2021-08-01, 20:23
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErrorNotFound404
Den här tråden handlar egentligen inte om Okinawa, så för att inte gå mer off-topic så föreslår jag att du konsulterar den förnämliga sajten www.google.com .
Visst kan jag göra det men det var du som kom med påståenden (inklusive då att USAs bas ligger där den ligger pga. den etniska demografin) så bevisbördan ligger på dig.
Citera
2021-08-01, 21:14
  #50
Medlem
ErrorNotFound404s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Visst kan jag göra det men det var du som kom med påståenden (inklusive då att USAs bas ligger där den ligger pga. den etniska demografin) så bevisbördan ligger på dig.

Jag har ingen bevisbörda att redogöra för exakt varför USA har en bas på Okinawa, det får du som sagt läsa dig till själv. Frågan gällde om USA bjudits in i demokratisk ordning. Svaret är nej, befolkningen på Okinawa har t.o.m. haft en folkomröstning och utfallet blev att USA omedelbart skulle lämna ön, vilket fortfarande inte har skett. Okinawa var dessutom formellt ockuperad fram till 1970. Men som sagt, detta är inte ämnet i tråden.
Citera
2021-08-01, 22:56
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErrorNotFound404
Frågan gällde om USA bjudits in i demokratisk ordning. Svaret är nej, befolkningen på Okinawa har t.o.m. haft en folkomröstning och utfallet blev att USA omedelbart skulle lämna ön, vilket fortfarande inte har skett. Okinawa var dessutom formellt ockuperad fram till 1970. Men som sagt, detta är inte ämnet i tråden.
Nej, jag påstod att japanerna ville ha USA på plats medan Ukrainarna inte vill ha ryssarna på sin halvö.
USA och Japan har haft avtal gällande försvar av Japan sedan den amerikanska ockupationen började avvecklas. Majoriteten av den japanska befolkningen är positiva till den amerikanska närvaron och röstar på politiker som bibehåller alliansen. Det finns ett lokalt motstånd mot basen på Okinawa. Det är en jävla skillnad mot att göra som Putlers rövarband som slöt avtal med den fd. unionsmedlemmen Ukraina för att få behålla den existerande flottbasen på Krim och även lovade dyrt och heligt att respektera Ukrainas territoriella integritet för att vid ett senare bryta sina löften och överfalla Ukraina genom att helt sonika ockupera halvön och hålla ett pajas-jippo för att ge sig själva alibi för den efterföljande annekteringen.
Citera
2021-08-01, 23:09
  #52
Medlem
ErrorNotFound404s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Nej, jag påstod att japanerna ville ha USA på plats medan Ukrainarna inte vill ha ryssarna på sin halvö.
USA och Japan har haft avtal gällande försvar av Japan sedan den amerikanska ockupationen började avvecklas. Majoriteten av den japanska befolkningen är positiva till den amerikanska närvaron och röstar på politiker som bibehåller alliansen. Det finns ett lokalt motstånd mot basen på Okinawa. Det är en jävla skillnad mot att göra som Putlers rövarband som slöt avtal med den fd. unionsmedlemmen Ukraina för att få behålla den existerande flottbasen på Krim och även lovade dyrt och heligt att respektera Ukrainas territoriella integritet för att vid ett senare bryta sina löften och överfalla Ukraina genom att helt sonika ockupera halvön och hålla ett pajas-jippo för att ge sig själva alibi för den efterföljande annekteringen.

Majoriteten av befolkningen på Krim är positiva till den Ryssens annektering och röstar på politiker som bibehåller Ryssens trupper. Det finns ett lokalt motstånd mot annekteringen i Köjäv och i Washington.
Citera
2021-08-02, 09:39
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErrorNotFound404
Majoriteten av befolkningen på Krim är positiva till den Ryssens annektering och röstar på politiker som bibehåller Ryssens trupper. Det finns ett lokalt motstånd mot annekteringen i Köjäv och i Washington.
Ditt tramsiga svar förändrar ingenting. Putler har lyckats roffa åt sig Krim, ja, men överfallet betraktas likväl som en ockupation av nästan hela världen. Det är också dylika övergrepp som gör att ryssarna tappat så mycket inflytande i sina forna kolonier.
Citera
2021-08-02, 09:46
  #54
Medlem
ErrorNotFound404s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Ditt tramsiga svar förändrar ingenting. Putler har lyckats roffa åt sig Krim, ja, men överfallet betraktas likväl som en ockupation av nästan hela världen. Det är också dylika övergrepp som gör att ryssarna tappat så mycket inflytande i sina forna kolonier.

"Nästan hela världen" (d.v.s. USA:s och EU:s byråkratier) har ingen beslutanderätt på Krim.

Krims tillhörighet är endast en fråga för befolkningen där, och de har sagt sitt. Om du inte respekterar folkomröstningen så hänvisar jag dig till alla opinionsundersökningar som gjorts där (t.ex. av topprankade grupper som amerikanska Pew och tyska GfK) som visar att en överväldigande del av befolkningen vill tillhöra RyZZen.
Citera
2021-08-02, 11:10
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErrorNotFound404
"Nästan hela världen" (d.v.s. USA:s och EU:s byråkratier) har ingen beslutanderätt på Krim.

Krims tillhörighet är endast en fråga för befolkningen där, och de har sagt sitt. Om du inte respekterar folkomröstningen så hänvisar jag dig till alla opinionsundersökningar som gjorts där (t.ex. av topprankade grupper som amerikanska Pew och tyska GfK) som visar att en överväldigande del av befolkningen vill tillhöra RyZZen.
Nästan hela världen = hela världen minus Ryssland, en handfull diktaturer samt områden som Ryssland ockuperar i andra länder.

Du kan försvara Putlers överfall bäst du vill, jag konstaterar dock igen att det ryska våldet mot grannländerna har effekten att hela deras forna välde i Östeuropa nu desperat vill tillhöra båda NATO och EU men inget NATO- eller EU-land vill gå med i Rysslands egna union eller i CSTO.
Citera
2021-08-02, 11:25
  #56
Medlem
ErrorNotFound404s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Nästan hela världen = hela världen minus Ryssland, en handfull diktaturer samt områden som Ryssland ockuperar i andra länder.

Du kan försvara Putlers överfall bäst du vill, jag konstaterar dock igen att det ryska våldet mot grannländerna har effekten att hela deras forna välde i Östeuropa nu desperat vill tillhöra båda NATO och EU men inget NATO- eller EU-land vill gå med i Rysslands egna union eller i CSTO.

Det finns inga opinionsundersökningar som stöder ditt påstående att befolkningen i RyZZens grannländer vill gå med i NATO. Det finns däremot en elit i dessa länder som tjänar mycket dricks på EU och NATO, därav "desperationen" att gå med.

Vidare förekom det inget våld på Krim, inte en enda person dog faktiskt.
Citera
2021-08-02, 13:16
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErrorNotFound404
Det finns inga opinionsundersökningar som stöder ditt påstående att befolkningen i RyZZens grannländer vill gå med i NATO. Det finns däremot en elit i dessa länder som tjänar mycket dricks på EU och NATO, därav "desperationen" att gå med.
Jag prövade att googla och hittade inte mindre än fyra undersökningar gjorda i Ukraina där 3 av dessa redovisade att en majoritet av de tillfrågade ville att landet skulle gå med i både EU och NATO. Stödet för EAEU och CSTO var däremot markant lägre - drygt 10 %.
Citat:
Ursprungligen postat av ErrorNotFound404
Vidare förekom det inget våld på Krim, inte en enda person dog faktiskt.
Det glädjer mig att du slutat tjata om "omröstningen" som den ryska ockupationsmakten höll i Krim som alibi för sitt överfall på grannlandet. Hur gick det i Moldavien och Georgien när ryssarns bestämde sig för att ockupera? Hur gick det när de lämnade Baltikum efter unionens fall?
Citera
2021-08-02, 13:52
  #58
Medlem
ErrorNotFound404s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Jag prövade att googla och hittade inte mindre än fyra undersökningar gjorda i Ukraina där 3 av dessa redovisade att en majoritet av de tillfrågade ville att landet skulle gå med i både EU och NATO. Stödet för EAEU och CSTO var däremot markant lägre - drygt 10 %.

Ja det var just det. Undersökningarna är alltså gjorda i Landet 404, där ingen längre vågar svara ärligt vad han eller hon tycker p.g.a. risken för våld och andra repressalier från Maidanrörelsen. Det finns återigen ingen undersökning som visar att en majoritet vill gå med i NATO, siffran brukar ligga på 30-40%.

Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Det glädjer mig att du slutat tjata om "omröstningen" som den ryska ockupationsmakten höll i Krim som alibi för sitt överfall på grannlandet. Hur gick det i Moldavien och Georgien när ryssarns bestämde sig för att ockupera? Hur gick det när de lämnade Baltikum efter unionens fall?

"Tjata"? Jag säger bara att den och alla efterföljande opinionsundersökningar, oavsett om de gjordes av RyZZen, Tysken, eller Amerikanen, visade att ca 80% av befolkningen på Krim vill tillhöra RyZZen. Det finns ingen opinionsundersökning eller liknande som visar att de vill tillhöra Landet 4o4.

Du är uppenbarligen okunnig om de etniska motsättningarna i Georgien och Moldavien. Konflikten mellan osseter och georgier går tillbaka hundratals år. Varför tar du upp Baltikum? Sovjetunionen lämnade 1991 och RyZZen har aldrig gjort anspråk på Baltikum sen dess, trots diskrimineringen av den rysktalande befolkningen där.
Citera
2021-08-02, 14:47
  #59
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrorNotFound404
JRyZZen har aldrig gjort anspråk på Baltikum sen dess, trots diskrimineringen av den rysktalande befolkningen där.

Fast om inte de baltiska länderna av sina korrumperade "eliter" lotsats in i EU och Nato medan tid var, skulle inte Moskva tveka en sekund att på nytt försöka etablera sitt herravälde över dem. Nu får Putleristan nöja sig med att bedriva hybridkrigföring mot balterna, hålla liv i myterna om deras "frivilliga" anslutning till sovjetväldet och om de ofantliga "framsteg" som skedde där under decennierna som sovjetrepubliker, och köra vidare med de evinnerliga jermiaderna om "diskrimineringen" av rysktalande.

Har du, HorrörNötFound404, bekantat dig med signaturen tverskoys fantastiska försök från 2007 att väcka sympati för de av Eesti-fascisterna så brutalt behandlade ryssarna? Alltjämt en mycket underhållande tråd att läsa 14 år efteråt. Och värd att dra lärdomar av för varje propagandist - nämligen som ett exempel på hur propaganda inte ska bedrivas.

(FB) Sovjetiska statyn i Estland
__________________
Senast redigerad av Ördög 2021-08-02 kl. 14:54.
Citera
2021-08-02, 14:53
  #60
Medlem
ErrorNotFound404s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Fast om inte de baltiska länderna av sina korrumperade "eliter" lotsats in i EU och Nato medan tid var, skulle inte Moskva tveka en sekund att på nytt försöka etablera sitt herravälde över dem. Nu får Putleristan nöja sig med att bedriva hybridkrigföring mot balterna, hålla liv i myterna deras "frivilliga" anslutning till sovjetväldet och om de ofantliga "framsteg" som skedde där under decennierna som sovjetrepubliker, och naturligtvis gå vidare med de evinnerliga jermiaderna om hur rysktalande "diskrimineras" där.

"Should have would have could have", dina gissningar om vad "Putleristan" eventuellt hade gjort om inte A, B, C, är bara larviga. Att rysktalande diskrimineras i Baltikum är ett faktum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in