2021-07-31, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Hur väl stämmer han in på det något diffusa begreppet ”30-åring man”?

Aldrig träffat henne ex, tror han dömdes för något grovt rån för många år sedan. Misstänkt för något nytt brott så han pendlar mellan frigivningen och anstalterna.
Citera
2021-07-31, 17:26
Medlem
Vet att Danne är oskyldig nu för han var med mig igår kväll.
Citera
2021-07-31, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Vet att Danne är oskyldig nu för han var med mig igår kväll.

Danne?
Alltså, varför tar du upp detta helt opåkallat?
Citera
2021-07-31, 17:28
Medlem
Citat:
Jag tror inte polisen visste om att han bodde hos henne. Det var kläder, nycklar, pass, gräs och några gamla mobiler med trasiga skärmar.

Allt blir nog omhändertagen nu av polis. Som granne till henne är polisen på plats i hennes lägenhet? Har polis spärrat av den?
Citera
2021-07-31, 17:29
Medlem
Danne och Rinkebysnubben var i slagsmål för några veckor sedan pga knarkaffärer. Några dagar senare mördades snubben i Rinkeby. Jag var helt säker på att Danne fått honom mördad. Men nu är jag hans alibi. Dessutom är Danne 27 år och inte 30.
jag skrev det i den tråden.
Citera
2021-07-31, 17:33
Medlem
Har det framkommit vem killen är som hon var i sällskap med?
Varför sköts inte han?
Var det han som sköt henne och nu är anhållen?
Citera
Medlem
Jag förutsåg flera mord häruppe

(FB) En man ihjälskjuten, Hällbybacken, Rinkeby Stockholm 2021-07-05

Citat:
Det blir nog något mord här uppe som en hämnd mot Danne och hans vänner. Ismail såg Hertis som sitt försäljningsområde. Danne var smart genom att befinna sig hör uppe när Ismail mördades i Rinkeby. Danne har alibi men alla vet att Danne skickade sina grabbar i Stockholm på Ismail.
Senast redigerad av intenog 2021-07-31 kl. 17:35.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Danne och Rinkebysnubben var i slagsmål för några veckor sedan pga knarkaffärer. Några dagar senare mördades snubben i Rinkeby. Jag var helt säker på att Danne fått honom mördad. Men nu är jag hans alibi. Dessutom är Danne 27 år och inte 30.

När denne Danne kikar in på denna och ser att den han hängde med igår hängde ut honom som mördare i Rinkebytråden, hur kommer det gå för dig?

Eller ni pundare kanske bjuder på lite benzo som ett plåster på såret och så är allt förlåtet.
Citera
2021-07-31, 17:37
Medlem
En man i 30-årsåldern har anhållits på sannolika skäl misstänkt för mord.

Senast på tisdag den 3/8 kl 12 måste åklagare besluta om den misstänkte ska begäras häktad eller ej.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2021/juli/status-i-arende-om-misstankt-mord-pa-kvinna-i-lulea/
Citera
2021-07-31, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
När denne Danne kikar in på denna och ser att den han hängde med igår hängde ut honom som mördare i Rinkebytråden, hur kommer det gå för dig?

Eller ni pundare kanske bjuder på lite benzo som ett plåster på såret och så är allt förlåtet.

Danne är inte här, han gillar inte internet. Tror att polisen hackar och övervakar allt. Han har inte ens en mobiltelefon.
Citera
2021-07-31, 17:39
Medlem
Till att börja med kan ni glömma allt vad trollet skriver om Rinkeby och allt annat som hoppar ur trollmunnen.

För det andra kan ni glömma allt om att området hon sköts i är ett getto. Badstranden ligger mitt mellan ett välmående villaområde, där särskilt husen längs med vattnet är svindyra med Luleåmått mätt, och ett område med flerbostadshus som är helt OK. Vid badstranden finns en brygga för en båtklubb.

Det här med fiske känns lite osäkert skulle jag säga. Visst går det att fiska från stranden men det är rätt gräsigt och grunt. Då är bryggan, som är rätt lång, ett mer troligt val. Ingen lär väl fiska på badstranden.

Vi vet inte om tjejen var måltavla men av någon anledning lutar även jag åt det hållet. Då har hon blåst någon rejält, golat eller goat. Kanske blev hon goad själv?

Det här är ett ovanligt brott, både för att det var en kvinna som sköts och sättet det skedde på i den här orten. Om den gripne är GM är det inte heller något typiskt gängmord då skyttarna i de sammanhangen sällan är 30 år. På något sätt känns det mest sannolikt att hon kommit till platsen med skytten och att de som flydde var deras kompisar som drabbades av panik.
Citera
2021-07-31, 17:44
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Gangsterkrig mellan Luleå och Rinkeby?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in