2021-08-01, 20:41
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleplum
Haha nä tack,
• du skrev att du bodde i samma trappuppgång som BO…
• du skrev om att BO och du käkat mat tillsammans som hemtjänsten levererat
• du skrev att du cyklat till skogen för att kolla upp ett förråd som BO hade.
• du skrev om en dom som du nyligen fått och grät över beslagtaget gods
• du skrev att m*cke som bor under BO inte va glad för att aina knacka på!
• enligt Mrkoll finns endast 2 dömda i brottsmål på den adressen

Så det innebär ju, att du utger dig för att först bo i samma trappuppgång som BO men det är ju inte sant för då skulle ju det finnas fler brottsdömda på den adressen.

Att du väl känner till de inblandade är ju klart, men med många osanningar.
Någon stans i början av tråden skrev intenog att hen bodde en eller två portar bort från BO, kommer inte ihåg vilket.
Citera
2021-08-01, 20:42
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psalm169
Kom ihåg att både HA Luleå och Eastside är överkalixbor och deras barndomskompisar och varit i samma raggatklubbar och red devils tills bröderna gick ur men fortfarande umgicks med dom.

Man kan fortfarande få stryk och ha det allmänt jobbigt inne också. Finns mycket springpojkar också
Aha, hade missat detta inlägg. Så farböderna är ute ur klubben, men har såklart vänner där?
Citera
2021-08-01, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Känns som detta kan spåra ur rejält i ett riktigt viking-hedersmål med släktfejder och allt. Får hoppas att inte skjutningarna ökar allt för mycket.

Alltså vad har du för problem med att skriva viking hit och viking dit? Jag har väldigt många polare som blivit utlagda med bild och namn i kuriren/nsd? Men det är när det är utom rimligt tvivel eller dom är dömda? 6 kompisar vart utlagda med bild och namn i elbatonghärvan? Var det dina vikingar som inte blir utlagda med bild. Jävla tomte.

Förlåt för ot men kan ingen i den här jävla tråden hålla spåret?
Citera
2021-08-01, 20:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleplum
Jag tror inte att ”intenog” trollar i tråden, han är väl den enda som bidragit till att tråden går någorlunda framåt. Huruvida alla andra tolkar och har synpunkter och ifrågasätter kan röra till det då han svävat lite ot om gemensamma vänner och mgm. så frågor och svar hamnat i oordning.

Men tror dock inte att han har ”alla indianer i kanoten” då han outar det mesta 🤣 Är det så, får vi ju tacka för all info.
Inte? Jag vet inte om allt denne skriver är lögn men vet att minst ett inlägg är en flagrant lögn... duger för mig
Citera
2021-08-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Menar du att SW blev misshandlad av sin pappa eller hennes pappa (när han levde?), om det nu är AH som är hennes farsa.

Jag kanske missförstod. Jag förstår vilka Halsius är och har sett kopplingar till Landin och du nämnde Antes dotter. Är det inte Frida som är Antes dotter eller vaddå?

För i så fall är BO en del av en ganska känd HA-familj?

Kanske fick det om bakfoten. Ursäkta om jag är snurrig, försöker varken vara rolig. Vet vilka dom är, men hade inte sett sambandet innan (om det finns något)?

Frida är Antes dotter !
Citera
2021-08-01, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Kan vi vara säkra på att brott misstänks? Kan det inte ha varit så att en polis patrullerat platsen tidigare på dagen och råkat tappa puffran på platsen, senare kommer BO med umgänge och ser puffran som plockas upp av BO med avsikt att lämna in den till polisen, men med lite fummel råkar hon bränna av den mot sig själv, puffran far i backen och bränner av ytterligare ett skott .. den stundsar iväg av rekylen och ytterligare skott avfyras. 30 sekunder senare yrar ett förskräckt rådjur förbi, trampar på puffran och nästa skott avfyras, fastnar med benet i den och släpar iväg den till gångbron där rådjuret äntligen tappar den.

Så jävla dumt. Klart som tusan att brott har begåtts, det är inte bara en misstanke

Vet inte om du försöker vara rolig eller bara är korkad. Jag fattar väl också att ett brott begåtts och det var väl det jag menade när jag skrev och fråga om obduktionsrapporten kan komma snabbare i fall där polisen utreder brott. Har du ingen att bråka med idag när du haka upp dig på ett ord?
Citera
2021-08-01, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Till Expressen har det uppgetts att det är troligt att flera puffror använts.
Då har man ju varit synnerligen beslutsamma med att hon inte skulle komma levande från platsen.

Kanske läge för polisen i Luleå att sluta läcka som ett såll. Vad fan pysslar dom med?

Idag har åklagaren fått gå ut och tillrättavisa krösamaja poliserna. SV ska aldrig varit anhållen som skälig misstänkt,det är fel enligt åklagaren.

Knappast timmen efter att BO blivit sönder puffad står kring o klang och säger rakt av till journalisterna att det är en isolerad händelse och det finns ingen anledning för Luleåborna att oroa sig. Idag däremot basunerar dom ut att det finns fler GM och fler vapen i omlopp.

Säkert en poliskälka med som påstår att BO var en måltavla. Det går knappt att komma ihåg allt som läcker ut från polishuset.....

Jävla sopor!
Citera
2021-08-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Menar du att SW blev misshandlad av sin pappa eller hennes pappa (när han levde?), om det nu är AH som är hennes farsa.

Jag kanske missförstod. Jag förstår vilka Halsius är och har sett kopplingar till Landin och du nämnde Antes dotter. Är det inte Frida som är Antes dotter eller vaddå?

För i så fall är BO en del av en ganska känd HA-familj?

Kanske fick det om bakfoten. Ursäkta om jag är snurrig, försöker varken vara rolig. Vet vilka dom är, men hade inte sett sambandet innan (om det finns något)?

Frida är Antes dotter så till och med jag är förbannad fast jag lämnade det där livet för 10 år sen. Jag är helt säker på att Simon kommer berätta exakt vad som hänt när han blir släppt för några andra än polisen iallafall. Skulle inte förvåna mig om det är uppe folk från eastside redan.
Citera
2021-08-01, 20:53
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Frida är Antes dotter så till och med jag är förbannad fast jag lämnade det där livet för 10 år sen. Jag är helt säker på att Simon kommer berätta exakt vad som hänt när han blir släppt för några andra än polisen iallafall. Skulle inte förvåna mig om det är uppe folk från eastside redan.

Citat:
Ursprungligen postat av dynamitallan
Frida är Antes dotter !
Tack, hittade även denna info på hennes blogg såg jag när jag googlade lite.

Jag tänkte mest på det där att hennes familj kanske skulle bära vidare eventuell skuld hon hade, ja, då kanske ingen är så sugen på att driva in den...
Citera
2021-08-01, 20:58
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Snubben under henne som kom ibland för att köpa.
Jag förstår inte hur du kan sitta här och "glappa" så mycket som du gör.
Folk i din närhet och kanske de som var inblandade i mordet skulle nog lätt kunna lista ut vem du är?! Och med tanke på allt du avslöjar kanske det inte är så bra för din hälsa?
Om den döda kvinnan blev mördad pga att hon visste för mycket om något så borde du väl förstå att det du skriver här inte är så bra för dig. Eller?
Till och med jag som bor 150 mil bort skulle nästan kunna ringa in din identitet med hjälp av allt du skrivit här.
Gå till polisen och berätta allt det du vet, men för din egen skull... inte här.

Nu tror jag iofs att det redan är för sent.
Hoppas att du klarar dig med livet i behåll efter detta.
Citera
Medlem
Citat:
Skulle inte förvåna mig om det är uppe folk från eastside redan.

Eastside? Verkligen? Har vi hamnat i en parodi på nån ”gangsta” USA-wannabe trams? Skärp er och skriv som folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Kanske läge för polisen i Luleå att sluta läcka som ett såll. Vad fan pysslar dom med?

Idag har åklagaren fått gå ut och tillrättavisa krösamaja poliserna. SV ska aldrig varit anhållen som skälig misstänkt,det är fel enligt åklagaren.

Knappast timmen efter att BO blivit sönder puffad står kring o klang och säger rakt av till journalisterna att det är en isolerad händelse och det finns ingen anledning för Luleåborna att oroa sig. Idag däremot basunerar dom ut att det finns fler GM och fler vapen i omlopp.

Säkert en poliskälka med som påstår att BO var en måltavla. Det går knappt att komma ihåg allt som läcker ut från polishuset.....

Jävla sopor!

Liten krets som är inblandad så för allmänheten råder ingen fara för att bli skjuten eller försvinna.

Dom enda som lever farligt är dom som är inblandade och det kommer fram bakvägen innan polisen hinner vara med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in