2021-08-01, 20:01
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psalm169
NU KLARAR JAG INTE LÄNGRE I TRÅDEN UTAN EN HEL JÄVLA BURK BLÅBÄR.

Ja Simon åkte på stryk hela uppväxten.

Simon är från samma by som Fridas farbror bodde i kring när Simon bodde hemma/flyttade hemifrån och när ni väl kommer fram till vilka bröderna halsius är så kommer ni förstå att Simon är inte rädd för någon jävla wannabe gangster ismael som knappt får handla själv på bolaget(vet fan inte ens vem det är) jämfört med vad han vet att farbrodern gör med sina barndomskompisar från Överkalix med han, för dom kompisarna kommer åt han vilken anstalt han än handlar för.

MEN, Simon har inte det i sig att varken ha deltagit aktivt i misshandeln dom åkte dit för i samförstånd för dom inte rett ut vem som gjort vad och han skjuter absolut inte Ante Halsius dotter. För spelar ingen roll vilken anstalt han sitter på då. Han kommer bli misshandlad och våldtagen duktigt.

Nu ska ni få lista ut hur det kommer sig själva 🥰

Känns som detta kan spåra ur rejält i ett riktigt viking-hedersmål med släktfejder och allt. Får hoppas att inte skjutningarna ökar allt för mycket.
Citera
Medlem
Från svt: "Flera personer tros ha befunnit sig på platsen och polisen utesluter inte att personen som höll i mordvapnet i fredags fortfarande är på fri fot, enligt en initierad källa till SVT. De utesluter inte heller att fler än ett vapen kan ha använts."

Dock är han som är anhållen på sannolika skäl misstänkt för mord. Så det är nog flera GMs i detta fall. Och om det är sant som sagts i tråden skulle det vara en invandrare trots allt som höll i det vapen som är hittat. Simon umgicks ju både med svenskar och nysvenskar så inte osannolikt. Bara att invänta och se vem det är. De andra som är inblandade har en räknad tid i friheten just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Oj, då lär det snart bli större gängkrig? Hela hennes familj är HA typ?

Flera med efternamnet är i alla fall i olika former anstrukna med kopplingar till de olika grupperingarna.
Men, det är ju svårt att kriga mot folk som är inlåsta.

Är övriga inblandade lokala småkriminella lär dom dock ganska snart bli kända i dessa kretsar och då kan det ju bli... stökigt.
Citera
2021-08-01, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det dröjde väl typ 24 timmar?

Nu har vår viking suttit häktad på den högre sannolikhetsgraden, knuten till mordvapen och allt, i snart två dygn.
För EN timma sedan skrevs detta..
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/kallor-misstankt-garningsperson-i-lulea-fortfarande-pa-fri-fot
Citera
2021-08-01, 20:02
Medlem
Citat:
Jag sa ju att han blev misshandlad av farsan. Varför tror ni inte när jag säger det men när någon annan säger det en stund senare?
Jag tror faktiskt att HA är skraja för hennes släktingar.
Citera
2021-08-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkraka887
Från svt: "Flera personer tros ha befunnit sig på platsen och polisen utesluter inte att personen som höll i mordvapnet i fredags fortfarande är på fri fot, enligt en initierad källa till SVT. De utesluter inte heller att fler än ett vapen kan ha använts."

Dock är han som är anhållen på sannolika skäl misstänkt för mord. Så det är nog flera GMs i detta fall. Och om det är sant som sagts i tråden skulle det vara en invandrare trots allt som höll i det vapen som är hittat. Simon umgicks ju både med svenskar och nysvenskar så inte osannolikt. Bara att invänta och se vem det är. De andra som är inblandade har en räknad tid i friheten just nu.

Att han just nu sitter för mord är väl mest för att det går och man tycker sig kunna belägga att han funnits på plats.
Det kan ju ändras till medhjälp om det visar sig att hans roll varit något annat än skytt.
Citera
2021-08-01, 20:04
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
För EN timma sedan skrevs detta..
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/kallor-misstankt-garningsperson-i-lulea-fortfarande-pa-fri-fot

Låter bra, inger förhoppning. Bra om detta mord kan leda till att man krossar kriminaliteten i Luleå!
Citera
2021-08-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkraka887

Oj.. då är det inte helt säkert att Simon var den som höll i vapnet alltså.Att han befann sig på platsen eller har något med detta att göra måste ju polisen ha belägg för , men tänk om den som sköt fortfarande springer runt ute bland folk😱
Citera
2021-08-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Att han just nu sitter för mord är väl mest för att det går och man tycker sig kunna belägga att han funnits på plats.
Det kan ju ändras till medhjälp om det visar sig att hans roll varit något annat än skytt.

Han är nog redan i Stockholm. Rinkeby eller Sollentuna.
Citera
2021-08-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psalm169
Jag lägger väl den ändå. Dom existerar ju redan på Flashback med lite löjrom och grejer.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=86026938635&set=a.27855953635&type= 3

Det där är Fridas pappa, farbror och fred(rip) innan dom gick ur det där kompisgänget

Han i mitten på bilden, som jag glömt namnet på, har jag för mig är rätt bild.
Visst var det någon i släkten som hade en stor tjur tatuerad på bröst/hals också som var rätt hård?
Är inte helt insatt i släktens olika grenar, annat än att polisen en gång beskrev släkten som länets stökigaste.
Det var dock ett tiotal år sen.
Citera
2021-08-01, 20:07
Medlem
Citat:

Du försöker vara rolig eller något va? Jag hade iallafall aldrig gjort mig ovän med en halsius. Har du träffat dom förstår du.
Citera
2021-08-01, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Han är nog redan i Stockholm. Rinkeby eller Sollentuna.

Det ska nog inte uteslutas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in