2021-08-01, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cewa012
Jag råkar känns mgm pappa och han är världens snällaste och superfin människa. Sen om han har otur och sonen blir ett rötägg är knappast hans fel. Klart man blir upprörd om någon hotar ens barn till livet, är väl inte så konstigt.

En fin fasad utåt utesluter inte på något sätt att han är en person som ansett att barnen förtjänar ett kok stryk som uppfostring. Det har varit förbjudet sedan 70-talet så det är knappast något som en frisk människa gör öppet.
Såna föräldrar brukar försvara sig med att dom själva blev uppfostrade med stryk och dom blev minsann så bra människor av det.
Så går våldet vidare till nästa generation som en normal väg till problemlösning/konfliktlösning.

Det våldsverkare och mördare i Sverige som inte uppfostrats med stryk kan nog räknas på fingrarna.
Och sen lite avtrubbande droger på det så flyttas de gränserna.

För övrig tycker jag pappans Facebooksida tyder på att han dessutom kan vara helgalkolist.
Senast redigerad av L.D. 2021-08-01 kl. 16:57.
Citera
2021-08-01, 16:57
Medlem
Det är nåt mysko med det här känner jag. BO:s familj verkar ju inte direkt vara några förebilder och pappan sägs ha varit knarkare och dessvärre verkar ju även Frida ha dragits in i det träsket och någon ville henne uppenbarligen så illa att hon dog.

BO förtjänade inte att dö men hon verkade rätt strulig om man ska tro kommentarerna här.

Men däremot MGM känns inte direkt som en potentiell mördare eller av värsta sortens pundare. Verkar genomsnäll, nyfiken på livet och tycks komma från en fin välbärgad och schysst familj. Jag får inte riktigt ihop det här. Visst för att MGM verkar ta droger men han verkar inte ha någon taskig uppväxt eller komma från en problemfamilj direkt.
Citera
2021-08-01, 17:00
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det är nåt mysko med det här känner jag. BO:s familj verkar ju inte direkt vara några förebilder och pappan sägs ha varit knarkare och dessvärre verkar ju även Frida ha dragits in i det träsket och någon ville henne uppenbarligen så illa att hon dog.

BO förtjänade inte att dö men hon verkade rätt strulig om man ska tro kommentarerna här.

Men däremot MGM känns inte direkt som en potentiell mördare eller av värsta sortens pundare. Verkar genomsnäll, nyfiken på livet och tycks komma från en fin välbärgad och schysst familj. Jag får inte riktigt ihop det här. Visst för att MGM verkar ta droger men han verkar inte ha någon taskig uppväxt eller komma från en problemfamilj direkt.

Dom har hållit på med med narkotika affärer
Som går över styr.
Men du är så jävla dum att du inte fattar och då tror att de är pappan som är gammal knarkare och orsak.
Gå och lägg dig
Citera
2021-08-01, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
En fin fasad utåt utesluter inte på något sätt att han är en person som ansett att barnen förtjänar ett kok stryk som uppfostring. Det har varit förbjudet sedan 70-talet så det är knappast något som en frisk människa gör öppet.
Såna föräldrar brukar försvara sig med att dom själva blev uppfostrade med stryk och dom blev minsann så bra människor av det.
Så går våldet vidare till nästa generation som en normal väg till problemlösning/konfliktlösning.

Det våldsverkare och mördare i Sverige som inte uppfostrats med stryk kan nog räknas på fingrarna.

För övrig tycker jag pappans Facebooksida tyder på att han dessutom kan vara helgalkolist.
Vad grundar du det på?

Han verkar gilla hundar , god mat och viner. Är det det sistnämnda du avser men helgalkoholist?
Citera
2021-08-01, 17:01
Medlem
Citat:

För att han har druckit rödvin till en sommarmiddag?
Känns inte så graverande.
Citera
2021-08-01, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn10
Dom har hållit på med med narkotika affärer
Som går över styr.
Men du är så jävla dum att du inte fattar och då tror att de är pappan som är gammal knarkare och orsak.
Gå och lägg dig
Det kanske är du som behöver gå och lägga dig?

Vi alla fattar att knarkaffärer är boven i dramat här men vad har MGM:s pappa ens med deras affärer att göra? Om du vet något som vi andra inte vet så får du gärna berätta.
Citera
2021-08-01, 17:03
Medlem
Citat:
Vad grundar du det på?

Han verkar gilla hundar , god mat och viner. Är det det sistnämnda du avser men helgalkoholist?

Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990

Inte en middag med vin, utan alkoholen är ett ganska frekvent förekommande inslag på hans bilder.
Citera
2021-08-01, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Jag tycker inte heller pappan ger sken av att vara alkoholist . Snarare livsnjutare
Citera
2021-08-01, 17:05
Medlem
Citat:
Inte en middag med vin, utan alkoholen är ett ganska frekvent förekommande inslag på hans bilder.
MGM:S alkoholvanor vet varken du jag eller något annat om man bara för att vissa ibland tar ett glas vin eller öl till maten gör det en knappast till alkoholist.
Citera
2021-08-01, 17:06
Medlem
zzahirs avatar
Citat:

Hamnar du nog snett, droger är inblandat och på de blir du tex blåst och pga det står i skuld till någon har du en cocktail som lätt går åt helvete. Uppväxten och en fin familj spelar inte jättestor roll längre då. Miljön spelar stor roll och miljön verkar inte varit bra sista tiden.
Senast redigerad av zzahir 2021-08-01 kl. 17:10.
Citera
2021-08-01, 17:06
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Det kanske är du som behöver gå och lägga dig?

Vi alla fattar att knarkaffärer är boven i dramat här men vad har MGM:s pappa ens med deras affärer att göra? Om du vet något som vi andra inte vet så får du gärna berätta.

Det är ju det jag försöker förklara för dig men du förstår ju ingenting?
Vad i helvete drar du in hans pappa och säger att han knarkar?
Citera
2021-08-01, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn10
Det är ju det jag försöker förklara för dig men du förstår ju ingenting?
Vad i helvete drar du in hans pappa och säger att han knarkar?
Sluta tramsa nu och bemöt mina frågor istället. Jag har inte sagt något om att pappan knarkar och anser dessutom att han ska hållas utanför det här. Jag ställer frågan igen: Vet du något som vi andra inte vet om pappan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in