Citat:
Ursprungligen postat av
Kurt1
Om man har ett par inte helt otränade ben och en karta, så funkar det även att gå till Pussy Galores från Hovedbanegården. En ganska lång promenad förvisso, men trevligt att få se lite av Köpenhamn också när man ändå är där. Jag gjorde det på tillbakavägen, eftersom man tydligen måste ha tillräckligt med danska mynt eller ett danskt betalkort för att kunna köpa biljett för S-tog i biljettautomaten.
Jag får göra en syndabekännelse och det enda riktigt "brottsliga" jag har gjort i mitt liv är att efter ett bordellbesök ha tjuvåkt på S-tog då jag inte hade tillräckligt med danska växelmynt. Men det är för 25 år sedan så det är väl preskriberat vid det här laget

(Visserligen är jag "brottslig" i svenska lagens ögon eftersom jag köper sex även i Sverige – men det ser jag inte som någon synd då "Sin lies only in hurting others unnecessarily. All other "sins" are invented nonsense.")
Men i hela Danmark fungerar det att köpa biljetter med appen DOT och den fungerar med svenska betal- och kreditkort. Däremot måste man som regel* ha danska kronor i kontanter för att betala "glædespigerne" med
*Det finns svenska flickor som arbetar i Köpenhamn som föredrar att få betalt i svenska kronor.