2021-08-01, 16:24
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Medgives att svenska brudar nuförtiden gör allt för att se utländska ut men även med det tagit i beaktande undrar jag om den här kvinnan verkligen är helsvensk? För mig ser hon ut att komma från någonstans i Sibirien.
Hon har nog mer än en droppe samiskt blod i ådrorna, lite fakebränna och svart hårfärg på tub på det så ser det exotiskt ut, titta bara på hyndan Maxida Märak.
Senast redigerad av Tolvan 2021-08-01 kl. 16:27.
Citera
2021-08-01, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Du tror på riktigt att etnisk svensk GM och likadant BO är det vanligaste inom dödligt skjutvapenvåld?
Kan du komma på ytterligare ett sådant i år och fem senaste tre åren?

Personer med utländsk bakgrund är extremt överrepresenterade när det kommer till dödligt våld, i synnerhet i offentlig miljö och med olika typer av vapen.
Detsamma gäller även för brottsoffer.
Tror man något annat är man antingen dum eller naiv.

men rubricerar du mordet på Frida som gängrelaterat mord ?
de flesta bedömer nog detta som ett kvinnomord av en man..
det är inte vanligt att invandrare i de kriminella gängen skjuter kvinnor.Invandrande män siktar på annan man..
Det verkar som om Frida var den utsedda måltavlan.
Att kriminalitet o gängskjutningar ökat i ytterområdena är inget att förneka. Alla vet.
Men när svenska män skjuter kvinnor så väcker det mycket oro-
vilken barbar tänker den normale svenske mannen..
Citera
2021-08-01, 16:25
Medlem
Citat:
Vad sägs om adoptivbarn? Behövs knappast någon källa för det. Finns också många invandrare som bytt till helsvenska namn.

Varför skulle detta vara så sensationellt?

Någon påstod något om att pappan var jamaican men detta har avfärdats som lögn. Hon KAN vara adoptivbarn men inget i tråden tyder på det. Så värst utländsk ut tycker inte jag hon verkar vara
Citera
2021-08-01, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
För mig är allt också borta.. hela inlägget..
Nu är inlägget borta även för mig.
Citera
2021-08-01, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
men rubricerar du mordet på Frida som gängrelaterat mord ?
de flesta bedömer nog detta som ett kvinnomord av en man..
det är inte vanligt att invandrare i de kriminella gängen skjuter kvinnor.Invandrande män siktar på annan man..
Det verkar som om Frida var den utsedda måltavlan.
Att kriminalitet o gängskjutningar ökat i ytterområdena är inget att förneka. Alla vet.
Men när svenska män skjuter kvinnor så väcker det mycket oro-
vilken barbar tänker den normale svenske mannen..

Är det en skuld som uppstått till följd av knarkförsäljning/hantering så är det naturligtvis avsevärt mer kopplat till gängkriminaliteten/organiserad kriminalitet än till något annat.

Kvinnomord säger ju inget annat än att offret är kvinna, vilket ju gäller i samtliga fall där kvinnor dör och inte säger något om omständigheterna omkring det.
Om man tvångsmässigt ska försöka trycka in det i ”mäns våld mot kvinnor-mallen” så bör det ju finnas någon typ av relationsmotiv, vilket ju inte framkommit alls.

Det framstår ju som att detta är ett ganska ordinärt mord till följd av kriminella affärer.
Inkluderar man försök till mord osv så sker ju sådana mest hela tiden året runt.

Men nu vet vi ju inte motivet exakt. Men nog luktar det uppgörelse om kriminella affärer.
Citera
2021-08-01, 16:33
Medlem
idiootens avatar
Citat:
Det kan jag köpa.

Okej då jag ser det också..men det kan även bara vara lite valon bak i leden eller något...men betyder det något i längden flickan var svensk.
Citera
2021-08-01, 16:33
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Det var en invandrare med Simon när han mötte BO.

Vem då? Den Ismail som du pratat om?
Citera
2021-08-01, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Har du någon källa på detta eller något du bara inbillar dig?

Nu får du ge dig med korkade följdfrågor, du verkar helt efterbliven.
Finns tusentals som är adopterade med svenska föräldrar, svenska namn men kommer från alla jordens hörn.
Citera
2021-08-01, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbazzz
Nu får du ge dig med korkade följdfrågor, du verkar helt efterbliven.
Finns tusentals som är adopterade med svenska föräldrar, svenska namn men kommer från alla jordens hörn.
Jag har själv släktingar som har adoptivbarn så det behöver jag inte få hört från andra.

Jag har inte påstått att hon inte kan vara adopterad men det har inte framkommit några uppgifter i tråden som bekräftar detta. Ryktet om att hennes pappa var från Jamaica var en trådsanning utan substans.

Jag skulle vilja ha lite mer fakta i tråden om hon var adopterad eller inte. Men hittils har jag inte sett något som tyder på detta.
Citera
2021-08-01, 16:44
Avslutad
Citat:
Jag har själv släktingar som har adoptivbarn så det behöver jag inte få hört från andra.

Jag har inte påstått att hon inte kan vara adopterad men det har inte framkommit några uppgifter i tråden som bekräftar detta. Ryktet om att hennes pappa var från Jamaica var en trådsanning utan substans.

Jag skulle vilja ha lite mer fakta i tråden om hon var adopterad eller inte. Men hittils har jag inte sett något som tyder på detta.

Spelar ju liksom ingen roll för brottet om hon är adopterad? Eller misstänker du att Agneta Sjödin dykt upp med spårlöst försvunnen och adoptivföräldrar? Fokusera på relevanta ting tack
Citera
2021-08-01, 16:45
Medlem
Citat:

Hon är inte adopterad. Sen är Jamaika inte direkt ett land svenskar adopterar från.
Hennes farsa hette Andreas Hals•ius och dog 2015 cirka.
Han har för övrigt ett antal mindre laglydiga släktingar som möjligen inte är helt roade av Simon med vänners upptåg.
Citera
2021-08-01, 16:47
Medlem
Tolvans avatar
Citat:

Jag tror inte heller hon var adopterad med tanke på att BO's pappa var pundare. Pundarfamiljer brukar inte få adoptera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in