2021-07-31, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Förlåt, jag glömde att den hörsel- och kognitivt funktionsnedsatte darrige och krumma äldre-äldre mannen, hade ett sinne i behåll om än grumlat pga svag belysning, när han skulle skriva på kontraktet, medan den listiga Ebba och hennes medföljande drev ivrigt jagade på honom och avverkningsmaskinerna oroade och bullrade högt utanför. En påskrift han djupt ångrade innan bläcket på pappret hann torka och han själv strax efter gav uttryck för att han känt sig bortkollrad och pressad att skriva på.
Hade det varit ok om de hade gått igenom kontraktet tillsammans och läst upp innehållet högt?
2021-07-31, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag har ett eget hus.
Man kan sälja hus med samtliga investerare. Det vill säga som dom står. Kronofogden gör det alltid, men det har hänt att även andra hus säljs så.

Men du har rätt i att det inte är det vanliga. Om du tycker 300 000 kr för att hyra några containrar och ha lite folk för att fylla dom är rimligt så får det stå för dig. Jag tycker det är hutlöst.

Personligen tycker jag Ebba kunde bjudet på det med tanke på att hon får tillträde till huset redan två veckor efter kontraktsskrivningen.
Att ta 300kkr för det är i paritet med andra äldre-lurendrejerare, som i likhet med Ebba utförs av skrupellösa dörrknackare som kräver läkarintyg för att häva affären när de blir påkomna.
https://www.dalademokraten.se/artikel/insandare-dorrforsaljare-lurar-aldre
2021-07-31, 19:22
Medlem
Citat:
Att ta 300kkr för det är i paritet med andra äldre-lurendrejerare, som i likhet med Ebba utförs av skrupellösa dörrknackare som kräver läkarintyg för att häva affären när de blir påkomna.
https://www.dalademokraten.se/artikel/insandare-dorrforsaljare-lurar-aldre
Var står det att hon tog 300.000 för detta, finns det som en punkt i avtalet?
2021-07-31, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hade det varit ok om de hade gått igenom kontraktet tillsammans och läst upp innehållet högt?
Hade kontraktsskrivningen kunnat skötts på ett bättre sätt än vad som skedde?
2021-07-31, 19:24
Medlem
Citat:
Hade kontraktsskrivningen kunnat skötts på ett bättre sätt än vad som skedde?
Hade det varit ok om de gått igenom kontraktet punkt för punkt och någon hade läst högt vad som stod?
2021-07-31, 19:32
Medlem
Citat:
Jag har ett eget hus.
Man kan sälja hus med samtliga investerare. Det vill säga som dom står. Kronofogden gör det alltid, men det har hänt att även andra hus säljs så.

Men du har rätt i att det inte är det vanliga. Om du tycker 300 000 kr för att hyra några containrar och ha lite folk för att fylla dom är rimligt så får det stå för dig. Jag tycker det är hutlöst.

Personligen tycker jag Ebba kunde bjudet på det med tanke på att hon får tillträde till huset redan två veckor efter kontraktsskrivningen.
Men du fattar inte att det avspeglar sig i priset...?
Otroligt.
2021-07-31, 19:36
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Men du fattar inte att det avspeglar sig i priset...?
Otroligt.
Och du fattar inte att det borde avspegla sig i priset om man tjatar till sig att få köpa någons hus?
2021-07-31, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag funderar på vad vi faktist vet om detta. Kanske gjorde man så? Är det enda vi just nu har att gå på är brännströms version med månljus och kandelabrar? Om man pressar honom kan man säkert få ur honom att det satt en stråkkvartett utanför också och spelade förförisk musik. Lite som på en dålig medelhavskrog... i en usel film...

When the moon hits you're eye
like a big pizza pie
That's amore....
2021-07-31, 19:38
Medlem
Citat:
Och du fattar inte att det borde avspegla sig i priset om man tjatar till sig att få köpa någons hus?
det är ju bara i dina fantasier detta tjat har förekommit...
Du måste skilja på vad som är konstaterat och vad du fantiserat ihop. Vi andra kn inte hänga med i din egna lilla värld förstår du. Så det kan vi lämna därhän.
2021-07-31, 19:39
Medlem
Jag förstår inte hur Esbjörn som enligt flera i tråden varken ser eller hör och dessutom lider av kognitiva funktionshinder helt plötsligt klarar av att kommunicera med myndigheterna på helt egen hand? Han upplever sig uppenbarligen inte ens ha behov av hjälp med sin hygien och sitt dagliga leverne längre. Vad har hänt?

https://cdn-131.anonfiles.com/vc0aE09au3/faf5d907-1627753498/Uppsala%20TR%20T%208555-20%20Aktbil%2097,%20Bil%204.pdf
2021-07-31, 19:43
Medlem
Citat:
Jag funderar på vad vi faktist vet om detta. Kanske gjorde man så? Är det enda vi just nu har att gå på är brännströms version med månljus och kandelabrar? Om man pressar honom kan man säkert få ur honom att det satt en stråkkvartett utanför också och spelade förförisk musik. Lite som på en dålig medelhavskrog... i en usel film...

When the moon hits you're eye
like a big pizza pie
That's amore....
Vi kommer att få reda på hur kontraktsskrivningen gick till eftersom det utöver Esbjörn och Ebba även fanns ett vittne närvarande som kommer att vittna under ed.

https://cdn-102.anonfiles.com/H6v7Yb69u2/83754145-1627753309/Uppsala%20TR%20T%208555-20%20Aktbil%2048,%20Yttrande%20fr%20Katrin%20Björk lund,%20.pdf
I denna intervju påstår Esbjörn att han ej getts möjlighet att ordentligt ta del av avtalet i samband med att detta skrevs under utan att Ebba forcerat honom att skriva under avtalet. Detta tillbakavisas av Ebba och överensstämmer inte heller med hur Ebbas väninna som var med vid kontraktsskrivningen uppfattat situationen.
2021-07-31, 19:44
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
det är ju bara i dina fantasier detta tjat har förekommit...
Du måste skilja på vad som är konstaterat och vad du fantiserat ihop. Vi andra kn inte hänga med i din egna lilla värld förstår du. Så det kan vi lämna därhän.
Nej det är inte i mina fantasier.
Ebba sa
-Först sa Esbjörn Nej, sedan kanske och till sist Ja. Hur förklarar du den processen utan att fråga många gånger? Dessutom är det vanliga sättet att köpa hus att gå ut på hemmet och kolla. Inte kolla på grannarnas hus. Så det att hon ber att få köpa hans hus gör att hon ska betala högt på värderingsskalan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in