2021-08-01, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Såg det. Ganska hysteriskt faktiskt.
Personen som kommer med hotelsen verkar ju vara en pajas, till att börja med. Farsan gör ju inte saken bättre heller.

Tror nog pappsen snart får acceptera att buspojkesonen kanske muckat från kåken lagom till hans egen begravning.
Trist läge.
Jag kan tycka att det inte är okej att hota någon bara för att någon annan begår ett grovt brott men pappan verkar ju inte ha alla hemma han heller. Fast å andra sidan ska ju inte pappan bli lidande för sin sons dumheter
Citera
2021-08-01, 13:44
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Tror polisen ganska skyndsamt hittade spår i FL:s telefon eller via andra på platsen fått info om att man bestämt möte med SV på platsen.
Så att han skulle bli inplockad var nog bara en fråga om tid.

Dock klumpigt att inte klara av att göra sig av med pistolen på ett bättre sätt.
Förmodligen har han inte är ens gjort sig av med kläder eller tvättat bort krutstänk heller, så han lär torska så det sjunger om det.

Japp, så är det nog. Har dom haft kontakt via telefon så har han gett polisen bevis rätt i händerna. Jag tror också han kommer torska rejält. Kanske hade han handskar på sig vid mordet men fingeravtryck kan finnas sedan tidigare på vapnet, kulorna osv.
Citera
2021-08-01, 13:45
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja så långt är ju jag med också. Fast låter för mig väldigt extremt att döda någon som inte är i nära relation. Dom verkar ju inte ens känna varandra
Bode väl vara ännu lättare då?
Samtidigt som han är förbannad att BO lurat honom och kanske står i skuld sen länge?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Det är ändå märkligt att någon som inte verkar vara gängkriminell skjuter någon bara sådär. Det är ett jäkla hopp från att begå misshandel till att skjuta ihjäl någon.
Citera
Medlem
Citat:
Det är möjligt att jag missuppfattar men jag tror knappast han försvarar brotten Simon är misstänkt för. Han menar nog att det inte är okej att hota någon bara för att den gjort något dumt. M

Tror inte heller att kan kanske direkt menar det så, men man får nog faktist stå ut med att nån vill slå ut tänderna på en om man skjutit ihjäl nån, kanske dessutom en gemensam kompis eller sådär. Det får nog lilla pappsen fatta också. Å andra sidan inte chockerande att nån som uppfostrat en pundare med behov av att utöva våld sen sitter och hotar folk med polisanmälningar.
Citera
Medlem
Nu är det ju så här att MGM kanske är oskyldig.
Tänk er att vapnet som MGM använde vid misshandelsmålet har kvar hans fingeravtryck.
Någonstans var ju det vapnet gömt och det kan ha kommit i orätta händer så ja, kanske är han oskyldig.
Kanske BO förvarade vapnet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är ändå märkligt att någon som inte verkar vara gängkriminell skjuter någon bara sådär. Det är ett jäkla hopp från att begå misshandel till att skjuta ihjäl någon.

Långt ifrån första gången liknande saker händer i Norrbotten.
Citera
2021-08-01, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sdoko
Någon frågade om MGM har militär bakgrund, han har gjort värnplikten.

För de som har mer intresse för MGM, han kan generellt verka både artig och trevlig, men även vara ett riktigt praktarsle. Ta en titt på denna youtube-video(och följande delar som ligger på samma kanal)

https://www.youtube.com/watch?v=uTMNVZwoBSg

Killen man ser i bild på cykel i första klippet och som pratar mest under klippen är MGM.

Edit: Förtydligande om vad klippen består av. En lite märklig man ska flytta, MGM och kompis bestämmer sig för att jävlas med honom.

usch så vidrigt de gör sig lustiga över denna trevliga mänska, sabbar hans packning och lägger ut på youtube för att förlöjliga denne trenlige man
det är cyklisterna som framstår som konstiga o otrevliga typer.
Så denne nu misstänkte gm visade sin dåliga sida redan när då
Undrar vad som är felet
att skylla på droganvändning blir för enkelt
det finns nån förklaring till att döljer det där felet bak drogerna..
Citera
2021-08-01, 13:48
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jag kan tycka att det inte är okej att hota någon bara för att någon annan begår ett grovt brott men pappan verkar ju inte ha alla hemma han heller. Fast å andra sidan ska ju inte pappan bli lidande för sin sons dumheter
Hade jag varit honom hade jag gömt mig för omvärlden, så länge som det behövdes.
Skulle verkligen skämmas att ha en sån son.
Han är ju dömd för grov misshandel med.
Men pappan tror väl på hans oskuld i det fallet med?
Mår illa!!!🤑
Citera
2021-08-01, 13:48
Medlem
Vänner säger att detta tyvärr var ett planerat mord. Hon blev ditlurad av en vän som hon litade på. Vännen var utsatt för hot och gick därför med på att lura dit henne. Upprinnelsen ska vara en skuld, Simon ska ha fått knark för att sälja och förvarat hos henne. Detta har hon brukat själv och sålt och behållit pengarna. Simons säljare ett gäng vänner till Ismail ville ha pengarna och Simon har försökt få henne att betala tillbaka men hon har inte haft pengarna, så han dödade henne. Skulden finns kvar så nu går väl gänget på Simons vänner och släkt. Det ska ha varit samma pistol som även Ismail har använt. Polisen har tagit in flera på förhör. Simon har inget sagt i förhören enligt advokaten som har kontakt med familjen. Han ska inte ha varit ensam enligt vänner.
Citera
2021-08-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
https://i.imgur.com/72Rxa6p.jpg

De som hotar är från trakten och verkar vara bekanta. Nån slags fejd mellan familjerna verkar pågå. Är ”Åström” ett vanligt efternamn där? Det finns i alla fall några Åström både bland ”farsans” vänner på FB och bland vännerna till de som hotar S*mon. Kan ju utses till lämpliga medlare..
Citera
2021-08-01, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Vänner säger att detta tyvärr var ett planerat mord. Hon blev ditlurad av en vän som hon litade på. Vännen var utsatt för hot och gick därför med på att lura dit henne. Upprinnelsen ska vara en skuld, Simon ska ha fått knark för att sälja och förvarat hos henne. Detta har hon brukat själv och sålt och behållit pengarna. Simons säljare ett gäng vänner till Ismail ville ha pengarna och Simon har försökt få henne att betala tillbaka men hon har inte haft pengarna, så han dödade henne. Skulden finns kvar så nu går väl gänget på Simons vänner och släkt. Det ska ha varit samma pistol som även Ismail har använt. Polisen har tagit in flera på förhör. Simon har inget sagt i förhören enligt advokaten som har kontakt med familjen. Han ska inte ha varit ensam enligt vänner.

Jag tror dig. Smuts-människor med smuts-beteende. Varför kunde inte denna kuksugerska få leva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in