Citat:
Du har inte en aning om vad alla de andra har givit Esbjörn för bud om de ens kom så långt utan helt på korrekt sätt tog Esbjörns korta nej för ett nej - precis som en spade är en spade för Ful-Ebba.Känslolivet lämnar jag därhän.
De många andra som fick nej bjöd helt enkelt inte nog mycket.
Storleken på budet om nästan 4 milj + att hon bekostade värdering, Anticimex undersökning, skrivuppdrag och även övertog köparens ansvar för röjning och sanering av fastigheten.
Där har vi motivet till att Esbjörn sa ja till att Ebba fick köpa.
Så simpelt är det och inget annat motiv finns och några påtryckningar har inte heller funnits.
Vänlighet, tillmötesgående och givmildhet har givetvis funnits från köparens sida.
Konstigt vore det väl annars om det inte funnits under förhandlingarna om köpet.
De många andra som fick nej bjöd helt enkelt inte nog mycket.
Storleken på budet om nästan 4 milj + att hon bekostade värdering, Anticimex undersökning, skrivuppdrag och även övertog köparens ansvar för röjning och sanering av fastigheten.
Där har vi motivet till att Esbjörn sa ja till att Ebba fick köpa.
Så simpelt är det och inget annat motiv finns och några påtryckningar har inte heller funnits.
Vänlighet, tillmötesgående och givmildhet har givetvis funnits från köparens sida.
Konstigt vore det väl annars om det inte funnits under förhandlingarna om köpet.
Ja vad är mitt fetade i ditt inlägg om inte påtryckningsmedel om än mer sofistikerade än vad t.ex. ett MC-gäng skulle kunna använda sig utav.
Citat:
Du har heller ingen som helst aning om när Esbjörn inledde sin ånger som du med säkert väl avvägda ord säger så där i förbifarten fast inte. Jag är säker på att det gjorde han i exakt samma ögonblick som Ful-Ebba tog sin penna av honom och sedan plockade ner sitt kontrakt i sin att-göra-pärm.
Vad som sedan två veckor senare hände, därom tvista de lärde.
Vad tingsrätten har för underlag att grunda sin dom på finns i trådstarten, läs den.
Jag inväntar domstolsförhandlingarna för att få svar på min fråga:
Vad hände två veckor senare som fick Esbjörn att inleda sitt ånger/hävnings korståg.
Detta är kärnpunkten oavsett vad som florerar i tråden, inte innan kontraktet undertecknades.
Vad tingsrätten har för underlag att grunda sin dom på finns i trådstarten, läs den.
Jag inväntar domstolsförhandlingarna för att få svar på min fråga:
Vad hände två veckor senare som fick Esbjörn att inleda sitt ånger/hävnings korståg.
Detta är kärnpunkten oavsett vad som florerar i tråden, inte innan kontraktet undertecknades.
Rättegången som ni så infantilt sätter så stor förhoppning till är bara en bisak i detta. Mycket större värden står på spel. Ful-Ebbas "husköp" kommer att ta KD ur riksdagen om inget görs. Fröken Busch är tvärrökt!
Lars Adaktusson får väl slipa till sig å fatta tag i demokratiparlamentarismens dilemma å kompromissa genom att gömma undan det som är subjektivt rätt för honom men som inte höstar in röster. Fattar han inte det ja då kan han heller inte vara den som tar Ful-Ebba i nackskinnet å kastar ut henne på stallbacken eftersom kattfan inte kunde låta bli å skrämma upp hela laggårn.
som det ju är Ebba som åsamkat honom
den snikna subban - skulle ha hållit sina smutsiga klor ifrån Esbjörn och hans hus. Ja precis så som så många andra gjorde när de fick nej på sina förfrågningar om att få köpa hans hus. Varför var det just Ebba som inte hade den naturliga förmågan att då avstå från bytet?!