Eftersom det inte verkar finnas lagar som reglerar ett fuskat val, så utlämnas detta till folket att implementera både dom och straff.
Varför skulle det finnas lagar som reglerar ett stulet president-val??? 😂
Frågan är väl snarare, finns det lagar som gör exakt det individen påstår?
Det påstås en jävla massa från de som fortfarande tror att Trump förlorade på grund av valfusk, men det presenteras aldrig några bevis eller ens några lagar som stärker påståenden.
De har ju gjort honom till avatar och representant för hela sin egna (rasistiska) identitet och mindset.
Donald får under inga omständigheter tillåtas ha fel eller ha några svagheter överhuvudtaget, för detta skulle isåfall innebära att de slängt bort över ett halvt decennium av sina liv på att 24/7 vara helt uppslukade av och kämpa för en kriminell lurendrejare:
Och detta skulle isåfall bara bekräfta den egna förlorar-status som de är fullkomligt livrädda för...
Det är därför dessa vanilj-talibaner inte går att argumentera med: Skulle muslimer plötsligt erkänna att den helige Allahu inte existerar?
Precis. "Jag blir hellre rövknullad av Store Donald än jag accepterar att negrer och kvinnor får styra och ställa i landet och förfoga över vita mäns skattepengar. Never!!" - så hade många av dem kunnat säga om de vågat se denna lilla bit av sanningen (dvs att de blir lurade av Trump) i vitögat.
Precis. "Jag blir hellre rövknullad av Store Donald än jag accepterar att negrer och kvinnor får styra och ställa i landet och förfoga över vita mäns skattepengar. Never!!" - så hade många av dem kunnat säga om de vågat se denna lilla bit av sanningen (dvs att de blir lurade av Trump) i vitögat.
Ja, och samtidigt passar det väldigt dåligt in på denna märkliga offerkofteposition som sekten allt mer försöker måla in sig i: "V-v-vi har blivit lurade... AV DEMOKRATERNA!!! "
Detta från en grupp som anser att svaghet är något som ska föraktas och ständigt försöker utmåla sin helige profet som en ställföreträdare för den STYRKA och MASKULINA HANDLINGSKRAFT (lol) som de dyrkar och åtrår.
Frågan är väl snarare, finns det lagar som gör exakt det individen påstår?
Det påstås en jävla massa från de som fortfarande tror att Trump förlorade på grund av valfusk, men det presenteras aldrig några bevis eller ens några lagar som stärker påståenden.
Finns det några lagar som gör gällande att Peking-Joe får sitta kvar om det bevisas att han fuskat i valet?
Snälla sluta spekulera huruvida Peking-Joe har lagligt stöd att sitta kvar om valfusk ligger till grund för hans ämbete.
Det blir bara ett sidospår ingen har ett svar på.
Att det vore problematiskt för gubben kan vi nog alla skriva under på.
Men nu fokuserar vi på kärnfrågan istället tycker jag.
Ja, och samtidigt passar det väldigt dåligt in på denna märkliga offerkofteposition som sekten allt mer försöker måla in sig i: "V-v-vi har blivit lurade... AV DEMOKRATERNA!!! "
Detta från en grupp som anser att svaghet är något som ska föraktas och ständigt försöker utmåla sin helige profet som en ställföreträdare för den STYRKA och MASKULINA HANDLINGSKRAFT (lol) som de dyrkar och åtrår.
Fascismen växlar ständigt mellan två attityder, mellan att framställa sig som utsatt och hotat offer för en liga/ konspiration och som en oövervinnelig Herkules, påpekade Umberto Eco i den omistliga essän Den eviga fascismen (alias Ur-Fascism).
Jajamen, det handlar om en revolutionär MAGA-folkdomstol, precis som vi trodde. Ingen juridik inblandad där inte.
Hänvisa till de lagar som reglerar valfusk.
Finns det inga, så blir det upp till folket att avgöra.
Har du problem att tänka?
Eller gillar du ett totalitärt samhälle som inte tar hänsyn till folkets vilja?
Och i morgon är det augusti månad anno 2021. tänk vad tiden går fort när man roat läser igenom inlägg av Trump egna valexperter i valfusktråden.
Har man förresten börjat sätta upp läktare till den enorma publik som väntas komma inför Trumps storstilade comeback-invigning som väl skall ske denna månad.
Men tänk om han inte vågar sig till Washington utan skickar en lookalike. Spänningen stiger.
Skojar bara , körde en sorts retorik lätt att se igenom som ett falsarium för just det scenariot kommer ju inte att hända. Så även med retoriken där anklagelserna om ett organiserat valfusk haglar och Trump är är vinnare, det kommer scenariot ju inte heller att ske eller förändra något.
Får säga som S. Powell, ingen tog väl detta mitt inlägg i debatten på allvar.
Finns det inga, så blir det upp till folket att avgöra.
Har du problem att tänka?
Eller gillar du ett totalitärt samhälle som inte tar hänsyn till folkets vilja?
Googla "Safe Harbor Day" och "U.S. Electoral College", träskalle.
Varför blanda in demokrati och moral om någon stulit ett val?
Är man med i leken får man leken tåla.
Ghaddafi fick sitt rektum sönderskuret och dog p.g.a av en mobb som ville införliva "demokrati".
Anser du att folket i Libyen är hedniska grottmänniskor?
Våld ligger i människan natur, oavsett om du vill det eller inte.
1939 var inte allt för länge sedan, vi är inte "bättre" människor i dag.
Usa reser över hela världen för att försvara demokratin med vapen, till en kostnad av unga Amerikaners liv. Tror du att dessa patrioter kommer bry sig nämnvärt om vad som står i lagboken om "demokratin" är kidnappad?
Usa's väpnade kampen för sin egen demokrati ligger inte långt bort vid historiens händelse horisont.
Om valfusk ligger till grund för Peking-Joe's ämbete så kommer gubben som bäst att åka ut med huvudet först, sämst vore om han kämpade i mot och inbördeskrig utbryter.
Det finns inga mildare alternativ.
Snälla nån! Du förordar alltså pöbelvälde? Den som vill ta nåt kan bara ta det och slå ihjäl den som klagar? Ett sånt land vill inte jag leva i.
Så, två fel gör inte ett rätt. Det ska finnas spelregler (lagar) och de reglerar vad som gäller för att t ex fastställa valresultat. Anmälningar om fusk ska göras innan resultatet är fastställt. Är resultatet väl fastställt så gäller det. Även om det tillkom på felaktigt sätt. Att hålla på att riva upp fastställda resultat gör inte saken bättre, särskilt inte om det dessutom görs av partiska firmor som inte ens garanterar att de inte förstör något under arbetet. Håller man på så så ersätter man bara ett skurkstreck med ett annat skurkstreck och då dödar man definitivt demokratin och får ett samhälle där den starkaste tar makten och håller alla andra borta, med våld om så krävs. Det kanske är ditt drömland, men det är definitivt inte mitt.
Du skrev: "Usa reser över hela världen för att försvara demokratin med vapen, till en kostnad av unga Amerikaners liv. Tror du att dessa patrioter kommer bry sig nämnvärt om vad som står i lagboken om "demokratin" är kidnappad?"
Jag säger om att de beter sig på det viset då är de inga patrioter. Den som inte respekterar lagarna är inte ett smack bättre än den som "kidnappat demokratin". Biden kanske har (om fusk nu någonsin kommer kunna bevisas) "kidnappat" demokratin, men den som avsätter honom i strid med lagboken har dödat demokratin.
Anser du att mord är ett lindrigare brott än kidnappning?
Senast redigerad av Auric 2021-07-31 kl. 18:36.