2021-07-31, 18:31
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Att allt inte gick rätt till. Att Ebba visste att Matz skulle ärva huset. Att hon visste att Esbjörn inte är riktigt klar i huvudet. Kullen är en liten plats, både Ebbas föräldrar, ex man och ex svärföräldrar bor i området. Alla har bott där ett tag och hör till byn. Det gör Majken och Esbjörn oxå. Ebba är slug. Det är klart att hon frågade runt om honom innan första kontakten. Det verkar högst troligt att folk visste båda sakerna. Var inte det Majken första reaktion föresten?
- Men det ska ju Matz ärva!

Så att Ebba vet att Esbjörn inte är riktigt tillräcklig när första kontakten tas är högst troligt att tänka. Och visste hon det faller ju hela konceptet att göra en ren och rak affär.

Att hon då väljer att låta honom vara ensam i affären, övertalar honom att det ska bli precis som förr. Inte skaffar ordentliga värderingar, tjatar och till slut skapar en orolig och bullrig miljö vid kontraktsskrivningen. Känns inte bara som en slump. Utan så oerhört kallt och manipulerande.

.

Det är inte lite påhitt i dina lögnaktiga inlägg.
Hur skulle EB känna till ett 12 år gammalt avtal som inte är giltigt?
Majkgård skiter fullständigt i Matz, hennes reaktion var.
-Det skall ju jag ärva på samma sätt som alla andra gubbar som jag har ärvt.

Förhörsledaren på polisen som förhörde Esbjörn ansåg att han är klar nog att inneha körkort, detsamma gjorde tingsrätten när han dömdes för brott. Överförmyndaren anser att han inte är i behov utav god man.

Ljuger du lika mycket privat som i denna tråden?
2021-07-31, 18:37
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Varför har Esbjörn eller de runt han inte anmält Busch för åldringsbrott?
Ombudet kunde anmäla för träfällningen men inte för åldringsbrott?
Först ska hon väl förlora rättstvisten kan jag tänka. Så skulle jag resonera.

Varför vill du vara FUL~nighter825 nu när du så fult antyder att det var Esbjörns ombud som polisanmälde och inte omvänt Esbjörn som gjorde det om än inte ensam utan just genom ett ombud? Esbjörns ombud just då har sagt mig att det var Esbjörn som ville göra en anmälan och han assisterade honom med det.
2021-07-31, 18:41
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Var kommer uppgiften om att Ebba skulle tjatat till sig rucklet från? en uppstressad Esbjörn kanske? har gubben sagt något som stämt efter den påstådda ångern, stackarn är så hårt styrd av rövargänget att det bara snurrar i skallen, säg det! säg det! säg det! så ska du se att allt ordnar sig och du kan bo kvar på kursgården...

Esbjörn har varit under stark manipulativ stress.
Falsk information har presenterats för honom vilket har fått honom att tvivla på sitt eget minne, uppfattning och förnuft. Majkgård, MPL och Binninge har medvetet väglett Esbjörn fel, presenterat en hel räcka motsägelsefulla påstående som de har blandat mer fakta vilket har gjort Esbjörn ännu mer osäker vilket gör att han kom med en massa befängda uttalande som inte passade ihop.
Detta började att bli pinsamt även för de som låg bakom manipulerandet. Esbjörn är nu undangömd ifrån media sedan flera månader tillbaka.
2021-07-31, 18:43
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Väl rutit båda två! För det är ju så sant åldringsbrott är så fruktansvärda.
Ebba Busch har ju till och med själv skrivet om saken.
https://wp.kristdemokraterna.se/alvesta/falsk-vardpersonal-ranar-aldre-2/

Den kvinnan är ett skämt, ordet Ebbatera ( debattera mot något man själv gjort) är något hon ständigt lyckas göra. Förtalet, höj straffen men inte för mig. Kritiserar regeringens Corona strategi, men umgås själv med Esbjörn. Har ni föresten sett det fantastiska memet med två bilder på Ebba och en på Esbjörn, där Ebba säger, Pm ni äger ett hus, då är det dig dom är ute efter. Och Esbjörn svarar, Jo tack, jag vet.

Att den i den här affären inte är glasklara råder det ingen tvekan om, och borde inte göra vilken sida man en står på. Att Ebba inte har varit klok nog att se till att det inte finns några frågetecken, är ofattbart. Och lämnar en lätt till en slutsats.

Att allt inte gick rätt till. Att Ebba visste att Matz skulle ärva huset. Att hon visste att Esbjörn inte är riktigt klar i huvudet. Kullen är en liten plats, både Ebbas föräldrar, ex man och ex svärföräldrar bor i området. Alla har bott där ett tag och hör till byn. Det gör Majken och Esbjörn oxå. Ebba är slug. Det är klart att hon frågade runt om honom innan första kontakten. Det verkar högst troligt att folk visste båda sakerna. Var inte det Majken första reaktion föresten?

Det måste ju ha pratats massor om det där huset mellan grannar, kullens skamfläck. Det är rimligt att tänka att husets historia var allmänt känt i bygden. Exempelvis är omständigheterna kring börshuset i mitt närområde det. Och vi läste tidigare idag här någon som hade ett släktfejds hus som granne. Ofta vet grannar på landet och i småorter ganska mycket om varandra.

Så att Ebba vet att Esbjörn inte är riktigt tillräcklig när första kontakten tas är högst troligt att tänka. Och visste hon det faller ju hela konceptet att göra en ren och rak affär.

Att hon då väljer att låta honom vara ensam i affären, övertalar honom att det ska bli precis som förr. Inte skaffar ordentliga värderingar, tjatar och till slut skapar en orolig och bullrig miljö vid kontraktsskrivningen. Känns inte bara som en slump. Utan så oerhört kallt och manipulerande.

Att hon sedan är så dum att hon köper huset till underpris är bara för mycket.
Att hon för det första tar 300 000 kr för en uppröjning som ligger Max på 50 000 kr.
För det andra att hon stolt berättar att hon sa 3,8 och Esbjörn kontrar med 3,9. När påstådda värderingen ligger på 4,2. Tyder enligt mig på att han varken fått reda på värderingen eller hade någon som helst koll på bostadspriser eller förhandlingar.

Så vad Ebba har gjort är ju precis vad hon skriver om i länken jag bifogade. Nämligen något av det fulaste man kan göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det är inte lite påhitt i dina lögnaktiga inlägg.
Hur skulle EB känna till ett 12 år gammalt avtal som inte är giltigt?
Majkgård skiter fullständigt i Matz, hennes reaktion var.
-Det skall ju jag ärva på samma sätt som alla andra gubbar som jag har ärvt.

Förhörsledaren på polisen som förhörde Esbjörn ansåg att han är klar nog att inneha körkort, detsamma gjorde tingsrätten när han dömdes för brott. Överförmyndaren anser att han inte är i behov utav god man.

Ljuger du lika mycket privat som i denna tråden?
Vad ljuger jag om? Kan du peka ut exakt var?
2021-07-31, 18:44
Medlem
Citat:
NU får du fan lugna dig...
HUR vet DU att Matz skulle få ärva huset?
Han är inte bröstarvinge - och OAVSETT om han varit det så säger arvslotten att endast 50 procent av tillgångarna måste tillfalla dessa. Det betyder att det faktist inte finns något uppenbart som pekar på att Matz skulle få ärva det. Han kunde lika väl fått två bostadsrätter.
Notera att eftersom Matz INTE är bröstarvinge så är Esbjörn fri att göra vad han vill med SAMTLIGA sina tillgångar. Han kan sälja dem (vilket han uppenbarligen försökte, men fick fan för), han kan ge bort dem, han kan testamenterar dem till Stalins Vänner, han kan strunta i allt och låta rubbet gå till allmänna arvsfonden.

Det finns alltså inte en chans i helvetet att någon utomstående vet vad som kommer ske med hans tillgångar efter hans död. Såvida han inte låtit Majkgård närvara vid upprättandet av eller rent av bevittna hans testamente.
2021-07-31, 18:47
Medlem
Citat:
Väl rutit båda två! För det är ju så sant åldringsbrott är så fruktansvärda.
Ebba Busch har ju till och med själv skrivet om saken.
https://wp.kristdemokraterna.se/alvesta/falsk-vardpersonal-ranar-aldre-2/

Den kvinnan är ett skämt, ordet Ebbatera ( debattera mot något man själv gjort) är något hon ständigt lyckas göra. Förtalet, höj straffen men inte för mig. Kritiserar regeringens Corona strategi, men umgås själv med Esbjörn. Har ni föresten sett det fantastiska memet med två bilder på Ebba och en på Esbjörn, där Ebba säger, Pm ni äger ett hus, då är det dig dom är ute efter. Och Esbjörn svarar, Jo tack, jag vet.

Att den i den här affären inte är glasklara råder det ingen tvekan om, och borde inte göra vilken sida man en står på. Att Ebba inte har varit klok nog att se till att det inte finns några frågetecken, är ofattbart. Och lämnar en lätt till en slutsats.

Det måste ju ha pratats massor om det där huset mellan grannar, kullens skamfläck. Det är rimligt att tänka att husets historia var allmänt känt i bygden. Exempelvis är omständigheterna kring börshuset i mitt närområde det. Och vi läste tidigare idag här någon som hade ett släktfejds hus som granne. Ofta vet grannar på landet och i småorter ganska mycket om varandra.

Att hon för det första tar 300 000 kr för en uppröjning som ligger Max på 50 000 kr.
För det andra att hon stolt berättar att hon sa 3,8 och Esbjörn kontrar med 3,9. När påstådda värderingen ligger på 4,2. Tyder enligt mig på att han varken fått reda på värderingen eller hade någon som helst koll på bostadspriser eller förhandlingar.

Så vad Ebba har gjort är ju precis vad hon skriver om i länken jag bifogade. Nämligen något av det fulaste man kan göra.
Jag har ett bra tips till dig, erbjud Ebba att göra röjningen när hon vunnit i tingsrätten. Om du säger 250 000 till henne så spar hon 50 000 och du 200 000 kr. Win win för er båda.

Själv skulle jag aldrig tro att det kostar så lite som 50 000 att köpa in tjänsten lagligt.

Men det är ju jag det.
2021-07-31, 19:02
Medlem
Citat:

Värderingen bygger på att huset och tomten är helt blåsta när nya ägaren tar över.
Men Esbjörn hade inga planer på att ordna det så Ebba erbjöd sig att lösa det mot ett fullt rimligt prisavdrag. Det är så det fungerar i verkligheten. Ledsen om du inte begriper det.
Den dagen du blir gammal nog att köpa ett eget hus kommer du få lära dig att man kan förhandla om sådant. Även vid försäljning av lägenheter förekommer det att man förhandlar om inventarier som säljer kanske inte orkar flytta med. Då kan köparen få köpa även dessa.
Men ingen skulle acceptera att ta över ett hus som var fullt med skit från källare till vind och där alla uthusen även de var fulla med skit, samt en massa bråte på tomten. Inte utan ett fett prisavdrag. Det är verkligheten. Dina fantasier kan vi lämna därhän.
2021-07-31, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Först ska hon väl förlora rättstvisten kan jag tänka. Så skulle jag resonera.

Varför vill du vara FUL~nighter825 nu när du så fult antyder att det var Esbjörns ombud som polisanmälde och inte omvänt Esbjörn som gjorde det om än inte ensam utan just genom ett ombud? Esbjörns ombud just då har sagt mig att det var Esbjörn som ville göra en anmälan och han assisterade honom med det.
För att Esbjörn sagt att han inte anmält. Han var totalt omedveten om att det faktist fanns en anmälan och satt ju som en fågelholk och svamlade under polisförhöret. För han hade inte de blekast aning om vad saken gällde.
2021-07-31, 19:04
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Jag har ett bra tips till dig, erbjud Ebba att göra röjningen när hon vunnit i tingsrätten. Om du säger 250 000 till henne så spar hon 50 000 och du 200 000 kr. Win win för er båda.

Själv skulle jag aldrig tro att det kostar så lite som 50 000 att köpa in tjänsten lagligt.

Men det är ju jag det.
Att hyra ett par containrar är inte dyrt. Speciellt inte som hon måste ha dit en massa containrar iallafall. Att tömma huset är inte så stor kostnad heller. Hon ska ju ändå blåsa ur det och för en helrenovering.

Jag skulle aldrig vilja tjäna 200 000 kr på en gammal mans oförstånd. Men det kanske är det som är skillnaden på Ebba och mig.
2021-07-31, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab

Men det är ju jag det.
Inte med tanke på att även kåken troligtvis är full av skit... Källaren och vinden lär ju vara lika fulla som alla andra utrymmen.
2021-07-31, 19:10
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Värderingen bygger på att huset och tomten är helt blåsta när nya ägaren tar över.
Men Esbjörn hade inga planer på att ordna det så Ebba erbjöd sig att lösa det mot ett fullt rimligt prisavdrag. Det är så det fungerar i verkligheten. Ledsen om du inte begriper det.
Den dagen du blir gammal nog att köpa ett eget hus kommer du få lära dig att man kan förhandla om sådant. Även vid försäljning av lägenheter förekommer det att man förhandlar om inventarier som säljer kanske inte orkar flytta med. Då kan köparen få köpa även dessa.
Men ingen skulle acceptera att ta över ett hus som var fullt med skit från källare till vind och där alla uthusen även de var fulla med skit, samt en massa bråte på tomten. Inte utan ett fett prisavdrag. Det är verkligheten. Dina fantasier kan vi lämna därhän.
Jag har ett eget hus.
Man kan sälja hus med samtliga investerare. Det vill säga som dom står. Kronofogden gör det alltid, men det har hänt att även andra hus säljs så.

Men du har rätt i att det inte är det vanliga. Om du tycker 300 000 kr för att hyra några containrar och ha lite folk för att fylla dom är rimligt så får det stå för dig. Jag tycker det är hutlöst.

Personligen tycker jag Ebba kunde bjudet på det med tanke på att hon får tillträde till huset redan två veckor efter kontraktsskrivningen.
2021-07-31, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Höra o höra, var det inte så att han LÄSTE och själv signerade varje sida?
Förlåt, jag glömde att den hörsel- och kognitivt funktionsnedsatte darrige och krumma äldre-äldre mannen, hade ett sinne i behåll om än grumlat pga svag belysning, när han skulle skriva på kontraktet, medan den listiga Ebba och hennes medföljande drev ivrigt jagade på den ensamme Esbjörn och avverkningsmaskinerna oroade och bullrade högt utanför. En påskrift han djupt ångrade innan bläcket på pappret hann torka och han själv strax efter gav uttryck för att han känt sig bortkollrad och pressad att skriva på.
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-31 kl. 19:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in