2021-08-01, 19:50
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Förr gjorde de inte det när det handlade om straff över två år. Varför de får ränna runt i samhället nu vet jag inte.

Fulla häkten.
Citera
2021-08-01, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Tycker att media är lite dåliga som inte skriver något om att på GM och BO är hel/pur-svenska. Många ute i stugorna (som inte läser Flashback) är säkert övertygad att det är "hemska invandrare" som ligger bakom.

Till exempel med den knivgalne Afghanen i Vetlanda, det tog väl inte många timmar innan media hade bild, namn och all bakgrundsinformation att GM var en asylsökande afghan. Men nu mörkas identiteten av någon anledning...

Men herregud. Man kan inte jämföra fall rakt av på det där viset. Det beror helt enkelt på hur mycket konkret man vet - och i nuläget vet inte tidningarna mycket alls. Betydligt mer komplicerad historia än Vetlanda.
Citera
2021-08-01, 19:52
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Uppenbarligen finns det armenier som heter Ismail. Och även tyskar. Inte så konstigt, det är ju ett bibliskt namn.

Detta sagt, så verkar det som om den armenier som var skriven på samma adress som BO var hennes hyresvärd, och alltså inte samme person som Ismail. Tydligen hyrde hon i andra hand.

Lagt ner den sidan. Det kan lika gärna vara azerer som lagt in Ismail till Armenien för att jävlas.

En armenisk Ismail är som en nutida Adolf i familjen Bonnier.

Dessutom heter han i tråden tydligen Ismail Mustafa. Övertygad?

EDit: ok, ser att du blev inte övertygad och här ger jag upp den delen.
Vi är iaf överens om, hoppas jag, att någon armenier inte är misstänkt för brott i detta case.
Senast redigerad av gofigur 2021-08-01 kl. 20:07.
Citera
2021-08-01, 19:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Förr gjorde de inte det när det handlade om straff över två år. Varför de får ränna runt i samhället nu vet jag inte.

Lokalerna kanske inte räcker till, så det kanske helt enkelt är en ”praktisk” lösning.
Likaväl som att det verkar som att det är frivilligt att infinna sej till ett fängelsestraff, vilket jag tycker är hårresande.
Citera
2021-08-01, 19:54
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Tror Aina har fullt upp med Micke som bor under henne. Han blev inte glad när de jävlarna knackade på.
Ja han måste vara en jobbig typ
Citera
2021-08-01, 19:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Fulla häkten.
Ja, fast det borde inte få hända.
Citera
2021-08-01, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Seriöst, är du efterbliven?
Om du är på riktigt är det bara en tidsfråga innan någon med våld kommer styra upp dig för alla idiotiska grejer du skriver.
Sådär kan du fan inte hålla på.

Det är lite för utstuderat, han är nog någon annan än den han låtsas vara. Jag skulle snarare tro att han försöker sätta någon annan i skiten genom att låtsas vara den personen och snacka alldeles för mycket.
Citera
2021-08-01, 19:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Lokalerna kanske inte räcker till, så det kanske helt enkelt är en ”praktisk” lösning.
Likaväl som att det verkar som att det är frivilligt att infinna sej till ett fängelsestraff, vilket jag tycker är hårresande.
Ja, det är hårresande, i synnerhet när det rör sig om våldsbrott. Är häktena fulla så får de väl släppa lite av narkotika/stöld etc för att hålla våldsbrottslingarna inne.
Citera
2021-08-01, 19:57
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tittut14
2 dygn, detta hände igårkväll, har inte ens gått 1 dygn än....

Rättelse: Förrgår kväll. Blir två dygn ikväll vid 22-tiden.
Citera
2021-08-01, 19:57
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psalm169
NU KLARAR JAG INTE LÄNGRE I TRÅDEN UTAN EN HEL JÄVLA BURK BLÅBÄR.

Ja Simon åkte på stryk hela uppväxten.

Simon är från samma by som Fridas farbror bodde i kring när Simon bodde hemma/flyttade hemifrån och när ni väl kommer fram till vilka bröderna halsius är så kommer ni förstå att Simon är inte rädd för någon jävla wannabe gangster ismael som knappt får handla själv på bolaget(vet fan inte ens vem det är) jämfört med vad han vet att farbrodern gör med sina barndomskompisar från Överkalix med han, för dom kompisarna kommer åt han vilken anstalt han än handlar för.

MEN, Simon har inte det i sig att varken ha deltagit aktivt i misshandeln dom åkte dit för i samförstånd för dom inte rett ut vem som gjort vad och han skjuter absolut inte Ante Halsius dotter. För spelar ingen roll vilken anstalt han sitter på då. Han kommer bli misshandlad och våldtagen duktigt.

Nu ska ni få lista ut hur det kommer sig själva 🥰
Oj, då lär det snart bli större gängkrig? Hela hennes familj är HA typ?
Citera
2021-08-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det dröjde väl typ 24 timmar?

Nu har vår viking suttit häktad på den högre sannolikhetsgraden, knuten till mordvapen och allt, i snart två dygn.

Du får gärna belägga ”knuten till mordvapnet” eftersom det av allt att döma inte stämmer.
Polisen söker fler personer och har inte ens antytt att vapnet kan kopplas till honom.

Mer troligt har ju SV inhämtats till följd av elektronisk kommunikation eller att något vittne sett/filmat honom eller ett fordon som kopplas till honom på platsen.
Det gör möjligen honom till inblandad, men inte nödvändigtvis till skytt.

Det vore för övrigt välgörande om du slutade posta ditt svammel i tråden. Det är inte så att något i grunden förändras ens om det till slut skulle visa sig att SV varit skytten.
Verkligheten är ändå att i princip alla gärningsmän och brottsoffer inom narkotikarelaterade skjutvapenmord har utländsk bakgrund.
Givetvis dyker det upp undantag, i synnerhet när brottsligheten spiller in på orter som än så länge inte har så mycket migranter och svagsinnade svennar får ta på sig att sköta ruljansen åt bantufolk från större städer.
Men i sak ändras som sagt var inte något.
Därtill är dina poster bara svammel som bygger på din egen förhoppning om att få göra politik av att en 25-årig brud mördats som en del i den större knarkbrottsligheten.
Möjligen utan att själv fatta hur mycket hon ställt till det för sig.

Det är rätt cyniskt av dig. Dessutom genomskinligt.
Citera
2021-08-01, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Jag har också känslan av att för random småkriminell norrbottnisk knarkbrukare är det inte svinbekvämt att försätta sig i denna sits.

Jag lägger väl den ändå. Dom existerar ju redan på Flashback med lite löjrom och grejer.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=86026938635&set=a.27855953635&type= 3

Det där är Fridas pappa, farbror och fred(rip) innan dom gick ur det där kompisgänget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in