miljoner men jag tror han bara sålde för 150 000. Så resten ligger nergrävt.
Citera
2021-08-02, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Jag har yttrandefrihet så jag säger vad jag vill. Och jag påpekar vad jag vill.

Och ja det låter sannerligen ologiskt att lämna knark hos en knarkare och sedan stå där förvånad över att knarkaren har börjat knarka på knarket. Det låter sannerligen ologiskt att lägga skulden över sitt eget beslut att förvara knarket hos en knarkare på knarkaren istället för sig själv.
Samt att det är sannerligen ologiskt att en svammelkuse som intenog helt plötsligt har en rekorderlig meningsuppbyggnad.

Varför du tror att detta ämne endast kan diskuteras av dom inblandade eller pundare likt dig själv är bortom mitt förstånd, men du och ditt klientel har inte ensamrätt på vad som skall diskuteras eller vilka som får diskutera. Även om du känner dig lite väl utvald för att du har kutat runt och pundat som en tattare genom åren.

Jag förklarar för dig att detta sker på daglig basis, hur ologiskt det än må vara.

Invektiv och okunskap kan man förslagsvis ta någon annanstans utan att förpesta en abok-tråd.
Citera
2021-08-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Herre min gud vilket umgänge hon hade…
Och de andra tilltalade, från alla möjliga länder.
Ser väl inte så mycket annorlunda ut än bland alla andra småkriminella runt om i landet.

Cannabis, tårgas, nån kniv, fylla, misshandel, olaga hot, slagsmål, olovlig körning, rån, ratt- och drogfylla ...

Lågutbildade. Väldigt ofta utländska namn inblandat.

Går väl ungefär tretton på dussinet av den där typen av domar i svenska tingsrätter.
Senast redigerad av byggare bob 2021-08-02 kl. 15:36.
Citera
2021-08-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Herre min gud vilket umgänge hon hade…
Och de andra tilltalade, från alla möjliga länder.
Ja nog har vi fått hit till landet mycket vi klarat oss bra utan.

Fem personer som tillsammans begår två väpnade rån mot en restaurang respektive ett gatukök och kommer över sammanlagt 8000 kronor - alltså 1600 kronor vardera. De framstår inte direkt som någon intellektuell elit ens för att vara brottslingar.

Fast med tanke på att Frida Landin umgicks och knarkade tillsammans med den typen av personer framstår det som mindre märkligt att hon slutligen blev ett mordoffer.
Citera
2021-08-02, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Fem personer som tillsammans begår två väpnade rån mot en restaurang respektive ett gatukök och kommer över sammanlagt 5000 kronor - alltså 1600 kronor vardera. De framstår inte direkt som någon intellektuell elit ens för att vara brottslingar.

Fast med tanke på att Frida Landin umgicks och knarkade tillsammans med den typen av personer framstår det som mindre märkligt att hon slutligen blev ett mordoffer.
De allra, allra flesta som umgås i sådan där kretsar blir INTE mordoffer. Särskilt inte för ett gäng schottis-somalier som reser hela vägen från Stockholm för att skjuta henne.

Hon måste ha gjort något speciellt illa till och med för att vara i dessa kretsar. Eller vara ett vittne som måste tystas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in