2021-07-31, 17:45
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Så kan det gå när Luleå kommun tar emot gängkriminella från Stockholm för att visa sig goda.
Antar att skattebetalarna är roade.

Jag tänkte på det direkt. Det är väl ett gäng kriminella från Västerort som skrivit här på Flashback att de befinner sig i Luleå och i Notis om jag inte missminner mig.
Så blir det när man tror att folk ska förändras bara för att man flyttar dem norrut
Problemen flyttar med
Citera
2021-07-31, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag tänkte på det direkt. Det är väl ett gäng kriminella från Västerort som skrivit här på Flashback att de befinner sig i Luleå och i Notis om jag inte missminner mig.
Så blir det när man tror att folk ska förändras bara för att man flyttar dem norrut
Problemen flyttar med

Här låter polisen oss vara ifred.
Citera
2021-07-31, 17:47
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Vad då "tar emot"? Är det inte de själva som flyttar frivilligt, eller på vilket sätt underlättar kommunen det? Har ju även varit problem att t.ex. Stockholm snarare "dumpar" asylsökande och nyanlända i avfolkningsbygd eller iaf städer där de kan få fatt i lägenheter. är inte så lätt att förhindra eftersom bosättning är fritt. (är väl att riva hyresrätter då..) https://sverigesradio.se/artikel/7599519

De får väl hjälp med lägenhet och annat för att de ska komma bort från sitt kriminella liv i förorten.
Tror inte de valt det själva från början utan hjälp
Citera
2021-07-31, 17:51
Medlem
highfives avatar
Enligt AB så är den misstänkte dömd för grov misshandel till 2,5 års fängelse för en månad sedan. Om det är en Lulebo så borde det gå att få fram namnet.
Citera
2021-07-31, 17:53
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Enligt AB så är den misstänkte dömd för grov misshandel till 2,5 års fängelse för en månad sedan. Om det är en Lulebo så borde det gå att få fram namnet.

Ja det borde komma in i tråden relativt fort.
Citera
2021-07-31, 17:56
Medlem
Troians avatar
Antar att MGM är den överst omnämnde här:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/flera-far-fangelsestraff-efter-brutal-misshandel-i-lulea

Finns en ganska fattig tråd här:

(FB) Rutvik Luleå, misstänkt grov misshandel och grovt olaga hot. 210203

Även(?):

(FB) Luleå, Fyra män misstänks för synnerligen grov misshandel
Senast redigerad av Troian 2021-07-31 kl. 17:59.
Citera
2021-07-31, 18:00
Medlem
Mannen som misstänks ha skjutit henne dömdes till fängelse för bara en månad sedan.

Enligt uppgifter till Aftonbladet mördades kvinnan i samband med en uppgörelse där hon var måltavlan.

https://www.aftonbladet.se/a/o6g7yR
Citera
2021-07-31, 18:02
Medlem
Märkligt fall. Visst har antalet mord ökat i Norrbotten, Boden, Kiruna och nu Luleå men offret 25 årig kvinna, ej relationsdrama sticker ut.
Vem avrättar en 25 årig kvinna som inte ingår i någon kriminell gruppering.
Visst det finns klaner och släkter som bekämpar varandra. Senast var det olika libanesiska klaner som bråkade i Hjällbo. Men kvinnor brukar vara off limits i dessa uppgörelser.
Citera
2021-07-31, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Antar att MGM är den överst omnämnde här:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/flera-far-fangelsestraff-efter-brutal-misshandel-i-lulea

Finns en ganska fattig tråd här:

(FB) Rutvik Luleå, misstänkt grov misshandel och grovt olaga hot. 210203

Även(?):

(FB) Luleå, Fyra män misstänks för synnerligen grov misshandel

Vet att Simon och Josef, båda misshandlade. Jag har deras häktningsframställningar eftersom de är mina polare.
Citera
2021-07-31, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Mannen som misstänks ha skjutit henne dömdes till fängelse för bara en månad sedan.

Enligt uppgifter till Aftonbladet mördades kvinnan i samband med en uppgörelse där hon var måltavlan.

https://www.aftonbladet.se/a/o6g7yR

Okej, hon har rent krasst blivit avrättad.
Då har hon med största säkerhet blivit lurad till platsen - för det där är inte en plats man bara råkar bli uppsökt på när man bor på andra sidan stan.
Det har ju då föregåtts av någon typ av planering och någon har ju sett till att hon befann sig där hon gjorde.
Hade hon sällskap på platsen så lär ju den personen då svettas lite.
Citera
2021-07-31, 18:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
De får väl hjälp med lägenhet och annat för att de ska komma bort från sitt kriminella liv i förorten.
Tror inte de valt det själva från början utan hjälp

Framgick också i tråden om gängledaren som styrde från Spanien. Han gav order om franchisa sig till mindre orter. Där det finns pengar att tjäna, inte så mycket poliser och inte så uppdelat mellan gäng som storstäderna.

Problemet kanske flyttar därmed och det här fallet rör folk utifrån.
Citera
2021-07-31, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Många frågor nu... Är det vanligt att stå och fiska kl 22:18?

Javisst. Om sommaren föredrar fisken att gå upp mot ytvattnet i den svalare morgon- och kvällsluften. Det är alltså större chans den nappar betet då, jämfört mitt på dagen då den går i djupare vatten och är dåsigare.

Till dig som är gängkriminell: Tänk dig att aborren är brottsaktiv, ute och becknar eller begår personrån morgon och kväll - medan den mitt på dagen ligger hemma och trycker, räknar stålar eller gömmer sig för polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in