2021-08-01, 22:02
Medlem
Kan någon sammanfatta hur Shottaz/FLG hör ihop till mordet?
Citera
2021-08-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag sa ju för flera timmar sedan att de flytt till Rinkeby eller Sollentuna.

Ja det var ju visserligen lite underligt att du kunde veta det. 🤔 men är du inte rädd för att de du tjallar på hejvilt ska plocka dig?
Du är fan modig du..😮
Citera
2021-08-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ni som sa att jag trollade.
Man måste ändå ge dig att man är skyldig dig en ursäkt för att man inte trott dig . Men likväl är det inte särskilt smart att outa sig själv på ett anonymt forum. Oavsett om du har rätt eller inte vet hela Sverige vem du är
Citera
2021-08-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det hela tog visst en oväntad vändning:

Uppgifter: Polisen jagar Shottaz-medlem för mordet i Luleå
Polisen jagar ytterligare minst en gärningsman efter mordet i Luleå i fredags.

Man är intresserad av en man från det ökända gänget Shottaz i Stockholm, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Det kommer att ske fler gripanden, uppger en källa.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WqG9kd/uppgifter-polisen-jagar-shottaz-medlem-for-mordet-i-lulea

Vad säger du @psalm169? Tror du Farbror Halsius kommer åka ner till Rinkeby och hämnas?
Citera
2021-08-01, 22:04
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag tolkar artikeln som att 30-åringen fortfarande är sannolikt misstänkt för mordet och att dom andra inkopplade är inblandade. Men ja det är en jävla röra det här.

Nej, det står att polisen tror att han var chaufför, men att folket från Rinkeby utförde mordet.
Citera
2021-08-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, det står att polisen tror att han var chaufför, men att folket från Rinkeby utförde mordet.
Det har ingen betydelse egentligen. Att vara medhjälplig till mord är straffbart även det.
Citera
2021-08-01, 22:06
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Känns som detta kan spåra ur rejält i ett riktigt viking-hedersmål med släktfejder och allt. Får hoppas att inte skjutningarna ökar allt för mycket.

Fanns det vikingar i Somalia, eller har shottaz bytt ut sitt crew
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Jag tolkar artikeln som att 30-åringen fortfarande är sannolikt misstänkt för mordet och att dom andra inkopplade är inblandade. Men ja det är en jävla röra det här.
Jo, även om han är chaufför och på något sätt förstod vad som var på gång så räknas han som en del av mordet (medhjäp) och det verkar SW vara duktig på tyvärr...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Har nu ringt polisen ang. personen i tråden som berättade att han hade hittat BOs gömma med mobiler, vapen och pass från Ismael.

Det verkar ju stämma drt Intenog säger, men nu får det vara nog. Vapnet kan ju kanske lösa andra brott.

Jag mailade faktiskt precis polisen med samma info och loggar från denna tråden. Dom är nog på g mot bäverstigen i detta nu.
Citera
2021-08-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Jo, även om han är chaufför och på något sätt förstod vad som var på gång så räknas han som en del av mordet (medhjäp) och det verkar SW vara duktig på tyvärr...
Jag säger varken bu eller bä om SW har varit den som utfört mordet eller ej men att han varit inblandad på ett eller annat sätt kan vi nog konstatera .
Citera
2021-08-01, 22:07
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
kl 20:05
(FB) Mord i Notviken, Luleå - kvinna i 25-årsåldern skjuten, 2021-07-30
Nu måste väl fan polisen ha koll här? Såg att någon påstod sig ha ringt dem tidigare.
Citera
2021-08-01, 22:08
Medlem
Citat:
Det har ingen betydelse egentligen. Att vara medhjälplig till mord är straffbart även det.

Tänk om Simon inte visste att de skulle skjuta henne? Och sen står han där och ser henne dö.. är kanske inte den första tanken på att gå till polisen då, med de människorna runt en,
Bara en tanke.. 🤷‍♀️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in