• 4
  • 5
2021-08-11, 22:29
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Alltså ens svartsjuka är ens egna problem så vadå trigga igång, "min sambo triggar igång min högernäve". Så i denna situationen var det nog lite er båda men det han borde ha gjort är ju först att ha retats lite med dig för att du var svartsjuk och sen tydligt visat inför dom att du är hans flickvän så hade hela situationen varit ur världen sen.

Till resten av draman så ts kan du lita på han igen när han är gräver sådär och laddar ner 5 år gamla grejer? Känns inte så lite psyko och han är ju fan självdestruktiv som ens vill se den skiten. Var tvungen att dumpa en tjej en gång i tiden för jag såg en film där hon sög av en snubbe och det var to much för mig.
Citera
2021-08-19, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChloeTiga
Hej.
Har varit ihop med sambon ca 9 månader. Det dröjde inte långt innan han började klanka ner på mitt utseende. ”Du är jätte fin men du har sån dålig klädstil” ”du är jätte fin men du gör så fula ansiktsuttryck på foton!
Du är alldeles för svartsjuk av dig, jag ska kunna gå ut o sova över hos en polare utan att du ska behöva ringa alls eller vara ledsen o grinig.

Iförrigår så var vi ute, och det var två väldigt snygga tjejer som stod o nästan poserade o slängde med håret hela tiden, och han stirrade ihjäl sig, fattades bara att munnen skulle va öppen o han börja dregla. Detta pågick en lång stund, o tjejerna gillade uppenbarligen det då dom hamnade framför honom vart vi än gick o så stod dom o försökte få ögonkontakt o slängde med håret hela tiden och fick massvis med luft. Det var inte mest svartsjukan, det var stoltheten som tog en rejäl smäll. Man kan se men att stirra o få andra tjejer att fnittra åt mig för att min kille dreglar över dom är över gränsen. Jag vart väldigt upprörd och då gjorde han det hela värre genom att höja rösten o sa ”du är bara svartsjuk o har dålig självkänsla för att det är två snygga tjejer !

Men så var inte fallet, hade han tittat o sagt att dom var fina hade det varit lungt, men att göra det uppenbart framför massvis med folk som dessutom såg allt.

Dessutom, när vi är ute o äter så sitter han med telefonen hela tiden o frågar jag något eller säger nåt så blir han extremt irriterad o gör handrörelser som typ ”är du dum i huvudet eller” så andra människor runtomkring tittar. Vet inte om det hela handlar om hans egna osäkerhet o svartsjuka då många killar tittar när vi är ute. Jag har inte direkt svårt att få uppmärksamhet eller vad man nu ska säga, så att ha en kille som ständigt försöker få mig att känna mig ful och alltid pratar om andra tjejer o skämta om hur stora rövar dom har och att min försvunnit börjar tära på mitt sjävförtroende..

Enstaka gång hör jag ”du är så fin!”
För någon dag sedan sa han ”jag älskar dig för den du är inte pga utseendet” ”jag känner att jag skulle kunna leva livet ut med dig”

Men sen fick han min telefon o när jag hade somnar kände han för att lurka bland mina sociala medier o läste alla meddelanden även gamla.
Där såg han att jag är vän med ett väldigt gammalt ex som har tjej. Det exet frågade hur allt var o jag hade i stundens hetta klagat lite om killen o att han är för ung o inte riktigt förstår hur man behandlar en flickvän, exet svarade att ”jo du är van med äldre, mognare killar”

Sedan fanns några månaders gamla meddelanden där exet skämtade o sa ”om jag kommer med min MC om tio år för o hämta dig, drar du ner persiennerna eller börjar du packa”

Varpå jag endast svarat ”jag lär nog ha barn vid det stadiet”
Ja det var fel av mig att låta den konvon gå, men var aldrig något oanständigt.

Detta ser killen som otrohet o säger att han inte kan fortsätta relationen. Fast än jag varit en ängel som aldrig är ute o festar, hemma o lagar mat varje dag, tvättar hans kläder osv, han kunde se att det inte alls fanns något opassande men kan ändå inte förlåta detta?

Men han tycker inte det är någon big deal att ständigt sänka mig o skämma ut mig framför andra tjejer o få dom o känna sig som hot shit. Älskar denna kille men behöver råd.

Ska vara 100% ärlig. Toleranta inte att han beter sig sådär mot dig. Hota honom att du sticker om han säger en nedsättande sak om ditt utseende igen och ta ditt pick och pack och stick (bo hos en vän i en vecka men få det att se ut som att du inte kommer tillbaka) och invänta hans reaktion. Vänta minst en vecka. Du måste skärpa till dig nu!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in