Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Nu var även Anders Lundin rätt länge i.o.f.s (längre än jag trodde innan jag kollade upp det) men det har varit för många olika programledare och alla dessa byten känns inte direkt lysande heller.
Beträffande artisterna lär vi aldrig enas så vi kan släppa det men jag har inget emot yngre/mer oetablerade artister generellt, allt har sin plats dock och skall anpassas efter den största grupp som tittar.
Det var bra kontinuitet ända fram till Anders Lundin slutade. Och som ni sa så skedde den verkliga förändringen och moderniseringen (då nödvändiga från "stenåldern", Bosse Larsson) under Berghagens tid som gjorde programmet populärt och Anders fortsatte förvalta arvet rätt bra. Trots att han själv inte är någon sångare, men det är faktiskt inget måste heller. Det var en behaglig blandning av allt, gammalt och nytt.
Sen hände något. Man började få någon sjuka på SVT började med detta spåret med unga artister som programledare. Måns Z. och Petra M. Ingen av dom kunde ju stanna något längre då dom är mitt uppe i sina karriärer. Och kontinuiteten fick sig ett rejält hack. Måns minns jag dock som rätt duktig, medan Petra var värdelös. Men döfött ta in dom från början av nämnda omständigheter.
Och sen kom Sanna N. då. Ja. Också mitt i karriären kan man tycka..men den verkar ha gått i stå, och Sanna verkar gå all in på detta. Henne får dom nog bära ut. Här verkar hon se sin chans att ta plats och framhäva sig själv. Och hela allsångskonceptet verkar mer eller mindre gått förlorat. Allt är oerhört intetsägande numera. Och det går bara ut på att göra reklam. Och hur Sanna var så populär är ju helt obegripligt. Hon är så onaturlig man bara kan bli. Jag klarar inte heller av att titta längre. Jag förstår verkligen ingenting av detta längre. Och nej, målgruppen har inte blivit så mycket yngre.
Bästa är att ha en lite äldre folkkär artist som programledare, eller en rutinerad folkkär "vanlig" programledare/TV- personlighet som man vet vad man får av även om denna inte kan ta riktigt ton själv.