2021-08-01, 14:43
Medlem
henkesss avatar
Den här tråden blir nog inte så lång, hade det inte varit för användaren Azdz med allt tjat om invandrare genom hela tråden. Så hade tråden varit ännu mer död. Var som man trodde knarkskulder med andra ord, och alla inblandade verkar vara pundare. Såna här fall brukar lösas rätt fort, och sen skrivs det inte så mycket mer om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Upprörd över att min skyldiga son till grov misshandel och sannolikt mord hotades?
Jag skulle blivit jävligt förbannad på min son och tyckt han förtjänat det!

Utifrån vad du skriver så antar jag att du inte själv är förälder. Man slutar inte älska eller vara orolig över sina barn oavsett deras handlingar.
Sen betyder inte det att man inte vill att ens barn ska få straff om de visar sig vara skyldiga till brott. Självklart, men för det vill man ju inte att ens barn ska utsättas för en lynchmobb. Som sagt så har jag svårt att tro att man som förälder slutar älska sitt barn bara så där när de blir kriminella.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cewa012
Jag råkar känns mgm pappa och han är världens snällaste och superfin människa. Sen om han har otur och sonen blir ett rötägg är knappast hans fel. Klart man blir upprörd om någon hotar ens barn till livet, är väl inte så konstigt.

Det är alltid så det låter när smutset torskar. Alla dessa mgm är svärmorsdrömmar. Välkommen till flashback!
Citera
2021-08-01, 14:44
Medlem
Citat:
Om mitt barn var misstänkt för mord och andra hotar mitt barn till livet, så skulle jag bli minst sagt upprörd.
Sen är det nog svårt som förälder att kunna acceptera att ens barn är potentiell mördare, men det lär ju utredningen visa.
Bara så fruktansvärt tragiskt allt, oavsett så har en ung människa mist livet och en annan kommer förmodligen få sitta inne en längre tid.
Tänker främst på alla anhöriga.
jaha
men de flesta föräldrar skulle nog blivit handlingsförlamade av sorg över att sonen lill- grabben
sitter anhållen för ett meningslös och t kallblodigt mord på en skör ung jänta.
Att gå i taket och hota med polisanmälan till några individer som reagerar över mordet är ändå märkligt-
antar det är ovanligt sätt att hantera sorgen på-men visst aggression är ju primitivt känsla och en en del visar sorg genom aggressions utbrott..
Citera
2021-08-01, 14:44
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Vänner säger att detta tyvärr var ett planerat mord. Hon blev ditlurad av en vän som hon litade på. Vännen var utsatt för hot och gick därför med på att lura dit henne. Upprinnelsen ska vara en skuld, Simon ska ha fått knark för att sälja och förvarat hos henne. Detta har hon brukat själv och sålt och behållit pengarna. Simons säljare ett gäng vänner till Ismail ville ha pengarna och Simon har försökt få henne att betala tillbaka men hon har inte haft pengarna, så han dödade henne. Skulden finns kvar så nu går väl gänget på Simons vänner och släkt. Det ska ha varit samma pistol som även Ismail har använt. Polisen har tagit in flera på förhör. Simon har inget sagt i förhören enligt advokaten som har kontakt med familjen. Han ska inte ha varit ensam enligt vänner.
Tack så mycket för trovärdig info!
Citera
2021-08-01, 14:45
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Utifrån vad du skriver så antar jag att du inte själv är förälder. Man slutar inte älska eller vara orolig över sina barn oavsett deras handlingar.
Sen betyder inte det att man inte vill att ens barn ska få straff om de visar sig vara skyldiga till brott. Självklart, men för det vill man ju inte att ens barn ska utsättas för en lynchmobb. Som sagt så har jag svårt att tro att man som förälder slutar älska sitt barn bara så där när de blir kriminella.

Så talar en förälder som curlar sina barn. Precis som denna GM antagligen blivit. Då kan det sluta såhär.
Citera
2021-08-01, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Den här tråden blir nog inte så lång, hade det inte varit för användaren Azdz med allt tjat om invandrare genom hela tråden. Så hade tråden varit ännu mer död. Var som man trodde knarkskulder med andra ord, och alla inblandade verkar vara pundare. Såna här fall brukar lösas rätt fort, och sen skrivs det inte så mycket mer om det.
Nu är det väl inte jag som tjatat om invandrare? Jag har stört mig på att folk snöat in på invandring och etnicitet trots att det stod klart relativt tidigt att såväl BO och MGM är pursvenska. Det är en helt annan sak.

Användaren intenog förstör tråden desto mer med sina skitinlägg och ingen tror egentligen på det han svamlar om
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det måste ju vara en relativt stor stash som hon slarvat bort och skapat skuld för om det ska vara värt att skjuta henne. Alternativt att hon blåvägrat att försöka lösa det.
Även en skuld på 100 lax går ju rätt snabbt att betala av för en 25-åring brud.
För kriminella hade det ju troligen varit värt att tvinga henne att sälja sex och betala igen med 50% ränta, givetvis under dödshot.

Så att man går direkt på att mörda henne är lite underligt, även om kriminella oftast inte är så smarta och långsiktiga.
De verkar vilja leva ett lokalt gangsta-liv och då skenar väl fantasin. En liten skuld blåses upp till ett svek värt att döda för. Inte kul för de inblandade att tända av efter det här.
Citera
Avslutad
Citat:

Tråden har ingenting, direkt, med invandrare att göra. Den har dock allt att göra med halv-kriminella att göra. Exakt de där som skriker "goltupp" och "kvinnobox" medans de styckar människor. Det smutset. De var färre innan vi blev mångkulturella, just saying.
Citera
2021-08-01, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nej det kan han väl bli, men i detta fall är det ju ett verkligen grovt brott sonen är misstänkt för. Så är väl inte så konstigt att några blir jävligt förbannad på honom?
Tycker dock pappan verkar vara normal och att sonen har haft en bra barndom?
Kanske lite bortskämd?

Jag känner inte mgm men däremot pappan och mgm har växt upp i en vanlig Svensson familj med "villa, vovve, volvo" att han skulle haft en jobbig uppväxt har jag mycket svårt att tro då båda föräldrarna är rejäla, arbetande, trevliga, sociala människor.
Däremot kan jag nog tro att barnen blivit curlade under uppväxten, det känns mycket rimligare, tror inte de saknat något.
Citera
2021-08-01, 14:50
Medlem
Citat:

Man kan älska sin skitunge och ändå inte, dagen efter att denne potentiellt begått ett mord, sitta på ungens facebook och hota med polisanmälan för att folk vill klappa till ens skitunge om hen visar sig ha begått mordet. Greppar man inte det så har man tydligen curlat sönder ungen.
Citera
2021-08-01, 14:51
Medlem
Citat:
Så talar en förälder som curlar sina barn. Precis som denna GM antagligen blivit. Då kan det sluta såhär.

Föräldrar, eller annan vårdnadshavare, kan man lägga skulden på fram tills avkomman har fyllt 18, därefter är det lite långsökt ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in