2021-07-31, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hade det varit bättre att Esbjörn haft en person som tillvaratog hans intressen precis som Ebba hade en sådan med sig, en person på Esbjörns sida som hade kunnat läsa upp och säkerställa att han verkligen förstod vad han skrev på, att de befunnit sig i en väl upplyst lokal, att Ebba inte oannonserat släpat med sig avverkare som oroade och bullrade utanför, att hon inte pressat och kollrat bort Esbjörn när kontraktet skrevs?
De träffades och avslutade affären i huset det handlar om och gick igenom avtalet gemensamt. Om det fanns ”avverkare” på plats råder det viss förvirring kring. Om Esbjörn hade önskat ha med sig någon så hade han säkert inte blivit hindrad. Jag antar att du själv inser motsättningen i att det avverkades samtidigt som det var så mörkt att de inte såg vad som stod i avtalet?

Hur ser du på faktumet att Esbjörn har skrivit under generalfullmakter och andra handlingar efter kontraktsskrivningen, betraktar du dessa som fullt legitima utifrån den beskrivning du själv gör av Esbjörns svårigheter. Kan han då förstå vidden av den generalfullmakt han skrivit under som ger en obekant person makten över alla hans tillgångar och till och med makten att förlikas med Ebba Busch i tvisten om fastigheten utan att ens fråga honom om lov? Den makten har dessutom även hans ombud.

Borde det inte vara Monica Pernroth Lüllmaa som undertecknar samtliga dokument för hans räkning, eller är det bara köpeavtalet som var för svårt för honom att förstå? Tänk om det var kväll och mörkt när han skrev på generalfullmakten? Hur vet vi att det är exakt när hans och Majkgårds vilja sammanfaller som hans vilja är exakt hans egen, men inte om deras vilja kolliderar?
2021-07-31, 20:45
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Uttrykte Zlatans säljare också efteråt, att hen kände sig så pass pressad och bortkollrad att hen ville häva köpet?
De som bodde i Zlatans hus var ett par. Zlatan var ärlig, han ringde på och sa;
- Ni bor i mitt hus!
Sedan bjöd han tre gånger vad det var värt.
Det är så man frågar om man får köpa någons hus på ett bra sätt.
2021-07-31, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
De som bodde i Zlatans hus var ett par. Zlatan var ärlig, han ringde på och sa;
- Ni bor i mitt hus!
Sedan bjöd han tre gånger vad det var värt.
Det är så man frågar om man får köpa någons hus på ett bra sätt.
Jag läste för länge sedan en artikel att de var väldigt nöjda med försäljningen och tacka fan för det.
Där var det inget nej, nej, nej, nej, kanske, kanske, kanske, kanske, nja, nja, ja, utan pang på rödbetan!
2021-07-31, 20:48
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nu tänker jag sticka ut hakan med en egen undran.
Har Esbjörn skrivit och undertecknat båda breven eller bara det ena?
Vilken av dom har Esbjörn undertecknat i så fall.
Namnteckningen till tingsrätten är flytande och har den äldre strikta läsbarheten.
Ångerbrev nr:2 10 mån efter försäljning och 8 mån efter att domstol övertagit ärendet.
Hm… maskinskrivet brev undertecknad med rundare bokstäver och utan vissa ”krokar” i dom.
Hmmm… Ulf skrev första ångerbrevet, men vem skrev det andra med Ebba i tredje person?
Jämnför underskrifterna med den han använde när han skrev under kontraktet oxå. Då blir det ännu konstigare.
2021-07-31, 20:50
Medlem
Citat:
Vi får kanske låta forensiker kontrollera äktheten i underskriften, nu när du hittat bokstäver utan rätt krokar, eller vad säger du Armstark? Kommer ett äkthetsintyg kunna övertyga de mest konspiratoriska eb-babianerna att det är Esbjörn som skrivit under? Eller kommer man ändå ifrågasätta om den maskinskrivna texten skrevs efter underskriften, eller rent av under hot? Jag ser det inte som orimligt efter att ha följt den här tråden ett tag. Eller tror du att vi kommer få in fler grafologer i tråden som kan tolka fram av underskriften, att Esbjörn är en illasinnad person som är predestinerad att ljuga på äldre dar?

Har förresten Esbjörn uppträtt med slips i media och i så fall vilken färg hade den? Med eller utan färgstick.
Tror du att dina inlägg tas på större allvar med trams som eb-babianerna? Har jag skrivit ett enda inlägg där jag ifrågasätter äktheten i hans underskrifter? Jag har ett bestämt minne att det är ett spår som MarryBlunt varit inne på vid många tillfällen. Fråga henne om hon låter sig övertygas av en grafolog.

Jag är mer intresserad av varför hans namnteckning ibland är ett bevis för vad han vill och andra gånger inte, de gånger hans vilja överensstämmer med Majkgårds så verkar det ok men annars har namnunderskriften tillkommit i totalt mörker i ackompanjemang av ett gäng motor- och röjsågar för att förvilla honom?

Citat:
Jämnför underskrifterna med den han använde när han skrev under kontraktet oxå. Då blir det ännu konstigare.
2021-07-31, 20:50
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Jag läste för länge sedan en artikel att de var väldigt nöjda med försäljningen och tacka fan för det.
Jo du, det är som Zlatan man bör göra om man ber att få köpa något av någon.

Om säljaren ber att få sälja så kan man bjuda skambud, visst. Men om man ber att få köpa. Då får man betala för sig.

Sunt jävla Bondförnuft.
2021-07-31, 20:51
Medlem
Citat:
Där var det inget nej, nej, nej, nej, kanske, kanske, kanske, kanske, nja, nja, ja, utan pang på rödbetan!
De ångrade sig. Men pengar är pengar, det var inte priset...
Men de var inte Esbjörn så de gjorde ingen grej av det.
2021-07-31, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tror du att dina inlägg tas på större allvar med trams som eb-babianerna? Har jag skrivit ett enda inlägg där jag ifrågasätter äktheten i hans underskrifter? Jag har ett bestämt minne att det är ett spår som MarryBlunt varit inne på vid många tillfällen. Fråga henne om hon låter sig övertygas av en grafolog.

Jag är mer intresserad av varför hans namnteckning ibland är ett bevis för vad han vill och andra gånger inte, de gånger hans vilja överensstämmer med Majkgårds så verkar det ok men annars har namnunderskriften tillkommit i totalt mörker i ackompanjemang av ett gäng motor- och röjsågar för att förvilla honom?
Du svarade aldrig på frågan om slipsen.
2021-07-31, 20:54
Medlem
Citat:
Du reagerar inte alls på styrkeförhållandet mellan en världskänd miljardär som har bestämt sig för att någon bor i hans hus. Vad hade hänt om de vågat vägra?
2021-07-31, 20:54
Medlem
Citat:
Att hyra ett par containrar är inte dyrt. Speciellt inte som hon måste ha dit en massa containrar iallafall. Att tömma huset är inte så stor kostnad heller. Hon ska ju ändå blåsa ur det och för en helrenovering.

Jag skulle aldrig vilja tjäna 200 000 kr på en gammal mans oförstånd. Men det kanske är det som är skillnaden på Ebba och mig.
Nu skulle det ju vara Ebba du i så fall lurat….

Läste du inte att jag sa efter att Ebba vunnit….
2021-07-31, 20:55
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
I vilken tidsaspekt sa han så var det i samma mening eller skilde det några månader emellan ?
Nej det tog ju som bekant 2 månader och hård uppvaktning från Ebbas sida innan han skrev på kontraktet.

Så jag tror Ebba fick fråga ganska många gånger.

Med tanke på att de dessutom kollade färger i de olika rummen och att Esbjörn hängde med Ebbas som i köket och fantiserade om köket. Samt att Ebba i sitt brev till Esbjörn använder ordet restaurera. Och säger att det visst ska vara en skogstomt. Så verkar de ha talat ganska mycket om saken.
2021-07-31, 20:55
Medlem
Citat:
Du svarade aldrig på frågan om slipsen.
Jag tror att mögel i källaren är mer relevant i det här fallet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in