2021-08-01, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Att han just nu sitter för mord är väl mest för att det går och man tycker sig kunna belägga att han funnits på plats.
Det kan ju ändras till medhjälp om det visar sig att hans roll varit något annat än skytt.

Absolut, eller flera skyttar. Dock tillräckligt inblandad för att vara en del att ha orsakat Fridas död. Skulle också hellre vilja sitta hos polisen just nu än att vara ute i friheten. 😅
Citera
2021-08-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Han kan bli släppt eftersom flera var med och kanske svårt att få fram vem som sköt även om vänner sagt att det var han. Han ska dessutom ha ringt direkt efteråt till Ismails vänner att hon nu var död.

kl 14:02 idag
(FB) Mord i Notviken, Luleå - kvinna i 25-årsåldern skjuten, 2021-07-30

Citat:
Det var en invandrare med Simon när han mötte BO.

Kl 16:17 idag
(FB) Mord i Notviken, Luleå - kvinna i 25-årsåldern skjuten, 2021-07-30
Senast redigerad av intenog 2021-08-01 kl. 20:11.
Citera
2021-08-01, 20:08
Medlem
Citat:
Han i mitten på bilden, som jag glömt namnet på, har jag för mig är rätt bild.
Visst var det någon i släkten som hade en stor tjur tatuerad på bröst/hals också som var rätt hård?
Är inte helt insatt i släktens olika grenar, annat än att polisen en gång beskrev släkten som länets stökigaste.
Det var dock ett tiotal år sen.

Han i mitten är Fridas farbror och Antes storebror med tjur intatuerat nu och bott länge i Råne som vart nykterist av en anledning så att säga.
Senast redigerad av Psalm169 2021-08-01 kl. 20:09. Anledning: Felskrivning
Citera
2021-08-01, 20:11
Medlem
Citat:
Tror Aina har fullt upp med Micke som bor under henne. Han blev inte glad när de jävlarna knackade på.

Fast där gjorde du bort dig rejält, synd annars hade jag trott dig! 😂 då du surrade om hemtjänsten som levererade mat, tror kappast att börj* 74 eller niss* 77 sitter och pundar med en 25 årig tjej och är så flink att han cyklar och smyger runt i skogen. Att sedan prata om sig själv i andra person 🤣 nä du är ett troll som vill enbart jävlas med m*cke . Haha ja lite kul va det 👍

Enligt mrkoll finns bara 2 personer med domar på den adressen. 🤦‍♀️
Citera
2021-08-01, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleplum
Fast där gjorde du bort dig rejält, synd annars hade jag trott dig! 😂 då du surrade om hemtjänsten som levererade mat, tror kappast att börj* 74 eller niss* 77 sitter och pundar med en 25 årig tjej och är så flink att han cyklar och smyger runt i skogen. Att sedan prata om sig själv i andra person 🤣 nä du är ett troll som vill enbart jävlas med m*cke . Haha ja lite kul va det 👍

Du känner inte Micke hör jag.
Citera
2021-08-01, 20:13
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:

Fast i samma hus 2nr upp? 😀
Citera
2021-08-01, 20:13
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkraka887
Absolut, eller flera skyttar. Dock tillräckligt inblandad för att vara en del att ha orsakat Fridas död. Skulle också hellre vilja sitta hos polisen just nu än att vara ute i friheten. 😅
Hon sköts väl av flera skott?
Så kan vara 1,2 eller tre mördare. En kula var?

Obduktionen lär besvara dessa frågor.
Senast redigerad av rubin22 2021-08-01 kl. 20:19.
Citera
2021-08-01, 20:15
Medlem
kingofwestcoasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ja han måste vara en jobbig typ

Vem är Micke i denna röran 🤔🧐🧐
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
För EN timma sedan skrevs detta..
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/kallor-misstankt-garningsperson-i-lulea-fortfarande-pa-fri-fot

Från artikeln
Citat:
Källorna menar att det här kan kopplas till en kriminalitet som har eskalerat de senaste åren i Luleå. Därför är just denna mordutredning ”oerhört prioriterad” av polisen. Den kan leda till en lösning på en stor del av kriminaliteten i staden.

Tror nog någon Somalier brosha i Stockholm levererat narkotika för att säljas i Luleå. Troligen var BO inblandad i detta då den nu avlidna gängledaren enligt tråden bodde hos BO innan sin död.
Citera
Medlem
Citat:

Jag är inte nisse eller Börje 74 eller 77 år gammal.
Citera
2021-08-01, 20:16
Medlem
Citat:
Flera med efternamnet är i alla fall i olika former anstrukna med kopplingar till de olika grupperingarna.
Men, det är ju svårt att kriga mot folk som är inlåsta.

Är övriga inblandade lokala småkriminella lär dom dock ganska snart bli kända i dessa kretsar och då kan det ju bli... stökigt.

Kom ihåg att både HA Luleå och Eastside är överkalixbor och deras barndomskompisar och varit i samma raggatklubbar och red devils tills bröderna gick ur men fortfarande umgicks med dom.

Man kan fortfarande få stryk och ha det allmänt jobbigt inne också. Finns mycket springpojkar också
Senast redigerad av Psalm169 2021-08-01 kl. 20:18. Anledning: Fel
Citera
2021-08-01, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingofwestcoast
Vem är Micke i denna röran 🤔🧐🧐

Snubben under henne som kom ibland för att köpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in