Citat:
Ursprungligen postat av
Raukberg
Jag prövade att googla och hittade inte mindre än fyra undersökningar gjorda i Ukraina där 3 av dessa redovisade att en majoritet av de tillfrågade ville att landet skulle gå med i både EU och NATO. Stödet för EAEU och CSTO var däremot markant lägre - drygt 10 %.
Ja det var just det. Undersökningarna är alltså gjorda i Landet 404, där ingen längre vågar svara ärligt vad han eller hon tycker p.g.a. risken för våld och andra repressalier från Maidanrörelsen. Det finns återigen ingen undersökning som visar att en majoritet vill gå med i NATO, siffran brukar ligga på 30-40%.
Citat:
Ursprungligen postat av
Raukberg
Det glädjer mig att du slutat tjata om "omröstningen" som den ryska ockupationsmakten höll i Krim som alibi för sitt överfall på grannlandet. Hur gick det i Moldavien och Georgien när ryssarns bestämde sig för att ockupera? Hur gick det när de lämnade Baltikum efter unionens fall?
"Tjata"? Jag säger bara att den och alla efterföljande opinionsundersökningar, oavsett om de gjordes av RyZZen, Tysken, eller Amerikanen, visade att ca 80% av befolkningen på Krim vill tillhöra RyZZen. Det finns ingen opinionsundersökning eller liknande som visar att de vill tillhöra Landet 4o4.
Du är uppenbarligen okunnig om de etniska motsättningarna i Georgien och Moldavien. Konflikten mellan osseter och georgier går tillbaka hundratals år. Varför tar du upp Baltikum? Sovjetunionen lämnade 1991 och RyZZen har aldrig gjort anspråk på Baltikum sen dess, trots diskrimineringen av den rysktalande befolkningen där.