2021-07-31, 20:56
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Nu skulle det ju vara Ebba du i så fall lurat….

Läste du inte att jag sa efter att Ebba vunnit….
Jo, och jag tänkte att det var Esbjörns pengar för att Ebba lurat dom av Honom.
2021-07-31, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nej det tog ju som bekant 2 månader och hård uppvaktning från Ebbas sida innan han skrev på kontraktet.

Så jag tror Ebba fick fråga ganska många gånger.

Med tanke på att de dessutom kollade färger i de olika rummen och att Esbjörn hängde med Ebbas som i köket och fantiserade om köket. Samt att Ebba i sitt brev till Esbjörn använder ordet restaurera. Och säger att det visst ska vara en skogstomt. Så verkar de ha talat ganska mycket om saken.
Hon redde väl ut saker som det verkat bli missförstånd om. Har du någon aning om hur många gånger Esbjörn sa nej innan han skrev på avtalet? Jag har inte hittat någon notering om detta så jag skulle uppskatta en källa till påståendet.
2021-07-31, 20:58
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du reagerar inte alls på styrkeförhållandet mellan en världskänd miljardär som har bestämt sig för att någon bor i hans hus. Vad hade hänt om de vågat vägra?
Vad menar du? Tänker du att Zlatan hade hyrt in folk? Om de vägrat tror jag att Zlatan dubblat budet och sedan fått ge sig.
Vad tror Dunst Zlatan hade gjort?
2021-07-31, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du reagerar inte alls på styrkeförhållandet mellan en världskänd miljardär som har bestämt sig för att någon bor i hans hus. Vad hade hänt om de vågat vägra?
Har du uppgift på att säljaren är en ensam äldre-äldre hörsel- och kognitivt funktionsnedsatt person, som under press och bortkollring av Zlatan och hans följe, sålt till under marknadsvärde?
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-31 kl. 21:01.
2021-07-31, 21:00
Medlem
Citat:
Jag har ett eget hus.
Man kan sälja hus med samtliga investerare. Det vill säga som dom står. Kronofogden gör det alltid, men det har hänt att även andra hus säljs så.

Men du har rätt i att det inte är det vanliga. Om du tycker 300 000 kr för att hyra några containrar och ha lite folk för att fylla dom är rimligt så får det stå för dig. Jag tycker det är hutlöst.

Personligen tycker jag Ebba kunde bjudet på det med tanke på att hon får tillträde till huset redan två veckor efter kontraktsskrivningen.
Har du svårt med matte eller är du bara dum? Det är nästan 4 veckor…..
2021-07-31, 21:05
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Nej det är inte i mina fantasier.
Ebba sa
-Först sa Esbjörn Nej, sedan kanske och till sist Ja. Hur förklarar du den processen utan att fråga många gånger? Dessutom är det vanliga sättet att köpa hus att gå ut på hemmet och kolla. Inte kolla på grannarnas hus. Så det att hon ber att få köpa hans hus gör att hon ska betala högt på värderingsskalan.

Hur vet du att han först sa nej?
2021-07-31, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Har du svårt med matte eller är du bara dum? Det är nästan 4 veckor…..
Du gnydde tidigare om att jag var oförskämd.
Det där med att leva som man lär är inte riktigt din grej va?
Inte heller på det området skiljer du dig från Ebba.
2021-07-31, 21:10
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Väl rutit båda två! För det är ju så sant åldringsbrott är så fruktansvärda.
Ebba Busch har ju till och med själv skrivet om saken.
https://wp.kristdemokraterna.se/alvesta/falsk-vardpersonal-ranar-aldre-2/

Den kvinnan är ett skämt, ordet Ebbatera ( debattera mot något man själv gjort) är något hon ständigt lyckas göra. Förtalet, höj straffen men inte för mig. Kritiserar regeringens Corona strategi, men umgås själv med Esbjörn. Har ni föresten sett det fantastiska memet med två bilder på Ebba och en på Esbjörn, där Ebba säger, Pm ni äger ett hus, då är det dig dom är ute efter. Och Esbjörn svarar, Jo tack, jag vet.

Att den i den här affären inte är glasklara råder det ingen tvekan om, och borde inte göra vilken sida man en står på. Att Ebba inte har varit klok nog att se till att det inte finns några frågetecken, är ofattbart. Och lämnar en lätt till en slutsats.

Att allt inte gick rätt till. Att Ebba visste att Matz skulle ärva huset. Att hon visste att Esbjörn inte är riktigt klar i huvudet. Kullen är en liten plats, både Ebbas föräldrar, ex man och ex svärföräldrar bor i området. Alla har bott där ett tag och hör till byn. Det gör Majken och Esbjörn oxå. Ebba är slug. Det är klart att hon frågade runt om honom innan första kontakten. Det verkar högst troligt att folk visste båda sakerna. Var inte det Majken första reaktion föresten?
- Men det ska ju Matz ärva!

Det måste ju ha pratats massor om det där huset mellan grannar, kullens skamfläck. Det är rimligt att tänka att husets historia var allmänt känt i bygden. Exempelvis är omständigheterna kring börshuset i mitt närområde det. Och vi läste tidigare idag här någon som hade ett släktfejds hus som granne. Ofta vet grannar på landet och i småorter ganska mycket om varandra.

Så att Ebba vet att Esbjörn inte är riktigt tillräcklig när första kontakten tas är högst troligt att tänka. Och visste hon det faller ju hela konceptet att göra en ren och rak affär.

Att hon då väljer att låta honom vara ensam i affären, övertalar honom att det ska bli precis som förr. Inte skaffar ordentliga värderingar, tjatar och till slut skapar en orolig och bullrig miljö vid kontraktsskrivningen. Känns inte bara som en slump. Utan så oerhört kallt och manipulerande.

Att hon sedan är så dum att hon köper huset till underpris är bara för mycket.
Att hon för det första tar 300 000 kr för en uppröjning som ligger Max på 50 000 kr.
För det andra att hon stolt berättar att hon sa 3,8 och Esbjörn kontrar med 3,9. När påstådda värderingen ligger på 4,2. Tyder enligt mig på att han varken fått reda på värderingen eller hade någon som helst koll på bostadspriser eller förhandlingar.

Så vad Ebba har gjort är ju precis vad hon skriver om i länken jag bifogade. Nämligen något av det fulaste man kan göra.

Kom gärna med bevis för att EB har tagit 300k för att röja upp Esbjörns skit.
Står det i kontraktet eller något annat dokument?
2021-07-31, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Du gnydde tidigare om att jag var oförskämd.
Det där med att leva som man lär är inte riktigt din grej va?
Inte heller på det området skiljer du dig från Ebba.
Oj, nu kom den vite riddaren in i spelet….

Du tycker inte det är konstigt att Mary inte håller ordning på tiderna när jag för bara några dagar sedan beskrivit just dessa tider för just Mary..

Att då inte ta till sig dessa tider, som är icke tvistiga fakta, är antingen dumt eller tecken på en agenda.

Vilket tycker du det är? Dumt eller agenda?
2021-07-31, 21:15
Medlem
Citat:
Vad menar du? Tänker du att Zlatan hade hyrt in folk? Om de vägrat tror jag att Zlatan dubblat budet och sedan fått ge sig.
Vad tror Dunst Zlatan hade gjort?

Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Har du uppgift på att säljaren är en ensam äldre-äldre hörsel- och kognitivt funktionsnedsatt person, som under press och bortkollring av Zlatan och hans följe, sålt till under marknadsvärde?

Hur rimligt är det att använda Zlatan som måttstock för när en fastighetsaffär är ok? Det är alltså bara när miljardärer erbjuder dubbelt betalt som det är en moraliskt acceptabel affär? Jisses vilka krav….
2021-07-31, 21:18
Medlem
Q6s avatar
Citat:
De som bodde i Zlatans hus var ett par. Zlatan var ärlig, han ringde på och sa;
- Ni bor i mitt hus!
Sedan bjöd han tre gånger vad det var värt.
Det är så man frågar om man får köpa någons hus på ett bra sätt.

Det finns ingen anledning att idiotförklara Zlatan.
Zlatan bjöd inte en krona mer än det var värt för honom.
2021-07-31, 21:25
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Att hyra ett par containrar är inte dyrt. Speciellt inte som hon måste ha dit en massa containrar iallafall. Att tömma huset är inte så stor kostnad heller. Hon ska ju ändå blåsa ur det och för en helrenovering.

Jag skulle aldrig vilja tjäna 200 000 kr på en gammal mans oförstånd. Men det kanske är det som är skillnaden på Ebba och mig.

En massa containrar behövdes iallafall enligt Matz och han vet nog bättre än oss hur mycket det finns där.

Sedan beror kostnaden på vad som ska slängas. Miljöfarligt anfall kostar mer. Behövs det saneras också? Isåfall drar kostnad och ansvar iväg rejält.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in