2021-08-02, 10:30
Medlem
Ganonitos avatar
Finns det namn på BO och GM någonstans?
Citera
2021-08-02, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Både du och jag vet en del om västerorts gängen, speciellt Shottaz. Inte fan är detta några höguppsatta från Shottaz som tex kurden shkar jaffar osv, detta dom kallar Shottaz killar är med all sannolikhet ninow och hans springisar som tidigare varit springisar åt FLG. Vi vet oxå att ninow och Yahye (som troligtvis är skytten) splittrades från FLG efter KBs död och har sen dess inte hängt med stora namnen i FLG. Detta har med stor sannolikhet inte med Shottaz eller stora FLG att göra utan mer åt ninow och hans små killar. Media i ett nötskal att måla upp Shottaz som boven

Precis vad jag tänkte!!
Citera
2021-08-02, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, SV (enkelt V) är inte med i Shottaz. Men polisen tror att han var den som körde Shottaz hitmen till platsen.
Klart han körde dom, han hade väl en AK47a mot huvudet hela vägen dit klart han gör allt för att överleva
Citera
2021-08-02, 10:33
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Det var många för jag tror man var ute efter Danne också men han följde inte med utan var kvar med mig. Därför vet jag att han hade alibi. Danne orkade inte följa med eftersom vi båda hade tagit piller och röka.

Varför skulle Shottaz vara ute efter denne Danne?
Citera
2021-08-02, 10:35
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Låter ju helt barockt att medlemmar ur ett stockholmsnätverk åker 90 mil för att avrätta en ung kvinna

Kanske någons ex pojkvän som någon retat sig på, alt vet saker, saker som hon kanske inte hållt tyst om.

Kanske bott på skyddat boende - medtanke på avståndet, gjort bort sig via snap karta eller nåt...
Citera
2021-08-02, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonBenedict
Precis vad jag tänkte!!
Klart det inte är FLG som gjort detta. Efter KBs död splittrades FLG, ninow yahye och några andra springisar åkte till Luleå gjorde rån och bildade sitt lilla där. Förmodligen då Ninow träffat den här tjejen. FLG ghost piraten kawala hoodz o de stora namnen styr rinkeby och Tensta med Shottaz riktiga grabbar och skulle aldrg ens åka till Luleå. Klart yahye och killarna drar så långt bort från byn som möjligt om de inte är allierade med FLG längre vad annars ska de göra i Luleå. Nej, detta har INGENTING med shottaz eller FLG o göra.
Citera
2021-08-02, 10:38
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Det var många för jag tror man var ute efter Danne också men han följde inte med utan var kvar med mig. Därför vet jag att han hade alibi. Danne orkade inte följa med eftersom vi båda hade tagit piller och röka.

Alltså är du inte rädd för att folket ska komma hem till dig om dom nu är ute efter din vän Danne också? Och vad säger din så kallade vän om att du typ outar var han kan befinna sig? Du sätter er båda i fara
Citera
2021-08-02, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Alltså är du inte rädd för att folket ska komma hem till dig om dom nu är ute efter din vän Danne också? Och vad säger din så kallade vän om att du typ outar var han kan befinna sig? Du sätter er båda i fara

Intenog verkar tyvärr sakna total intelligens på alla plan tyvärr och sitta å skriva som har gjort på flashback kan mycket väl innebära att han textat sin egen dödsdom senaste dagarna
Är inte denna killen skjuten eller ordentligt misshandlat inom kort då vete då fasiken .
Fast man inte känner nån inom denna krets så har du ju pratat om saker som man verkligen håller käften om men denna kille sitter å flumskriver om allt möjligt å döljer inte ens vem han är .
Om du nu var polare med tjejen som blev skjuten samt ismail som blev skjuten å hängde med Danne som dom eventuellt tänkte skjuta så kan du ju för fan inte sitta å skriva allt du gör.
Fan fast man inte känner en kotte av dessa så känner jag ju själv att man hade velat tysta dig ändå för du kommer ju babbla vitt å brett om allt du känner till å vet vare sig de är kriminella polis eller vad som helst som sätter en uns av press på dig
Citera
2021-08-02, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddha111
Intenog verkar tyvärr sakna total intelligens på alla plan tyvärr och sitta å skriva som har gjort på flashback kan mycket väl innebära att han textat sin egen dödsdom senaste dagarna
Är inte denna killen skjuten eller ordentligt misshandlat inom kort då vete då fasiken .
Fast man inte känner nån inom denna krets så har du ju pratat om saker som man verkligen håller käften om men denna kille sitter å flumskriver om allt möjligt å döljer inte ens vem han är .
Om du nu var polare med tjejen som blev skjuten samt ismail som blev skjuten å hängde med Danne som dom eventuellt tänkte skjuta så kan du ju för fan inte sitta å skriva allt du gör.
Fan fast man inte känner en kotte av dessa så känner jag ju själv att man hade velat tysta dig ändå för du kommer ju babbla vitt å brett om allt du känner till å vet vare sig de är kriminella polis eller vad som helst som sätter en uns av press på dig

Ingen vill skada mig förutom en som knackade på och letade efter min farsa för några veckor sedan.
Citera
2021-08-02, 11:00
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Blir ofta så pga alla trådar sönderbombas av massa SD dravel. Oavsett vad som hänt. Folk lessnar att leta.

Jag instämmer, jag fattar personligen inte varför folk inte kan svara på vem BO och MGM är, om någon frågar..
Citera
2021-08-02, 11:04
Medlem
Ärligt talat, vet vi ens med säkerhet att det är Frida som blivit skjuten?
Alla säger det, men är det så?
Ser ingen aktivitet hos släkt och vänner som bekräftar det och det är ju seriöst konstigt.

Den där kusinen som talade ut, någon som med säkerhet vet att det är just Frida som är hennes kusin?
Citera
2021-08-02, 11:11
Medlem
Ken Drydens avatar
Det här är nog en rättvisande porträttbild på den person som polisen söker efter just nu som ytterst ansvarig för mordet på Frida. Han har väl varit i utkanten av FLG tidigare, vilket får kvällstidningarna att skriva "Polisens jakt på Shottaz-toppen!"

Han är verkligen ingen skönhet. Någon som har någon teori om var han kan befinna sig?

En av gängets bilar brändes ju upp i närheten av Boden 4 timmar efter mordet. Det betyder att mördaren och hans kumpaner har en bil kvar, eftersom de förmodligen inte vågade åka tillbaka in i Luleå vid den tidpunkten. Vågade de köra tillbaka söderut va Älvsbyn? Fortsatte de norrut mot Överkalix och finska gränsen eller bar det av västerut mot Kiruna?

Om de körde på bra och bytte förare kan de nog ha tagit sig en bra bit från det att de lämnade Boden vid 03-tiden.

Bild på MGM: https://ibb.co/0KjxfLJ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in