2021-08-01, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det hela tog visst en oväntad vändning:

Uppgifter: Polisen jagar Shottaz-medlem för mordet i Luleå
Polisen jagar ytterligare minst en gärningsman efter mordet i Luleå i fredags.

Man är intresserad av en man från det ökända gänget Shottaz i Stockholm, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Det kommer att ske fler gripanden, uppger en källa.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WqG9kd/uppgifter-polisen-jagar-shottaz-medlem-for-mordet-i-lulea
Jag tolkar artikeln som att 30-åringen fortfarande är sannolikt misstänkt för mordet och att dom andra inkopplade är inblandade. Men ja det är en jävla röra det här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Jaså, det var ingen kulturberikare som var gärningsman som det tjatades om i början av tråden. Är ni ledsna nu att den svenska tjejen mördades av en (?) landsman?

Jag har dålig koll på Shottaz och gangsters i Rinkeby, är det många svennar där?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WqG9kd/uppgifter-polisen-jagar-shottaz-medlem-for-mordet-i-lulea
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Skulle kunna vara så att SW mer eller mindre tvingats dit till stranden. Troligtvis den av de tre GM som är ljushyad. De andra hade planerat flykten väl, men inte för SW. Dessutom kastas pistolen med SWs fingeravtryck i gångtunneln för att den ska hittas. Det gav de övriga två gott om tid att åka söderut och SW hamnade i finkan. Stämmer det att BO skjutits i ansiktet på nära håll så är det en avrättning pga att hon lekt med fel typer, kanske även SW varit med i leken på något sätt.

Jamen exakt så tänker jag.. nu tror de ju att han var chaufför.. så då går det ju ihop som vi tänker.. först tar de in honom och tror att det är han som utfört allt.. och de som sköt hann undan..
Citera
2021-08-01, 21:58
Medlem
Polisen jagar ytterligare minst en gärningsman efter mordet i Luleå i fredags.

Man är intresserad av en man från det ökända gänget Shottaz i Stockholm.

Det kommer att ske fler gripanden, uppger en källa.

https://www.aftonbladet.se/a/WqG9kd
Citera
2021-08-01, 21:59
Medlem
Simon har alltså fått vara chaffis åt ett gäng somalier. Jobbigt läge.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Har nu ringt polisen ang. personen i tråden som berättade att han hade hittat BOs gömma med mobiler, vapen och pass från Ismael.

Det verkar ju stämma drt Intenog säger, men nu får det vara nog. Vapnet kan ju kanske lösa andra brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psalm169
Det här handlar inte om HA. Det här handlar om en halsius. Jag har varit med och jadu. Jag är hellre ovän med somalierna ( vilket det i detta fall inte är utan har en ganska stor föraning ) än med halsius eller Lonnako

Hellre ovän med somalierna jag med än en Halsius eller Lonnakko. Dessa är inte att leka med
Citera
Medlem
Jag sa ju för flera timmar sedan att de flytt till Rinkeby eller Sollentuna.
Citera
2021-08-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Jaså, det var ingen kulturberikare som var gärningsman som det tjatades om i början av tråden. Är ni ledsna nu att den svenska tjejen mördades av en (?) landsman?

det mesta av det grova våldet är drogrelaterat

"Förra året gjorde polisen över 55 000 beslag av narkotika, jämfört med cirka 36 000 för fem år sedan.

– Vi har en ökning av narkotikabeslag som varit kontinuerlig sedan 2015,"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/R9P4aA/kraftig-okning-av-drogbeslagen-sedan-2015

man behöver inte ha så livlig fantasi för att komma på varför det har blivit en kraftig ökning efter 2015
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Han är nog redan i Stockholm. Rinkeby eller Sollentuna.

kl 20:05
(FB) Mord i Notviken, Luleå - kvinna i 25-årsåldern skjuten, 2021-07-30
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Danne och hon har varit ihop länge så det är inget hemligt.

Det här är sannerligen en riktig soppa och inte minst en tragedi för alla inblandade faktiskt. Men jag måste ändå erkänna att du är anledningen till varför jag är här, intenog. Du är ju störtskön!

Nog med OT, jag ville bara visa min uppskattning innan någon hittar dig, för det verkar som att du lever ganska farligt just nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Simon har alltså fått vara chaffis åt ett gäng somalier. Jobbigt läge.
Han är ju dock fortfarande inblandad vad det verkar så oavsett vem som skjutit så är han knappast oskyldig. En polare till mig fick fängelsestraff för att ha varit med och rånat en äldre kvinna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in