2021-08-01, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Binninge frikänd hur är det på loftet egentligen - kan bli för hett med för mycket aluminium på så här i de heta dagars tecken.

vad med om Esbjörn trots sin närsynthet (eller tvärtom?) kan se relativt bra på långt håll eller ja på håll som krävs för å framföra en bil. Du är ju helt galet besatt i å hitta fel på allt å alla utom där felen finns att finna i det här. Sån eländigt tröstlös tillvaro
Han är alltså bara skumögd, saknar mörkerseende och lider av starr när han ska läsa avtal skrivna av Theo Dietz, men han kan köra bil och ser att läsa och underteckna dokument skrivna av Binninge och Pernroth Lüllmaa?

Det är fantastiskt hur kroppen hos en 80-åring kan spela en sådana spratt!
2021-08-01, 21:57
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Mitt det feta - ordförande frågade Esbjörn om €bba hotade och tvingade honom att skriva på och på den frågan svarade Esbjörn nej! En himmelsvid skillnad mot att vara pressad att skriva på...eller hur?

Domstolens ordförande frågade faktiskt:
Om Esbjörn Bolin av egen fri vilja, utan att några påtryckningar förekommit, undertecknat köpekontraktet.
Esbjörn Bolin svarade JA på frågan.
Mycket viktig detalj det där, just utan att några påtryckningar förekommit.
2021-08-01, 21:57
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Överförmyndaren i Västerås anser att det inte behövs någon god man för Esbjörn.

Han behöver kanske få en spark i ändan så att han vaknar till.

Han övergav sin särbo, lät henne dö ensam och övergiven. Flyttade efter Majkgård till Odalgården och har flöjtat runt på hennes pensionat i mer än 10 år medan han har låtit bilar och sommarstugan förfalla.
Försöker smita undan allt ansvar och betalning.
Hur vet du att han övergav sin fru?
Dessutom spelar det ju ingen som helst roll för den här affären. Esbjörn må vara en svinpäls. Vad vet jag, jag känner honom inte. Men Ebba har inte rätt att lura huset av en svinpäls heller.

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja förvisso, men lyxfällan redaktionen har nog inga planer på att ta över sina medverkandes tillgångar. Nu påstår jag inte att personerna i kretsen runt Esb ska göra det, men upplägget ser väldigt misstänkt ut och en av personerna ska tydligen ha tagit över fastighet från äldre tidigare. Kanske har dom goda avsikter, kanske har dom det inte. För att inte hamna i misstankar vore det rimligare att någon helt utomstående hjälper Esb med ekonomin.

Nu skrev jag inte hur huset ser ut, utan hur det sköts eller snarare missköts. Du hävdar att Esbs kärlek till huset är så stort, som en oberoende person kan jag tycket att det är då märkligt att han inte visat sitt hus lite kärlek på över 30 år.
Esbjörns kärlek till huset och hur det är skött behöver ju inte höra ihop. Och faktum är att hur det är skött hör inte hit heller.
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Du är då för rolig!! tycker du Esbjörn lagt ner sin själ och hjärta i rucklet? nä du Ebba har köpt en gammal rostig Saab full med mögel, om man nu ska försöka sig på en liknelse med bilar....
Jag sa inte att Esbjörn skött sitt hus. Jag använde en tant som ägde en amerikanare som exempel.

Men vadå? Tänker du att det hade varit en annan sak om huset var välskött?
2021-08-01, 21:59
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Om han nu ser så dåligt borde rätten också ha noterat att han behövde vit käpp och ledsagere. Men om detta står inget att finna...
å antagligen så för att han just i rätten har ledsagare till skillnad mot när han tvingades av Ful-€bba till fulmötet

Citat:
Varför vill du så gärna att han - förutom att vara senil, döv, kutryggig, krum - också är blind?
Först måste du visa oss ALLA var du fått nåt så fruktansvärt ifrån som att jag önskar Esbjörn ska bli blind?! Annars är det väl fråga om en 0.09:a va!? Näe alla ska förstå att det var ett Måste det väl ha varit men ett fan så uselt lågt
Citat:
Det är lite bisarrt - på gränsen till voodoo-tro - att sitt på nätet och skriva att folk har en massa sjukdomar samtidigt som man innerligt önskar att det ska slå in.
Sjukt sa bill - mycket sa bull.
Håller jag fullständigt med om och då kanske du också ser varför jag reagerar som jag gör på dina
2021-08-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Du vet mycket väl att större delen av utlåtandet är maskat, så det är omöjligt att säga något om vad som står där respektive inte står där.

Den som vill kan själv se i utlåtandet att N. Armstark försöker förleda, eftersom frågorna ovan är omöjliga att besvara.
Utlåtandet är märkt aktbilaga 29.
Tror du att det fanns någon anledning att maska ett sådant problematiserande? Jag förstår att det är svårt att besvara eftersom det självklart inte finns.

Barry var inte ens medveten vid testtillfället att Majkgård misstänks ha en egen vinning av att få Esbjörn att framstå så kognitivt svag som möjligt. Därav det påföljande dokumentet där han garderar sig för denna risk.

Han kände förmodligen inte heller till att Pernroth som beställde utredningen (hon växlar mellan sitt flicknamn och sitt legitima namn Pernroth Lüllmaa beroende på situationen) är vän sedan länge med både Majkgård och Binninge och ingalunda en liten kontorsråtta på Juridikkonsulterna AB.
2021-08-01, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Domstolens ordförande frågade faktiskt:
Om Esbjörn Bolin av egen fri vilja, utan att några påtryckningar förekommit, undertecknat köpekontraktet.

Esbjörn Bolin svarade JA på frågan.
Mycket viktig detalj det där, just utan att några påtryckningar förekommit.
Har du en källhänvisning på det så tar jag tacksamt emot den.
2021-08-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ah, så du förnekar att du tidigare påstått att Ebbas fall aldrig hade tagits upp om det inte var för S?
Anser du att det i själva verket är jag som har gjort det med tanke på din fäbless att lägga dina saker i mitt knä?
Jag tror att du blandar ihop förtalsmålet och fastighetstvisten. Olika mål och olika trådar vet du.
2021-08-01, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att du blandar ihop förtalsmålet och fastighetstvisten. Olika mål och olika trådar vet du.
Ok, men ditt förnekande var rätt fånigt med tanke på att du vet att det jag skrev är sant.
2021-08-01, 22:08
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Det där länkade inte till något inlägg med länk till någon källa utan ett helt annat inlägg.
Jag vet - ett misstag men jag rättade snabbt - nu finns den
2021-08-01, 22:08
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Hur vet du att han övergav sin fru?
Dessutom spelar det ju ingen som helst roll för den här affären. Esbjörn må vara en svinpäls. Vad vet jag, jag känner honom inte. Men Ebba har inte rätt att lura huset av en svinpäls heller.

?

Det var inte hans fru utan hans särbo sedan många år. Samma kvinna som månade om honom när han ansåg sig vara sjuk övergav han när hon blev sjuk.

Ränderna går sällan ur en svinpäls.
2021-08-01, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ok, men ditt förnekande var rätt fånigt med tanke på att du vet att det jag skrev är sant.
Du är väldigt dålig på att erkänna när du har fel. Din tilltro till team Binninge är alldeles för stor för att du ska framstå som någorlunda objektiv. Du har svalt deras planterade narrativ med hull och hår.
2021-08-01, 22:11
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han är alltså bara skumögd, saknar mörkerseende och lider av starr när han ska läsa avtal skrivna av Theo Dietz, men han kan köra bil och ser att läsa och underteckna dokument skrivna av Binninge och Pernroth Lüllmaa?

Det är fantastiskt hur kroppen hos en 80-åring kan spela en sådana spratt!
Det är bara ditt huvud som sprattlar jag beskrev ju hur det går till när han läser - han KAN alltså LÄSA men inte på ett sånt sätt som Låg-€bba tvingade honom till

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in