Resultat: Tror du Pernilla fortsätter som allsångsledare också 2027?
Ja
38,46%
5 röster
Nej
61,54%
8 röster
2021-08-02, 08:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Du ogillar att det är mycket hiphopartister och kräver att SVT ska ändra på programmet och jag ogillade att Anders Lundin gjorde det till ett barnprogram och därför slutade och titta. SVT har lika liten anledning att anpassa sig efter dina behov som mina.

Jag har aldrig sagt att jag kräver att SVT ändrar efter mina behov, däremot är det ju galenskap att inte följa vad majoritetsgruppen av tittarna vill ha och eftersom det visat sig i tittarundersökningar att det mest är pensionärer så är knappast t.ex. hiphop en önskad del av programmet.
Sedan att ungar tittar är ju också en sak programmet får anpassa sig efter isf och då har man vid något tillfälle haft med barnanpassade grejer.

Hade det varit så att allsångens publik bestått av en till största delar t.ex. hiphop-intresserad publik skulle man givetvis haft med mest av det.
Citera
2021-08-02, 15:55
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag har aldrig sagt att jag kräver att SVT ändrar efter mina behov, däremot är det ju galenskap att inte följa vad majoritetsgruppen av tittarna vill ha och eftersom det visat sig i tittarundersökningar att det mest är pensionärer så är knappast t.ex. hiphop en önskad del av programmet.
Sedan att ungar tittar är ju också en sak programmet får anpassa sig efter isf och då har man vid något tillfälle haft med barnanpassade grejer.

Hade det varit så att allsångens publik bestått av en till största delar t.ex. hiphop-intresserad publik skulle man givetvis haft med mest av det.
När Berghagen tog över och man tog med yngre artister så ökade man från 600 000 till 2 miljoner så det kan knappast vara det som är orsaken till att det mest är pensionärer som tittar nu. Folk som tittar online brukar sällan tas med i tittarundersökningar heller dessutom går du efter undersökningar som andra har tagit fram och sen antar att det beror på att det är med unga artister när det kan finnas flera orsaker. Det är lite som att anta att det beror på att någon gör dålig musik för att den säljer få skivor när det likaväl bero på att artisten inte promotas tillräckligt mycket. De pensionär som kollar under pandemin kommer kolla oavsett vilka artister som är med så det hela kommer tillbaka till vilken musik du själv gillar.
Senast redigerad av The Beach boy 2021-08-02 kl. 16:07.
Citera
2021-08-02, 16:26
Medlem
Tycker man ska bryta SVT styrning av allt och varför inte börja med publiken. Varför ska SVT ha halva stället reserverat för sitt folk? Låt allmänheten komma ända fram till scenen sånär som några bänkar åt artisters släkt och vänner.

Även val av artister, det är ju i princip samma artister varje år. Sverige har otroligt bra artister och lite omväxling och nytt varje år skadar inte. Byt ut hela startfältet varje år och låt ingen komma tillbaka på minst 3 år.

Programledarna har ju även mycket övrigt att önska. Det ska vara någon folkkär och varför inte låta publiken/tittarna rösta? Inte som Mello, utan en röst per person. Kanske en maxtid på 3-5 år. De ska ha lång karriär innan så inga ungtuppar.

En egen timme ska enbart vara efter väldigt lång karriär på scen och framförallt vara en hyllning till artisten/gruppen.
Citera
2021-08-03, 09:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
När Berghagen tog över och man tog med yngre artister så ökade man från 600 000 till 2 miljoner så det kan knappast vara det som är orsaken till att det mest är pensionärer som tittar nu. Folk som tittar online brukar sällan tas med i tittarundersökningar heller dessutom går du efter undersökningar som andra har tagit fram och sen antar att det beror på att det är med unga artister när det kan finnas flera orsaker. Det är lite som att anta att det beror på att någon gör dålig musik för att den säljer få skivor när det likaväl bero på att artisten inte promotas tillräckligt mycket. De pensionär som kollar under pandemin kommer kolla oavsett vilka artister som är med så det hela kommer tillbaka till vilken musik du själv gillar.

Så då blir ju frågan hur många ur andra tittarkategorier som går in och kollar online...
Det är ju med unga artister etc nu med men inte alls i närheten av dom tittarsiffrorna så knappast det som är anledningen, det var mer Lasse själv då.

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tycker man ska bryta SVT styrning av allt och varför inte börja med publiken. Varför ska SVT ha halva stället reserverat för sitt folk? Låt allmänheten komma ända fram till scenen sånär som några bänkar åt artisters släkt och vänner.

Har heller aldrig fattat varför vi måste se dessa "kändisar" med respektive sitta där framme? Visst att några av dessa kanske vill se allsången men då får väl dessa likt alla andra köpa sina biljetter själva/köa som alla andra. Det är ju knappast en enda människa som tittar på allsången för att se typ Pekka Heino sjunga två rader på en allsång.
Citera
2021-08-03, 20:25
Medlem
JerryCottons avatar
Varför kör Allsång på Skansen gaytema? Visst det är pridevecka men det är väl alltid en massa homo och -bisexuella artister på allsångskvällarna! Nu slår man på stora trumman med en gravid lesbian iklädd i ett tält i självaste öppningsakten! Nej, tillbaka till Bosse Larsson-tiden när folk höll sin sexualitet för sig själva och inte basunerade ut den för hela svenska folket från en skattebekostad scen! Ska det vara så?
Citera
2021-08-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Varför kör Allsång på Skansen gaytema? Visst det är pridevecka men det är väl alltid en massa homo och -bisexuella artister på allsångskvällarna! Nu slår man på stora trumman med en gravid lesbian iklädd i ett tält i självaste öppningsakten! Nej, tillbaka till Bosse Larsson-tiden när folk höll sin sexualitet för sig själva och inte basunerade ut den för hela svenska folket från en skattebekostad scen! Ska det vara så?
Det har de ju gjort de senaste åren.
Det var inget pridetema när Lasse Berghagen var programledare heller.
Citera
2021-08-03, 20:49
Medlem
Larasofts avatar
Nu ströp Beata en katt.
Citera
2021-08-04, 10:38
Medlem
kl4sseKocks avatar
Rätt kul att Tove säger att hon ska äta negerbollar i intervjun nu när det är pride å allt annat hittpå skit.
Citera
2021-08-04, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Rätt kul att Tove säger att hon ska äta negerbollar i intervjun nu när det är pride å allt annat hittpå skit.
Hon verkade inte helt i balans. I SVT:s live undertexter stod det "egna bullar" tror jag. Det var första gången på kanske 10 år jag hört någon säga n-ordet-bollar på TV (jag vågar inte ens skriva det här).
Citera
2021-08-05, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evardlig
Hon verkade inte helt i balans. I SVT:s live undertexter stod det "egna bullar" tror jag. Det var första gången på kanske 10 år jag hört någon säga n-ordet-bollar på TV (jag vågar inte ens skriva det här).
Negro betyder svart på spanska, är väl inte så märkvärdig med det.
Tycker att primadonnan Sanna Nielsen inte är riktigt i balans heller.
Två program kvar av skiten 💩 för i år. Lotta på Liseberg är så mycket bättre, bättre blandning gästartister där också.
Citera
2021-08-07, 16:53
Medlem
Crapmagics avatar
Brun utan sol

har dom bussat ut invandrare från orten till att sitta i publiken eller?
Citera
2021-08-07, 17:42
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
har dom bussat ut invandrare från orten till att sitta i publiken eller?
Säkert. Nån batikhäxa till socialarbetare som jobbar vid sidan av i något kommunalt integrationsprojekt som med skattemedel bussar in dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in