2021-07-31, 18:08
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Märkligt fall. Visst har antalet mord ökat i Norrbotten, Boden, Kiruna och nu Luleå men offret 25 årig kvinna, ej relationsdrama sticker ut.
Vem avrättar en 25 årig kvinna som inte ingår i någon kriminell gruppering.
Visst det finns klaner och släkter som bekämpar varandra. Senast var det olika libanesiska klaner som bråkade i Hjällbo. Men kvinnor brukar vara off limits i dessa uppgörelser.
Kan tänka mig att det kan finnas inslag av heder i detta. Att en kvinna blåst en man på pengar, droger eller annat kan nog ses som förnedrande och provocerade för vissa män som inte är vana att kvinnor så mycket som höjer rösten till dem.
Citera
2021-07-31, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Vet att Danne är oskyldig nu för han var med mig igår kväll.

Danne, vars brosa som nyiflyttad ödelade ett helt hus i en brand på Bergnäset 2004?
Citera
2021-07-31, 18:12
Bannlyst
Rätt intressant att tophunden på rättscentrum gick ut i Kuriren efter att småbarnen blev beskjutna i Flemingsberg och varnade att vi har klara tendenser till grov gängkriminalitet även i Luleå/Boden.

Detta verkar ju vara ett klockrent exempel på vad som väntas.
Citera
2021-07-31, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Vet att Simon och Josef, båda misshandlade. Jag har deras häktningsframställningar eftersom de är mina polare.
Simon V?
Citera
2021-07-31, 18:15
Medlem
Ok detta är lite om Bo, hon var känd cannabisförsäljare och dömd flera gånger för narkotikabrott. Hon umgås med grovt kriminella mestadels araber, många går ständigt bäväpnade.

Om Luleå så finns det inga ghetton.Tror man det har man aldrig varit i ett ghetto 😂 Det finns inget som är nästan ett ghetto ens och i dagsläget finns det inga utanförskapsområden.
Självklart finns det stora sociala och drogproblem på Hertsön, Tunastigen och Porsön.
Luleå i sig är en normalstor stad med ca 80.000 innevånare och ett tekniskt universitet med ca 20 000 studenter + distanselever som reser till och från.

Norrbotten tampas med lika stora drogproblem som resten av Sverige och flera gäng finns representerade mestadels i Luleå. Även gäng från Stockholm dyker då och då upp i Luleå tex dödspatrullen, varför vet jag inte.

Vet inte något om mgm men räknar med att det är en uppgörelse i den undrevärlden eller en deal som blev till rån/mord.
Citera
2021-07-31, 18:15
Medlem
SeanAverys avatar
Om han dömdes till fängelse för en månad sedan, vad gör han ute på gatorna?
Citera
2021-07-31, 18:16
Medlem
Polisen har plockat upp s*mon v*stermark.
Citera
2021-07-31, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Simon V?

Simon Pettersson och Josef Heike.
Citera
2021-07-31, 18:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Om han dömdes till fängelse för en månad sedan, vad gör han ute på gatorna?

Överklagat kanske?
Citera
Medlem
Josef blev väl häktad i tisdags för misshandel av tjänstemän?
Citera
Medlem
Är det Frida så har hon några narkotikadomar på sig, varav den sista i april. Å lindriga vapenbrott..Tragisk med en så ung tjej..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxarper
Polisen har plockat upp s*mon v*stermark.

trodde Simon hette Petterson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in