2021-08-01, 14:06
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Du tycker inte det förändrar saken överhuvudtagit att Ebba tjatat till sig huset och gett falska löften om att återställa och bevara?

Har hon sagt att det var falska löften? För annars vet jag inte hur vi skulle kunna veta. Hon har inte fått chansen att återställa och bevara än, så rent tidsmässigt är det en omöjlighet att ha hunnit bryta det löftet.
2021-08-01, 14:12
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vi gör ju bäst i att hålla oss till den faktiska personens synförmåga och inte sväva ut i en allmän diskussion huruvida ögonoperationer till och med kan ge bättre syn än vad ett normalt öga ger.

Fakta är:
Esbjörn har ett öga som han knappt ser något alls med och det andra är nedsatt.
När han läser måste han hålla pappret mycket nära och då också använda förstoringsglas.

Har Esbjörn glasögon eller andra synhjälpmedel? För om han bara ser med ett öga, är han olämplig att köra bil. Dels för att en stor del av det normala synfältet försvinner, men också för att avståndsbedömningsförmågan är obefintlig. Är det andra ögat nedsatt förmåga på är det ännu värre.
2021-08-01, 14:13
Medlem
Citat:
Jag har ytterst svårt att tro att denna halv Gudinna skulle vilja ha Esbjörn springande hemma. Jag har oxå väldigt svårt att tro att hon skulle bevara husets ursprung och skogstomten.
Att hon var kåt på att få ner träden tyder ju det faktumet att hon märkte upp samtliga innan hon ens hade tillträde till huset.
Det kan kanske vara så, fast det vet ingen idag.
I och med att avtalet är signerat så är det hennes. Jag vet flera som börjat stora arbeten dagen efter avtal enbart på muntlig överenskommelse.

Jag själv tycker att det var dumt att börja innan tillträdet. Vad gäller tomt och ursprung så måste hon i princip bevara det åtminstone utvändigt pga strandskydd och områdets klassning.
2021-08-01, 14:15
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Har Esbjörn glasögon eller andra synhjälpmedel? För om han bara ser med ett öga, är han olämplig att köra bil. Dels för att en stor del av det normala synfältet försvinner, men också för att avståndsbedömningsförmågan är obefintlig. Är det andra ögat nedsatt förmåga på är det ännu värre.
Jag vet inte, genomfördes en syn test på honom? Och är det sanning att han har körkortet kvar? Det stod längre tillbaka o tråden att han blev av med det.
2021-08-01, 14:18
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Du kan väl inte vara så korkad att du inte förstår att det bara var ett sätt att snärja Esbjörn. Försök hitta något bättre att tuta i tråden

Har du ingen som helst insikt i hur Ebba fungerar när hon bestämt sig för någonting och det går henne emot?

Det är möjligt att det var en fullständig lögn från Ebbas sida. Men oavsett det, så VET vi inte att det var en lögn. Det är Schrödingers Löfte nu.

Jag tror att Ebba gillar det där fula huset och faktiskt på allvar tänker slänga pengar på att återställa det till sin ursprungliga glans. Det finns gott om sådana har jag sett i Villa-tidningen.
2021-08-01, 14:22
Medlem
Citat:
Jag vet inte, genomfördes en syn test på honom? Och är det sanning att han har körkortet kvar? Det stod längre tillbaka o tråden att han blev av med det.
Han körde ju på flickan i Uppsala med bil året innan avtalet. Vid rättegången så var inte olovlig körning på tapeten, alltså hade han körkort då.

Om han har blivit av med det nu så beror det nog på att han orsakat påkörningen.
2021-08-01, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Kanske ett falskt löfte allså, men det är inte svårt att belägga Ebba med löftesbrott efter att hon stämde Esbjörn när han inte ville sälja, trots att hon faktiskt sagt att hon skulle dra sig ur om han inte ville sälja.

Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Svammel.

Utan det går inte att påstå att ett löfte om rustning eller restaurering är falskt innan tillträdet ens skett.
Det är inte möjligt att ens utvärdera ett sånt löfte idag. Om det getts ett sånt.
Jag noterar att du inte sa emot mig angående Ebbas konstaterade löftesbrott i affären. Då får du nog acceptera att det är svårt att lita på att hon håller andra löften.

Således, löftet om att lämna affären om Esbjörn ville behålla huset bröt hon och det återstår att se hur hon hanterar andra löften som hon angivit - om nu huset blir hennes i slutändan. Annars är det rimligt att avsvära henne löftet om hur hon skulle restaurera huset. Det hindrar dock inte från att Ebba är en löftesbrytare.
2021-08-01, 14:37
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag visste att du skulle förstå 🙂.

Jag är osäker på hur bra synen blir efter en starroperation, men det kan ju tänkas att Esbjörn behöver starkt ljus för att se ordentligt. Som jag förstått det är belysningen inne i huset rätt dålig och fönstren var smutsiga.

Efter en starr operation förbättras synen och blir väldigt skarp och klar.
Men då inte den utbytta linsen drar ihop sig vid skarpt ljus som originalet, måste man bära glasögon för att korrigera detta.
Dvs. även om det varit i månskenet vid tända kandelabrar, hade Esbjörn bäst syn av alla närvarande att läsa igenom kontraktet.
2021-08-01, 14:43
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Han körde ju på flickan i Uppsala med bil året innan avtalet. Vid rättegången så var inte olovlig körning på tapeten, alltså hade han körkort då.

Om han har blivit av med det nu så beror det nog på att han orsakat påkörningen.
Självklart beror det på att han körde på flickan att han eventuellt blev av med körkortet.
Jag har läst polisförhöret för länge sedan. Han hade missat att det slagit om från grönt till rött. Så det skulle verkligen förvåna mig om han hade körkortet kvar.
2021-08-01, 14:43
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag noterar att du inte sa emot mig angående Ebbas konstaterade löftesbrott i affären. Då får du nog acceptera att det är svårt att lita på att hon håller andra löften.

Således, löftet om att lämna affären om Esbjörn ville behålla huset bröt hon och det återstår att se hur hon hanterar andra löften som hon angivit - om nu huset blir hennes i slutändan. Annars är det rimligt att avsvära henne löftet om hur hon skulle restaurera huset. Det hindrar dock inte från att Ebba är en löftesbrytare.

Angående Ebbas löftesbrott, så har tillräckligt med folk, jag inkluderad, haft en annan åsikt än du. Har vi inte diskuterat den biten till leda? Vi lär aldrig komma till konsensus där.
2021-08-01, 14:48
Medlem
Citat:
Självklart beror det på att han körde på flickan att han eventuellt blev av med körkortet.
Jag har läst polisförhöret för länge sedan. Han hade missat att det slagit om från grönt till rött. Så det skulle verkligen förvåna mig om han hade körkortet kvar.
Vad blev domen, dömdes han för att ha orsakat olyckan? Om inte-så lär det väl inte finnas grund för att ta ifrån honom körkortet?
2021-08-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
PS >top news< JB messade precis om att han läst i tråden om nån debatt som berörde Esbjörns läsförståelse. De fick lov att hålla på i två timmar för att han skulle förstå innebörden i allt vad information fullmaktspappret hade att ge. JB säger vidare att han fick ett intryck av att han hade kunnat få honom att i stort skriva på vilket papper som helst. Ja ni ser alla vem Ful-Ebba är och hon vet om det - inte bara att hon vet om det själv men hon börjar också såklart allt mer se att vi vet om att hon är FUL.
Det var intressant att få reda på att Binninge och Pernroth Lüllmaa tjatade i två timmar för att få Esbjörn att skriva på en generalfullmakt som ger henne oiskränkt makt över hans liv och ekonomi. Fullt medvetna om att de kan få honom att skriva på vad som helst så pressar de honom i timmar för att få hand namnskrift på fullmakten!

Vad vittnena som bevittnade hans namnunderskrift med under hela processen och såg de vad som krävdes? Hur kan de i så fall intyga att han skrev under och var vid sina sinnens fulla bruk vid tillfället!

Detta bör ta mig tusan polisen granska för det låter som att gänget från Rättssäkerhetsorganisationen har genomfört ett solklart åldringsbrott!

Det var med denna fullmakt som Esbjörn pressades att skriva under som man sedan beställde en psykologutredning och ansökte om god man för honom!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in