2021-07-31, 20:12
Medlem
Lejon-xs avatar
Ebba har ett köpekontrakt, tralla la lalla la. Esbjörn är så rökt, som MarryBlump säger!
2021-07-31, 20:13
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
På vilket sätt skulle detta vittne vara pålitlig? Hon är ju Ebbas vän.

Ebbas vänners ord väger inte högre än Esbjörns vänners ord. Så om det Ebbas vännina säger är sanning. Har ingen rätt att ifrågasätta något Majken säger när hon vittnar.
Nu är det ingen frågesport där den som gissar rätt vinner utan i tinget är man unsef ed och då kommer man inte undan med en lögn.
Jag både tror och vet att det är väldigt få som vitnar falskt.
Du vet vad det betyder eller?
2021-07-31, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Det är bara i din Sossebubbla man bara köper hus via hemnet och mäklare. Nu är vad jag förstår Ebba uppvuxen i denna by, och lär då sett detta hus stå övergivet och förfalla alla år, så när hon efter skilsmässan letade boende i området så hörde hon sig för om detta kunde tänkas va till salu, och det va det tydligen tills!? Även tveksamt om hon hade någon direkt koll på Esbjörn då fösta kontakt skedde via gemensam bekant. Sedan vad köpeskillingen anbelangar så är det en uppgörelse mellan säljare och köpare, finns inget som säger att man bör betala överpris för att man gjort upp affären privat eller likt Zlatan sparka in dörren och bjuda dubbla marknadspriset.....
Uttrykte Zlatans säljare också efteråt, att hen kände sig så pass pressad och bortkollrad att hen ville häva köpet?
2021-07-31, 20:16
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det sistnämnda var mycket riktig en dramatisering, som svar på de överdrifter som förs av eb-babianerna.

Esbjörn har uttryckt att han ångrade sig dagen efter och att han låtit sig pressas och kollras bort. Något han sannolikt var skamsen för, i likhet med andra äldre-äldre som blir bortkollrade av skrupellösa människor som utnyttjar deras svagheter. Han bet dock huvudet av skam, tog mod till sig och skickade brev om detta till Ebba en dryg vecka senare.
Du kännef inte så många äldre va? Dom brukar inte vara klena i varken humör eller vetskap.
Eller tror du att man blir dummare när man blir äldre?
När jag var runt 55 trodde jag att jag kunde allt nu vet jag bättre!
2021-07-31, 20:17
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Kan någon förklara hur det är möjligt att Esbjörn Bolin själv kommunicerar med myndigheter och undertecknar dokument trots att Pernroth Lüllmaa har en generalfullmakt att sköta hans ärenden eftersom han på grund av sina kognitiva funktionsnedsättningar inte klarar sånt själv. Ska inte hon som fullmaktshavare vara den som skriver under handlingar för sin huvudman?

Han vet väl inte vad han undertecknar? Jag bifogar två handlingar undertecknade av honom inlämnade till rätten, handlingar som han rimligen inte bör förstå innehållet av och därmed inte heller skriva eller underteckna.

Är det förenligt med fullmaktshavarens uppdrag att formulera handlingar som han inte förstår och sedan peka var han ska skriva sin namnteckning? Det borde rimligtvis vara hon som fattar besluten för sin klient och även som fullmaktshavare undertecknar handlingarna.

Eller har jag helt missuppfattat hennes roll som generalfullmaktshavare?

https://cdn-108.anonfiles.com/vc0aE09au3/bfd129c4-1627754481/Uppsala%20TR%20T%208555-20%20Aktbil%2097,%20Bil%204.pdf

https://cdn-104.anonfiles.com/7209E794u3/ac35a1dd-1627754178/Uppsala%20TR%20T%208555-20%20Aktbil%2094,%20Bil%201.pdf

Nu tänker jag sticka ut hakan med en egen undran.
Har Esbjörn skrivit och undertecknat båda breven eller bara det ena?
Vilken av dom har Esbjörn undertecknat i så fall.
Namnteckningen till tingsrätten är flytande och har den äldre strikta läsbarheten.
Ångerbrev nr:2 10 mån efter försäljning och 8 mån efter att domstol övertagit ärendet.
Hm… maskinskrivet brev undertecknad med rundare bokstäver och utan vissa ”krokar” i dom.
Hmmm… Ulf skrev första ångerbrevet, men vem skrev det andra med Ebba i tredje person?
2021-07-31, 20:17
Medlem
Citat:
Det måste ju ha pratats massor om det där huset mellan grannar, kullens skamfläck. Det är rimligt att tänka att husets historia var allmänt känt i bygden. Exempelvis är omständigheterna kring börshuset i mitt närområde det. Och vi läste tidigare idag här någon som hade ett släktfejds hus som granne. Ofta vet grannar på landet och i småorter ganska mycket om varandra.
Faktist så gjordes det det... I ett filmklipp från någon av våra media så prata man med några grannar som anser att huset varit en skamfläck och att de gärna ser att de byter ägare, rustas upp och blir bostad åt någon som tar hand om det.
2021-07-31, 20:18
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Nej det är inte i mina fantasier.
Ebba sa
-Först sa Esbjörn Nej, sedan kanske och till sist Ja. Hur förklarar du den processen utan att fråga många gånger? Dessutom är det vanliga sättet att köpa hus att gå ut på hemmet och kolla. Inte kolla på grannarnas hus. Så det att hon ber att få köpa hans hus gör att hon ska betala högt på värderingsskalan.
I vilken tidsaspekt sa han så var det i samma mening eller skilde det några månader emellan ?
2021-07-31, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Namnteckningen till tingsrätten är flytande och har den äldre strikta läsbarheten.
Ångerbrev nr:2 10 mån efter försäljning och 8 mån efter att domstol övertagit ärendet.
Hm… maskinskrivet brev undertecknad med rundare bokstäver och utan vissa ”krokar” i dom.
Hmmm… Ulf skrev första ångerbrevet, men vem skrev det andra med Ebba i tredje person?
Kanske någon "missuppfattat" sitt uppdrag som generalfulmaktshavare...
Finner man tveksamheter kring detta kommer det troligtvis låta en grafolog titta på det och avgöra om det är samma person som skrivit under eller om det rör sig om en förfalskning i något fall.
2021-07-31, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Du kännef inte så många äldre va? Dom brukar inte vara klena i varken humör eller vetskap.
Eller tror du att man blir dummare när man blir äldre?
När jag var runt 55 trodde jag att jag kunde allt nu vet jag bättre!
Jo, jag har både erfarenhet av och kunskap om äldre-äldre, därav mitt intresse i frågan.
Jag skulle aldrig uttrycka mig på det sättet som du gör om äldre i ditt inlägg.
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-31 kl. 20:38.
2021-07-31, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Uttrykte Zlatans säljare också efteråt, att hen kände sig så pass pressad och bortkollrad att hen ville häva köpet?
Vet faktist vem säljaren var - och de ångrade faktist att de sålde huset...
Men till skillnad från Esbjörn så gick de inte bananas, påstår sig ha hävt kontraktet, drog med handpenningen och började kommunicera via tredje part i media.
Nej de bet ihop och köpte ett nytt hus lite längre söderut i landet.
2021-07-31, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Först ska hon väl förlora rättstvisten kan jag tänka. Så skulle jag resonera.

Varför vill du vara FUL~nighter825 nu när du så fult antyder att det var Esbjörns ombud som polisanmälde och inte omvänt Esbjörn som gjorde det om än inte ensam utan just genom ett ombud? Esbjörns ombud just då har sagt mig att det var Esbjörn som ville göra en anmälan och han assisterade honom med det.

Esbjörn kan även förlora. Med allt snack om du Bsuch har gjort fel och lurat borde de kunna anmäla innan stämning. Då kunde de även haft en FUP för domstolen.
Polisanmäler de vid en förlust kommer det bara se dumt ut för Esbjörns sida.

Baserar mitt antagande gällande polisanmälan på förhöret Esbjörn hade med polisen där han sa han inte hade gjort anmälan utan någon I Örebro. Och varför gick de ut i media först innan de polisanmälde?
Borde polisanmält tidigare. Brorsonen kunde ha hjälpt till med det.
2021-07-31, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Vi får kanske låta forensiker kontrollera äktheten i underskriften, nu när du hittat bokstäver utan rätt krokar, eller vad säger du Armstark? Kommer ett äkthetsintyg kunna övertyga de mest konspiratoriska eb-babianerna att det är Esbjörn som skrivit under? Eller kommer man ändå ifrågasätta om den maskinskrivna texten skrevs efter underskriften, eller rent av under hot? Jag ser det inte som orimligt efter att ha följt den här tråden ett tag. Eller tror du att vi kommer få in fler grafologer i tråden som kan av underskriften tolka fram, att Esbjörn är en illasinnad person som är predestinerad att ljuga på äldre dar?

Har förresten Esbjörn uppträtt med slips i media och i så fall vilken färg hade den? Med eller utan färgstick.
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-31 kl. 20:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in