• 1
  • 2
2021-08-01, 15:15
Medlem
Hej.
Har varit ihop med sambon ca 9 månader. Det dröjde inte långt innan han började klanka ner på mitt utseende. ”Du är jätte fin men du har sån dålig klädstil” ”du är jätte fin men du gör så fula ansiktsuttryck på foton!
Du är alldeles för svartsjuk av dig, jag ska kunna gå ut o sova över hos en polare utan att du ska behöva ringa alls eller vara ledsen o grinig.

Iförrigår så var vi ute, och det var två väldigt snygga tjejer som stod o nästan poserade o slängde med håret hela tiden, och han stirrade ihjäl sig, fattades bara att munnen skulle va öppen o han börja dregla. Detta pågick en lång stund, o tjejerna gillade uppenbarligen det då dom hamnade framför honom vart vi än gick o så stod dom o försökte få ögonkontakt o slängde med håret hela tiden och fick massvis med luft. Det var inte mest svartsjukan, det var stoltheten som tog en rejäl smäll. Man kan se men att stirra o få andra tjejer att fnittra åt mig för att min kille dreglar över dom är över gränsen. Jag vart väldigt upprörd och då gjorde han det hela värre genom att höja rösten o sa ”du är bara svartsjuk o har dålig självkänsla för att det är två snygga tjejer !

Men så var inte fallet, hade han tittat o sagt att dom var fina hade det varit lungt, men att göra det uppenbart framför massvis med folk som dessutom såg allt.

Dessutom, när vi är ute o äter så sitter han med telefonen hela tiden o frågar jag något eller säger nåt så blir han extremt irriterad o gör handrörelser som typ ”är du dum i huvudet eller” så andra människor runtomkring tittar. Vet inte om det hela handlar om hans egna osäkerhet o svartsjuka då många killar tittar när vi är ute. Jag har inte direkt svårt att få uppmärksamhet eller vad man nu ska säga, så att ha en kille som ständigt försöker få mig att känna mig ful och alltid pratar om andra tjejer o skämta om hur stora rövar dom har och att min försvunnit börjar tära på mitt sjävförtroende..

Enstaka gång hör jag ”du är så fin!”
För någon dag sedan sa han ”jag älskar dig för den du är inte pga utseendet” ”jag känner att jag skulle kunna leva livet ut med dig”

Men sen fick han min telefon o när jag hade somnar kände han för att lurka bland mina sociala medier o läste alla meddelanden även gamla.
Där såg han att jag är vän med ett väldigt gammalt ex som har tjej. Det exet frågade hur allt var o jag hade i stundens hetta klagat lite om killen o att han är för ung o inte riktigt förstår hur man behandlar en flickvän, exet svarade att ”jo du är van med äldre, mognare killar”

Sedan fanns några månaders gamla meddelanden där exet skämtade o sa ”om jag kommer med min MC om tio år för o hämta dig, drar du ner persiennerna eller börjar du packa”

Varpå jag endast svarat ”jag lär nog ha barn vid det stadiet”
Ja det var fel av mig att låta den konvon gå, men var aldrig något oanständigt.

Detta ser killen som otrohet o säger att han inte kan fortsätta relationen. Fast än jag varit en ängel som aldrig är ute o festar, hemma o lagar mat varje dag, tvättar hans kläder osv, han kunde se att det inte alls fanns något opassande men kan ändå inte förlåta detta?

Men han tycker inte det är någon big deal att ständigt sänka mig o skämma ut mig framför andra tjejer o få dom o känna sig som hot shit. Älskar denna kille men behöver råd.
Citera
2021-08-01, 15:28
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChloeTiga
Hej.
Har varit ihop med sambon ca 9 månader. Det dröjde inte långt innan han började klanka ner på mitt utseende. ”Du är jätte fin men du har sån dålig klädstil” ”du är jätte fin men du gör så fula ansiktsuttryck på foton!
Du är alldeles för svartsjuk av dig, jag ska kunna gå ut o sova över hos en polare utan att du ska behöva ringa alls eller vara ledsen o grinig.

Iförrigår så var vi ute, och det var två väldigt snygga tjejer som stod o nästan poserade o slängde med håret hela tiden, och han stirrade ihjäl sig, fattades bara att munnen skulle va öppen o han börja dregla. Detta pågick en lång stund, o tjejerna gillade uppenbarligen det då dom hamnade framför honom vart vi än gick o så stod dom o försökte få ögonkontakt o slängde med håret hela tiden och fick massvis med luft. Det var inte mest svartsjukan, det var stoltheten som tog en rejäl smäll. Man kan se men att stirra o få andra tjejer att fnittra åt mig för att min kille dreglar över dom är över gränsen. Jag vart väldigt upprörd och då gjorde han det hela värre genom att höja rösten o sa ”du är bara svartsjuk o har dålig självkänsla för att det är två snygga tjejer !

Men så var inte fallet, hade han tittat o sagt att dom var fina hade det varit lungt, men att göra det uppenbart framför massvis med folk som dessutom såg allt.

Dessutom, när vi är ute o äter så sitter han med telefonen hela tiden o frågar jag något eller säger nåt så blir han extremt irriterad o gör handrörelser som typ ”är du dum i huvudet eller” så andra människor runtomkring tittar. Vet inte om det hela handlar om hans egna osäkerhet o svartsjuka då många killar tittar när vi är ute. Jag har inte direkt svårt att få uppmärksamhet eller vad man nu ska säga, så att ha en kille som ständigt försöker få mig att känna mig ful och alltid pratar om andra tjejer o skämta om hur stora rövar dom har och att min försvunnit börjar tära på mitt sjävförtroende..

För någon dag sedan sa han ”jag älskar dig för den du är inte pga utseendet” ”jag känner att jag skulle kunna leva livet ut med dig”

Men sen fick han min telefon o när jag hade somnar kände han för att lurka bland mina sociala medier o läste alla meddelanden även gamla.
Där såg han att jag är vän med ett väldigt gammalt ex som har tjej. Det exet frågade hur allt var o jag hade i stundens hetta klagat lite om killen o att han är för ung o inte riktigt förstår hur man behandlar en flickvän, exet svarade att ”jo du är van med äldre, mognare killar”

Sedan fanns några månaders gamla meddelanden där exet skämtade o sa ”om jag kommer med min MC om tio år för o hämta dig, drar du ner persiennerna eller börjar du packa”

Detta ser killen som otrohet o säger att han inte kan fortsätta relationen. Fast än jag varit en ängel som aldrig är ute o festar, hemma o lagar mat varje dag, tvättar hans kläder osv, han kunde se att det inte alls fanns något opassande men kan ändå inte förlåta detta?

Men han tycker inte det är någon big deal att ständigt sänka mig o skämma ut mig framför andra tjejer o få dom o känna sig som hot shit. Älskar denna kille men behöver råd.

1. Det kommer aldrig hålla om ni ständigt analyserar er omgivning när ni är ute bland folk tillsammans.

2. Att sitta och flörta med sina ex på sociala medier är ingen höjdare, speciellt om partnern upptäcker det på egen hand.

3. Ni har redan en otrolig uppförsbacke och "trust issues" efter nio månader, det kommer med största sannolikhet bara bli värre.

4. Att du tycker att du varit en ängel för att du är isolerad hemma och passar upp på din partner kan betyda tre saker:
* Antingen är du tillsammans med en kontrollerande psykopat.
* Eller så har du en taskig självkänsla och dåligt självförtroende
* En kombination av ovanstående.

5. Att slänga sig med uttryck som: "Jag är tillsammans med dig för din personlighet och inte för ditt utseende" är en klassisk subtila mobbningsmetoder Han vill kränka dig genom att säga att du är ful, han tycker givetvis inte att du är ful, det är som sagt bara en kränkningsmetod.

Be din pojkvän att komplettera den här tråden med hans version. I princip omöjligt att ge råd till en relation när man endast har en sida av versionen. Oftast är det problem med kommunikationen, och det krävs två för att kommunicera.
Senast redigerad av Katastrofen1 2021-08-01 kl. 15:31.
Citera
2021-08-01, 15:54
Medlem
namataras avatar
Nej du ts, detta verkar inte vara en kille du kan ha ett sunt förhållande med!

Att du känner dej tvingad att vara "en ängel" som är hemma, diskar, städar och fixar är ingen uppoffring du ska göra för någon (givetvis gör man det ibland, men det ska då gå från båda håll.)

Att han går igenom dina sociala media är ett tecken på att han är osäker och inte heller respekterar dej.

Att han inför folk ute trycker ner dej på olika sätt, från smått subtilt till större saker är även det brist på respekt för din person, förmodligen även där kombinerat av egen osäkerhet eller så är han ett svin som försöker få makt över dej till varje pris. En sådan människa ska aldrig premieras.

Att han hellre kollar sin lur betyder att han inte finner dej tillräckligt intressant att tala med. Om man umgås 24/7 på fritiden så självklart kan man inte umgås och snacka hela tiden, man behöver egen tid. Men självklart lägger man undan luren om man dinerar eller fikar tillsammans med någon av respekt för sitt sällskap!

Han verkar för ego, omogen och osäker för att låta som förhållandematerial.
Citera
2021-08-01, 16:06
Bannlyst
Verkar vara en skön snubbe, gift dig med honom, eller så gör du slut?
Citera
2021-08-01, 16:37
Medlem
Kajahs avatar
Det kommer gå åt helvete med allt det där. Av vad du beskriver låter han som en psykopat, men vi får bara din sida av storyn så det är svårt att säga. Men stämmer din story borde du dra illa kvickt.
Citera
2021-08-01, 16:38
Medlem
Carnills avatar
För din egen skull; gör slut och försvinn så långt ifrån han som du kan! Du är värd något bättre en än som han som trycker ner dig. Stannar du kvar så kommer din självkänsla att bli så låg så du kommer att tro på det han säger.
Citera
2021-08-01, 16:39
Medlem
Det låter väldigt jobbigt att älska någon men hela tiden behöva vara osäker på om man räcker till för den personen, och dess utom få sina oros-känslor förlöjligade när man försöker markera.

Jag kan förstå att din kille är upprörd över att du skrivit att han är omogen till ditt ex, det kan tolkas som flörtigt om man säger det till någon som är äldre och "mognare", på ett lekfullt sätt, annars är det ett svek mot ens partner att kritisera dem till sitt ex. Det är inte helt bra helt enkelt. Dock har jag förståelse för att du skrev så, med tanke på hur din kille beter sig. Du behövde någon att prata med om det, och jag tror att det är bra för dig att snacka om situationen med din kille med en vän.

Min tolkning är att du är in en otroligt svår situation, för du är kär i någon som rationerar ut sin kärlek, och varvar den med nedlåtande komentarer. Det är nedbrytande att älska någon som får en att känna sig dålig. Jag skulle rekommendera att du försöker snacka med en tjejkompis om detta. Du behöver åter finna din självkänsla för att inse att det är han som beter sig dumt, och att du inte skall utsätta dig själv för en sån osäker kärlek. Lycka till!
Citera
2021-08-01, 16:39
Medlem
goofers avatar
Vad är det här för tråd egentligen, du borde ha dumpat den här för länge sedan.

Att det ens kommer upp som ett alternativ att stanna är märkligt, gå nu!
Citera
2021-08-01, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChloeTiga
Hej.

Dumpa aset.

Han respekterar dig inte.

Du är värd bättre.
Citera
2021-08-01, 16:44
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Haha, vad är det som ens ska diskuteras?

Finner alltid humor i trådar där folk utger sig för att vara offer när det är de själva som utgör anledningen till att de behandlas som de gör.

Jobbar din kille stenhårt och drar in ett ton med deg som du får ta del av?
Om inte, varför tvättar du hans kläder som om du vore hans morsa?
Jag tjänar nästan fyra gånger så mycket som min sambo och jag gör precis lika mycket hemma, vi delar på tvätten, hon sköter det mesta av städandet, jag lagar oftast mat och sköter disken eftersom jag är betydligt bättre på det, men mitt bank-konto är mitt och jag har ingen lust att ge henne tillgång, ändå betalar jag huvudparten av våra räkningar och köper det mesta vad gäller mat och andra förbrukningsvaror.

Om du bara softar hemma medan han knegar förstår jag att du får tvätta hans skitiga kallingar då han sätter mat på ditt bord men om även du jobbar och om ni dessutom delar kostnader rakt av så är du en sucker av rang.
Bara så du vet.
Senast redigerad av WrenchZeMonkey 2021-08-01 kl. 16:48.
Citera
2021-08-01, 16:47
Medlem
Var tillsammans med en person som betedde sig likt din partner, tro mig, det kommer INTE funka i längden. Det finns inget alternativ än att sticka, han kommer inte sluta med sitt beteende och det kommer inte bli bättre. Dra bara, för din egen skull.
Citera
2021-08-01, 18:27
Medlem
Ser inte humorn någonstans, ser heller inte vart jag utger mig vara ett offer.
Jag la ut det så som det ligger till ur min egna synpunkt. Och ville ha andra personers synpunkt på det hela. Svårt att se klart eller veta vad man ska ta sig till när man är kär. Jag ville helst inte bara ge upp utan jobba på relationen.

Vill även tillägga att det mest varit på skämt han velat driva med mig om andra ”snygga” tjejer på tv. Men denna händelse med dom två tjejerna var något helt annat som jag har svårt att smälta, önskar att han åtminstonde kunde säga att det var payback för meddelandena han såg med exet.. men börjar tro att hans känslor o tillit verkligen dog efter det och att han nu beteer sig helt kall o obrydd och nedlåtande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in