Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
På sydhavngade i höjd med shell-macken, på trottoaren på båda sidorna av gatan.
4 tjejer, öststatare. 3 stod vid busshållplatsen och 1 på andra sidan vid shell.
Ca vid kl.23:30.
Citat:
Ursprungligen postat av
Leibach
Ok, låter intressant. Enda ställena jag sett gattjejer i kph är Istedgade, Sønder Boulv., och Skaelbæcksgade innan Dybbølsbro. Förr ska de tydligen hängt på Islands Brygge och gatorna där Fisketorvet C och nybyggda hus kring sydhavnen ligger nu. De har väl trängts undan av ny bebyggelse. Som jag förstår det har Politiet jagat bort dem från de numera gentrifierade områdena kring Sønder Boulv. och kring köttbyn. Passar inte in i hipster-stilen
Var det zigenare, rumänska romer typ de som hänger på Isted vid knarkar-kyrkan, eller mer vanliga öststatsbrudar?
OK, nu fick jag mina observationer bekräftade.
Körde från Tyskland häromdagen, blev kåt på vägen och stannade till i Köpenhamn, vid busshållplatsen stod då en tjej, har för mig att klockan var runt 23 på kvällen.
Stannade bilen och hon kom fram direkt,(lätt att stanna på platsen eftersom busshållplatsen är väl utbyggd) fram kom en snygg romsk tjej i 20-25 års åldern, hon började snacka på riktigt knagglig engelska, jag märkte att hon bröt in med tyska ord och frågande om hon hellre ville tala tyska, och det ville hon, därefter frågade jag några frågor av ren nyfikenhet, svaren hon gav var att hon var från Bulgarien, och att hon kände till att det fanns ett annat ställe i stan där gatuprostitutionen höll till, anledningen till att hon stod där hon stod var väl främst för att hon inte ville inkräkta på de andras revir.
Så vitt jag förstod var hon inte involverad i något nätverk med andra prostituerade utan agerade helt på egen hand.
Hennes mor och far satt i bilen på bensinmacken mittemot

- för oss en udda märkligt kanske men för henne en trygghet, -ja en form av kulturkrock får man ju säga.
Och pengarna går direkt och oavkortat till henne och hennes familj, och inte till någon äcklig kriminell hallick.
Och det känns ju bra, tycker jag.
400 kronor gav jag henne, vi hade en riktigt mysig stund tillsammans, en trevlig flicka, hoppas jag träffar henne igen.