2021-08-01, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Har svarat på den frågan förut i form av en spekulation. Du får leta i min historik för denna tråd....men visst var det väl du då också som frågade eller kanske jag missminner mig - nåja i min inläggshistorik. Så eftersom jag vet att det var en spekulation och själv är osäker på vad jag då exakt skrev och inte har tid med att leta efter något jag själv finner rätt meningslöst å söka svar på - så stannar här.

Ja å inte tänker jag fråga JB om det heller så....nej ta det med gubbens nuvarande ombud - Berg tror jag han heter som håller i ratten. Det är såklart det enda rätta, så man inte onödigt kan komma att föregripa i nåt man inte direkt har med å göra. Ett mål i taget....

Varför anmälde man Busch för trädfällningen? Om man nu kör med ett mål i taget.
2021-08-01, 18:36
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Att ta hand om fastigheten är väl det sista som han har gjort de senaste 30 åren.

Esb får stå vid sitt kast som indiern brukar säga, såtillvida han inte kan ta fram uppgifter på att affären inte har gått rätt till.
ja å det var därför jag också skrev "skulle ta hand om"
att du inte ser de är inte det samma som att det inte finns några

ja mina fejtingar i hans dravel
2021-08-01, 18:40
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Varför anmälde man Busch för trädfällningen? Om man nu kör med ett mål i taget.
Det är jag som tar ett mål i taget - jag sa det som en rekommendation till dig så du kanske tänker dig för innan du kontaktar Berg och till honom framför dina eminenta råd å tips
2021-08-01, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Glasklar? Han körde omedvetet för rött ljus.
Det gör folk i alla åldrar, varje dag...
Det säger inget om din mentala status. Jag såg en 18 åring missa ett rött ljus.
Har han också ålderskrämpor, när börjar man få det menar du? Strax efter man tagit körkort?
2021-08-01, 18:49
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Sa inte Esbjörn själv vid den muntliga förhandlingen att han skrivit på kontraktet frivilligt och utan tvång? Då ljög han tydligen vid det tillfället, om det nu ska tas för sanning att han kände sig pressad att skriva på? Eller är det tvärtom?
Mitt det feta - ordförande frågade Esbjörn om €bba hotade och tvingade honom att skriva på och på den frågan svarade Esbjörn nej! En himmelsvid skillnad mot att vara pressad att skriva på...eller hur?
2021-08-01, 18:49
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det stämmer inte! Mörkerseendet försämras för nästan alla med åren. Många börjar uppleva problem med mörkerseende redan vid 40. Alla som är över den åldern här inne borde bara kunna gå till sig själva och vad man tycker om att köra bil på natten.

Hos dom som inte fått linserna i ögonen utbytta försämras mörker seendet, ja.
Detta då linsen med tiden grumlas, det händer inte med en redan utbytt lins.
2021-08-01, 19:00
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag har ytterst svårt att tro att denna halv Gudinna skulle vilja ha Esbjörn springande hemma. Jag har oxå väldigt svårt att tro att hon skulle bevara husets ursprung och skogstomten.
Att hon var kåt på att få ner träden tyder ju det faktumet att hon märkte upp samtliga innan hon ens hade tillträde till huset.

Tomten är en sak men fruktansvärt igenvuxen och måste röjas även om det ska vara en skogsliknande tomt.
Men husets ursprung måste hon bevara och restaurera huset till ursprungligt utseende vid renoveringen, det är skyddsvärd fastighet och dessutom inom strandskyddsområde.
Ingen förvanskning eller utbyggnad är godkänd och rivning med nybyggnation, nej nej nej blir svaret och inga tillstånd lämnas.
2021-08-01, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag roade mig med att försöka förstå den medicinska rappakaljan du skrev i ditt exempel och jag är väl helt tappad, men hur kan en persons finmotoriksproblematik ha att göra med att urskilja former och konturer, avstånd, rörelse och föremåls plats i förhållande till varandra? Finmotorik sitter i fingrar, tår, läppar och tunga, men inte i ögon och inte i hjärnan.
Världens vanligaste visuospatiala test sker med nio stycken kuber som ska läggas utifrån mönster som ska kopieras.
2021-08-01, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Undertecknat köpeavtal blev det. Ebba väntar fortfarande på köpebrevet.
Ok. Men det förändrar inget i sak av vad jag skrev.
2021-08-01, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Polisen hade inte låtit honom behålla körkortet ifall han inte är tillräckligt adekvat att ha ett sådant.

I polisförhöret och i rätten ansågs han klar.
Personalen inom polisen och rätten har inte kompetens att avgöra det.
2021-08-01, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det gör folk i alla åldrar, varje dag...
Det säger inget om din mentala status. Jag såg en 18 åring missa ett rött ljus.
Har han också ålderskrämpor, när börjar man få det menar du? Strax efter man tagit körkort?
De flesta kör inte på människor.
2021-08-01, 19:05
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Personalen inom polisen och rätten har inte kompetens att avgöra det.

Det är polisen som drar in körkort. Skulle polisen ha misstänkt att olyckan skedde till följd av en kognitiv svikt hos Esb så hade Esb tvingats uppsöka läkare som intygar att han är kapabel att hantera körkort. Hepp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in