2021-08-02, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Att SV är inblandad fattar ju vem som helst. Det framkommer ju nu att han ska ha varit chaufför åt dom. Om inte det är att anlita vad kallar du det då?
Är du på riktigt? Du menar alltså att om en taxichaufför kör ett par kunder från plats A till plats B så är det TAXICHAUFFÖREN som anlitat kunderna? Är du helt efterbliven?

Att SV har agerat chaufför tyder ju snarare på att det är han som blivit indragen i någon(s) skit och har tvingats eller erbjudit sig att agera chaufför. Man måste ju vara helt gift i huvudet för att dra likhetstecken mellan chaufför och beställare.
Citera
2021-08-02, 12:47
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Inte direkt.

BO = svensk kvinna i Luleå.

Mördare = en eller flera folkdansintresserade somalier från Stockholm, det var nåt med schottis.

Inblandad och gripen = en svensk man som enligt media kan ha agerat som chaufför åt folkdanslaget.

Möjliga motiv:

1) Kvinnan har tagit för sig av knark/pengar som hon hade tillgång till men som schottis-dansarna ansåg var deras.
2) Kvinnan anses av folkdanslaget ha varit delansvarig för/deltagit i ett mord på en av deras kamrater.
3) Finns säkert fler teorier.

Ungefär ditåt lutar tråden just nu.

Ja några intressenter i Luleå-marknaden nere i Stockholm blir besvikna på något sätt på sina representanter uppe i Luleå och åker upp dit för att skipa rättvisa. De tar med sig sina vapen.
Citera
2021-08-02, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja några intressenter i Luleå-marknaden nere i Stockholm blir besvikna på något sätt på sina representanter uppe i Luleå och åker upp dit för att skipa rättvisa. De tar med sig sina vapen.
Ytterligare en rimlig teori är att kvinnan på något sätt var vittne i fallet med mordet på den där Nimaz, eller vad han hette och skulle tystas.

Han som mördades ska ju enligt uppgift i tråden ha bott hos kvinnan i Luleå strax innan han mördades.
Citera
2021-08-02, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Intenog vilken kung du är snacka om att leverera 💪 som Flashback in the old days 😎 hehe

Några frågor

Hur kommer Simon in i bilden?

Hur känner han Frida? Danne? Ismail (Niinow) Bahnan och Yahye? och hur är egentligen relationen mellan dessa samtliga?

Motivet ?

Hade Frida blivit av med deras knark? (Simons) och blåst dem på pengar ? och vilka summor pratar vi om?

Eller misstänkte de att hon varit inblandad i mordet på Ismail? Goat? sålt honom?

Ot Ang den tidigare misshandeln och pistolen så var Simon garanterat en av de som slogs (läs domen) och antagligen Edine den som höll i puffran.

Jag och Frida känner varandra sedan länge. Jag pluggade på folkhögskolan här I Luleå för 2 år sedan. Men pga att min stalkar började trakassera mig och försökte få min pappa avskedad så ville mina föräldrar att jag skulle folkbokföra mig i Luleå och hyrde ett rum åt mig på Blocket. Jag blev på så sätt granne med Frida. Jag har känt Danne sedan jag var barn så han följde med mig upp till Luleå eftersom han fick narkotikadomar och problem i Stockholm. Vi lärde känna Ismail som kände till gemensamma vänner till oss så han fick hyra rum av Frida. Ismail hade knark för 2 miljoner som han ville sälja men Danne tog det till Stockholm för att hans grabbar I Sollentuna hade bra kunder som kunde betala. Ismail blev arg och de började slåss på krogen. Sedan åkte Ismail till Rinkeby, Danne bad sina grabbar knäppa Ismail. Dannes tjej är släkt med Ismails bästis och hon blev kompis med Frida. Simon sålde åt Ismail och sedan åt Danne. Kevin ville ha Frida men hon ville inte ha honom. Den där kvällen skulle Frida lämna tillbaka Simons vapen som hon förvarat och därför skulle dom.ses. Hon ville ha sällskap av Dannes tjej men hon ville inte. Danne och jag var rätt stenade och Kevin var sur för att Frida sagt nej till honom.så han satt hemma och surade och rökte joints. Sedan hade Frida skulder till Simon och Danne till Ismail, knark för 2 miljoner men jag tror han bara sålde för 150 000. Så resten ligger nergrävt.
Senast redigerad av intenog 2021-08-02 kl. 12:57.
Citera
2021-08-02, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Ingen vill skada mig förutom en som knackade på och letade efter min farsa för några veckor sedan.

Alltså är du så här korkad eller är du påverkad av något?

Jag ska försöka förklara för dig då det inte verkar gå in i huvudet när andra har skrivit.
Du har i denna tråd golat om händelsen, golat om andra händelser kopplat till denna, golat om vem som köper knark av vem, outat att du vet var en gömma med knark, pengar, vapen och ismaels pass är, golat vart folk är och gömmer sig. Med mera..

Du har golat och lämnat ut en jääävla massa information för att sen lyckas outa dig själv genom att säga var du bor och sen ladda upp en bild på en dom du är med i och glömt att maska ditt jävla för och efternamn, detta är Sveriges största forum, bara den här tråden har just nu 3,2 miljoner visningar.
Halva sverige vet ju fan vem du är vid det här laget och ändå försätter du läka information?!
Du fattar väl att dom du golat ner kommer läsa den här tråden och veta vem du är? Eller är du så jävla dum att du inte tror det kommer nå fram till dem?

Detta är fan det sjukaste jag varit med om på flashback ever, kan en människa verkligen vara såhär pass korkad??
Citera
2021-08-02, 13:00
Medlem
Så detta är vad vi har.

BO: Frid*a
MGM: Simo*n (chaufför)
LYST MGM: Nån från Shottaz

Sen har vi Intenog som försett tråden med trovärdig information sen start. Och även råkat röja sig själv flera gånger.

Jag ser det som omöjligt att någon så insatt är så naiv att han pratar vitt och brett om vilka som gjort vad i en dödsskjutning, och röjer sig själv gång på gång. Både med adress, namn, vilka han umgåtts med på specifika dagar, vad han dömts för etc etc

Jag är inne på att det är någon som vill sätta dit honom som golare så nån från Shottaz tar hand om honom.
Citera
2021-08-02, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FotParmesan
Detta är fan det sjukaste jag varit med om på flashback ever, kan en människa verkligen vara såhär pass korkad??
Det mest skrämmande är väl om intenog utger sig för att vara någon han egentligen inte är. Att han medvetet försöker få någon annan knäppt på det här märkliga sättet.

Edit: Jag vet inte om det är emot reglerna, men jag undrar nästan om det inte vore en god idé om någon kontaktar personen som intenog utger sig för att vara och frågar om det är han som sitter och postar på Flashback.
Senast redigerad av nrbtnANON 2021-08-02 kl. 13:03.
Citera
2021-08-02, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nrbtnANON
Haha, åh gud vad jag hoppas att du inte driver med oss. Snälla låt detta få vara sant.
Intenog må vara korkad men han har uppenbarligen haft rätt hela tiden.
Citera
2021-08-02, 13:04
Medlem
Simon kunde inte köra för han blev dömd för trafikbrott i Maj så Danne och jag fick köra runt honom.
Citera
2021-08-02, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FotParmesan
Alltså är du så här korkad eller är du påverkad av något?
Det har inte slagit dig att det kan vara någon som vill sätta åt den som påstås vara personen bakom "intenog"? Någon som därför läcker uppgifter + ett namn som går att identifiera?
Citera
2021-08-02, 13:05
Medlem
Får en känsla av att Intenog sitter här och glappar och utger sig för att vara någon annan som också vet men som han kanske önskar livet ur 😏
Citera
2021-08-02, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nrbtnANON
Det mest skrämmande är väl om intenog utger sig för att vara någon han egentligen inte är. Att han medvetet försöker få någon annan knäppt på det här märkliga sättet.

Edit: Jag vet inte om det är emot reglerna, men jag undrar nästan om det inte vore en god idé om någon kontaktar personen som intenog utger sig för att vara och frågar om det är han som sitter och postar på Flashback.

Exakt så ligger det till här.
Det kommer hända grejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in