2021-08-01, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
OM intenog talar sanning och inte bara svamlar för att få uppmärksamhet så har hen garanterat plockat på sig allt av intresse för småpundare.

Jag tror inte att ”intenog” trollar i tråden, han är väl den enda som bidragit till att tråden går någorlunda framåt. Huruvida alla andra tolkar och har synpunkter och ifrågasätter kan röra till det då han svävat lite ot om gemensamma vänner och mgm. så frågor och svar hamnat i oordning.

Men tror dock inte att han har ”alla indianer i kanoten” då han outar det mesta 🤣 Är det så, får vi ju tacka för all info.
Citera
2021-08-01, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dynamitallan
Hur trevlig som helst när man stötte på han i Luleå och att döma någon utifrån en bild brukar bli fel.
Han var ingen ängel men vem är du att döma någon du tydligen inte känner Ante.

Ante var extremt principfast, väldigt snäll både full som nykter men levde verkligen efter reglerna från hans gamla ”kompisgäng”.

Men jag tror Simon gärna vill sitta kvar hos polisen just nu tills det kommit ut vad som hände exakt. För det här kommer skaka till lite och hennes farbror tror jag kommer ha väldigt många frågor till alla som är inblandade.

Ante var ju som den lugna utav bröderna.
Citera
2021-08-01, 19:44
Bannlyst
Vem är GM och vem är BO vet nån det?
Citera
2021-08-01, 19:45
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Tycker att media är lite dåliga som inte skriver något om att på GM och BO är hel/pur-svenska. Många ute i stugorna (som inte läser Flashback) är säkert övertygad att det är "hemska invandrare" som ligger bakom.

Till exempel med den knivgalne Afghanen i Vetlanda, det tog väl inte många timmar innan media hade bild, namn och all bakgrundsinformation att GM var en asylsökande afghan. Men nu mörkas identiteten av någon anledning...
Nu är det ju frågan om GM stämmer när man läst polisens senaste kommuniké.
Citera
2021-08-01, 19:46
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Aina här är inte som i Stockholm. De känner inte ens till Flashback.
Jodå det kan du vara säker på att de gör. Känns iaf som du har kvar något att leva för även om du missbrukat diverse i rätt många år. Sen att du väljer att outa dig på alla möjliga sätt är ju en risk, men även en möjlighet att bli ren från droger och starta om ditt liv.

Hade jag varit dig så hade jag lyft luren och tagit ett snack med Aina och hört vad de kan erbjuda dig om du visar gömman. Det är bättre än att de bara kommer och hämtar dig.
Citera
2021-08-01, 19:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Kan det ha någon betydelse att den domen överklagats?
Förr gjorde de inte det när det handlade om straff över två år. Varför de får ränna runt i samhället nu vet jag inte.
Citera
2021-08-01, 19:48
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Sedan att Vetlanda Afghanens identitet kom ut direkt i de stora medierna är SKITSNACK.

Det dröjde väl typ 24 timmar?

Nu har vår viking suttit häktad på den högre sannolikhetsgraden, knuten till mordvapen och allt, i snart två dygn.
Citera
2021-08-01, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Tack för info, verkar inte vara osannolikt alls att det gått till så här.
Gissar att mgm "bara" skulle hota med pistolen till en början, men så brann det i proppskåpet... tragiskt som tusan.
”bara” det var ju mer än 1 skott..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blazeDd
Vem är GM och vem är BO vet nån det?
GM = Gärningsman
BO = Brottsoffer
MGM = Misstänkt Gärningsman
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psalm169
Ante var extremt principfast, väldigt snäll både full som nykter men levde verkligen efter reglerna från hans gamla ”kompisgäng”.

Men jag tror Simon gärna vill sitta kvar hos polisen just nu tills det kommit ut vad som hände exakt. För det här kommer skaka till lite och hennes farbror tror jag kommer ha väldigt många frågor till alla som är inblandade.

Ante var ju som den lugna utav bröderna.

Jag har också känslan av att för random småkriminell norrbottnisk knarkbrukare är det inte svinbekvämt att försätta sig i denna sits.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jodå det kan du vara säker på att de gör. Känns iaf som du har kvar något att leva för även om du missbrukat diverse i rätt många år. Sen att du väljer att outa dig på alla möjliga sätt är ju en risk, men även en möjlighet att bli ren från droger och starta om ditt liv.

Hade jag varit dig så hade jag lyft luren och tagit ett snack med Aina och hört vad de kan erbjuda dig om du visar gömman. Det är bättre än att de bara kommer och hämtar dig.

Tror Aina har fullt upp med Micke som bor under henne. Han blev inte glad när de jävlarna knackade på.
Senast redigerad av intenog 2021-08-01 kl. 19:52.
Citera
2021-08-01, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det dröjde väl typ 24 timmar?

Nu har vår viking suttit häktad på den högre sannolikhetsgraden, knuten till mordvapen och allt, i snart två dygn.
2 dygn, detta hände igårkväll, har inte ens gått 1 dygn än....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in