Väl rutit båda två! För det är ju så sant åldringsbrott är så fruktansvärda.
Ebba Busch har ju till och med själv skrivet om saken.
https://wp.kristdemokraterna.se/alvesta/falsk-vardpersonal-ranar-aldre-2/
Den kvinnan är ett skämt, ordet Ebbatera ( debattera mot något man själv gjort) är något hon ständigt lyckas göra. Förtalet, höj straffen men inte för mig. Kritiserar regeringens Corona strategi, men umgås själv med Esbjörn. Har ni föresten sett det fantastiska memet med två bilder på Ebba och en på Esbjörn, där Ebba säger, Pm ni äger ett hus, då är det dig dom är ute efter. Och Esbjörn svarar, Jo tack, jag vet.
Att den i den här affären inte är glasklara råder det ingen tvekan om, och borde inte göra vilken sida man en står på. Att Ebba inte har varit klok nog att se till att det inte finns några frågetecken, är ofattbart. Och lämnar en lätt till en slutsats.
Att allt inte gick rätt till. Att Ebba visste att Matz skulle ärva huset. Att hon visste att Esbjörn inte är riktigt klar i huvudet. Kullen är en liten plats, både Ebbas föräldrar, ex man och ex svärföräldrar bor i området. Alla har bott där ett tag och hör till byn. Det gör Majken och Esbjörn oxå. Ebba är slug. Det är klart att hon frågade runt om honom innan första kontakten. Det verkar högst troligt att folk visste båda sakerna. Var inte det Majken första reaktion föresten?
- Men det ska ju Matz ärva!
Det måste ju ha pratats massor om det där huset mellan grannar, kullens skamfläck. Det är rimligt att tänka att husets historia var allmänt känt i bygden. Exempelvis är omständigheterna kring börshuset i mitt närområde det. Och vi läste tidigare idag här någon som hade ett släktfejds hus som granne. Ofta vet grannar på landet och i småorter ganska mycket om varandra.
Så att Ebba vet att Esbjörn inte är riktigt tillräcklig när första kontakten tas är högst troligt att tänka. Och visste hon det faller ju hela konceptet att göra en ren och rak affär.
Att hon då väljer att låta honom vara ensam i affären, övertalar honom att det ska bli precis som förr. Inte skaffar ordentliga värderingar, tjatar och till slut skapar en orolig och bullrig miljö vid kontraktsskrivningen. Känns inte bara som en slump. Utan så oerhört kallt och manipulerande.
Att hon sedan är så dum att hon köper huset till underpris är bara för mycket.
Att hon för det första tar 300 000 kr för en uppröjning som ligger Max på 50 000 kr.
För det andra att hon stolt berättar att hon sa 3,8 och Esbjörn kontrar med 3,9. När påstådda värderingen ligger på 4,2. Tyder enligt mig på att han varken fått reda på värderingen eller hade någon som helst koll på bostadspriser eller förhandlingar.
Så vad Ebba har gjort är ju precis vad hon skriver om i länken jag bifogade. Nämligen något av det fulaste man kan göra.