2021-08-01, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbazzz
Intenog verkar vara full av skit...
Det enda som jag ser någorlunda trovärdigt är det han skriver att han köpt droger av den nu avlidna kvinnan. Finns inga vittnesuppgifter om det heller förvisso , men det känns inte osannolikt
Citera
2021-08-01, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja tydligen. Tycker förövrigt pappan ska hållas utanför det här. Han har inget med det här att göra. Måste ju vara oerhört påfrestande att behöva försvara sin son gång på gång när sonen vad det verkar varit inblandad i en rad grova brott. Måste ju vara hemskt

Ja absolut, men det var ju inte på pappans fb de skrev det..
Citera
2021-08-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Ja absolut, men det var ju inte på pappans fb de skrev det..
Vet det och jag har inte påstått det heller.
Citera
2021-08-01, 14:21
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Vänner säger att detta tyvärr var ett planerat mord. Hon blev ditlurad av en vän som hon litade på. Vännen var utsatt för hot och gick därför med på att lura dit henne. Upprinnelsen ska vara en skuld, Simon ska ha fått knark för att sälja och förvarat hos henne. Detta har hon brukat själv och sålt och behållit pengarna. Simons säljare ett gäng vänner till Ismail ville ha pengarna och Simon har försökt få henne att betala tillbaka men hon har inte haft pengarna, så han dödade henne. Skulden finns kvar så nu går väl gänget på Simons vänner och släkt. Det ska ha varit samma pistol som även Ismail har använt. Polisen har tagit in flera på förhör. Simon har inget sagt i förhören enligt advokaten som har kontakt med familjen. Han ska inte ha varit ensam enligt vänner.

1. Vad skulle denne Ismail ha använt pistolen till? Ett annat mord?

2.Varför gav han i så fall pistolen till Simon? En pistol som man använt själv slänger man väl hellre från en bro?

3.Vad hoppades Simon få ut av brottet? Att skrämma BO för att få tillbaka knarket eller pengarna kan jag förstå, men att skjuta henne var ju inte särskilt smart.
Citera
2021-08-01, 14:23
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det måste ju vara en relativt stor stash som hon slarvat bort och skapat skuld för om det ska vara värt att skjuta henne. Alternativt att hon blåvägrat att försöka lösa det.
Även en skuld på 100 lax går ju rätt snabbt att betala av för en 25-åring brud.
För kriminella hade det ju troligen varit värt att tvinga henne att sälja sex och betala igen med 50% ränta, givetvis under dödshot.

Så att man går direkt på att mörda henne är lite underligt, även om kriminella oftast inte är så smarta och långsiktiga.

Hon kanske vägrat som du skriver. Den/de personerna som MGM var skyldig pengar för drogerna kan ha sagt att antingen fixar han pengarna eller så fimpar han henne
Citera
2021-08-01, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Nu har Simons far raderat sin kommentar, så man får anta att han läser denna tråd.
Jag skulle råda honom att inte göra det och istället acceptera situationen och fundera över vad som gått snett.
Det är ju faktiskt möjligt att föräldrarna gjort vad som är rimligt för att ge pojken förutsättningar i livet, men att han själv inte haft målet att få ett bra och normalt liv.
Prioriterat fel saker, kort sagt.

Döms han är ju livet i allt väsentligt över. Man kommer inte ut som 50-åring med det som belastning och ingen relevant erfarenhet och får ett vettigt jobb och en meningsfull livsstil.
Vid fällande dom så är det över.
Oavsett om han döms eller inte så har han redan dömts för grov misshandel sedan tidigare och känd hos polisen så du har nog rätt.
Citera
2021-08-01, 14:24
Medlem
Citat:
Hot är förstås aldrig okej . Jag vägrar dock tro att han försvarar brotten som hans son är misstänkt för

Om mitt barn var misstänkt för mord och andra hotar mitt barn till livet, så skulle jag bli minst sagt upprörd.
Sen är det nog svårt som förälder att kunna acceptera att ens barn är potentiell mördare, men det lär ju utredningen visa.
Bara så fruktansvärt tragiskt allt, oavsett så har en ung människa mist livet och en annan kommer förmodligen få sitta inne en längre tid.
Tänker främst på alla anhöriga.
Citera
2021-08-01, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Hon kanske vägrat som du skriver. Den/de personerna som MGM var skyldig pengar för drogerna kan ha sagt att antingen fixar han pengarna eller så fimpar han henne

Jag tror det var så att MGM blev pressad av folk som blivit "blåsta". Ingen relation, han hade skulder. Pappa säger blås henne. Samtidigt så är de yrkeskriminella så himla färdiga när det gäller att identifiera "kvinnoboxare" och "golare". Allt är bullshit, lyssna aldrig på vad en kriminell människa sjunger. De har sin egen sk. moral som suger åsnekuk, och de vet det själva.
Citera
2021-08-01, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cewa012
Om mitt barn var misstänkt för mord och andra hotar mitt barn till livet, så skulle jag bli minst sagt upprörd.
Sen är det nog svårt som förälder att kunna acceptera att ens barn är potentiell mördare, men det lär ju utredningen visa.
Bara så fruktansvärt tragiskt allt, oavsett så har en ung människa mist livet och en annan kommer förmodligen få sitta inne en längre tid.
Som sagt själva brotten hans son är misstänkt för tror jag inte han försvarar men att han ryter ifrån när folk hotar hans son det kan jag faktiskt förstå. Inget blir bättre av hot utan snarare tvärtom.

Mina tankar går också till alla anhöriga. Och speciellt till den döda kvinnans närstående . Den familjen verkar ha gått igenom väldigt mycket
Citera
2021-08-01, 14:31
Medlem
Citat:
Som sagt själva brotten hans son är misstänkt för tror jag inte han försvarar men att han ryter ifrån när folk hotar hans son det kan jag faktiskt förstå. Inget blir bättre av hot utan snarare tvärtom.

Mina tankar går också till alla anhöriga. Och speciellt till den döda kvinnans närstående . Den familjen verkar ha gått igenom väldigt mycket

Kunde inte hålla med dig mer.
Citera
2021-08-01, 14:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Upprörd över att min skyldiga son till grov misshandel och sannolikt mord hotades?
Jag skulle blivit jävligt förbannad på min son och tyckt han förtjänat det!
Citera
2021-08-01, 14:40
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jag råkar känns mgm pappa och han är världens snällaste och superfin människa. Sen om han har otur och sonen blir ett rötägg är knappast hans fel. Klart man blir upprörd om någon hotar ens barn till livet, är väl inte så konstigt.
Nej det kan han väl bli, men i detta fall är det ju ett verkligen grovt brott sonen är misstänkt för. Så är väl inte så konstigt att några blir jävligt förbannad på honom?
Tycker dock pappan verkar vara normal och att sonen har haft en bra barndom?
Kanske lite bortskämd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in