2021-07-31, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag vet inte vem som påstår att hon hade miljoner i knark. Men hon var alltid pank. Hon kan inte ha hanterat knark för miljoner, Hon kunde förvara några gram och något vapen några dagar men inga stora mängder. Samtidigt kunde man räkna med att hon kunde nalla något och använda det själv.

Ja precis de jag menar hon har nog aldrig handhaft knark över 10 000 kr ens å de blir man ju inte skjuten över om de inte är nå annat .
Ingen från denna familj om de nu stämmer vem fader osv var är nå affärsmän eller liknade som någonsin haft nå pengar att visa upp

Lutar nog mer över nå annat motiv än just knark å pengar i alla fall för jag tror aldrig hon haft nå annat än drömmar som överstiger smågrus i värde
Citera
2021-07-31, 17:00
Medlem
-Eli-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det är möjligt att jag missat nåt men är det verkligen brottsligt att låta någon som begått brott bo hemma hos en?

11§ i brottsbalken, 17de kapitlet.
Skyddande av brottsling.
Citera
2021-07-31, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det är möjligt att jag missat nåt men är det verkligen brottsligt att låta någon som begått brott bo hemma hos en?

Givetvis inte, men det höjer ju risken för att man själv blir insyltad i saker som till slut leder till att man blir mördad. I synnerhet om man sysslar med knarkaffärer med grovt kriminella gängmedlemmar.
Om det som framgår av tråden stämmer så har hon ju haft ett högriskbeteende, även om det oftast inte slutar med mord utan att tjejen blir gänghora.
Citera
2021-07-31, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Eli-
Skyddande av brottsling.
Den lagen känner jag till. Men mig veterligen är det inte olagligt att låta brottslingar bo hemma hos någon
Citera
2021-07-31, 17:03
Medlem
Hon hade också ett stört ex som stalkat henne tidigare. Tror han bodde i Kalix eller Piteå.
Citera
2021-07-31, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Eli-
Skyddande av brottsling.

Skyddande av brottsling är ju inte ett generellt förbud för att låta en väldigt brottsbelastad person bo hos en.
Det är möjligen skyddande av brottsling om man hjälper en person som man vet eftersöks av polisen för ett brott gömma sig hos en.
Men frågan gällde ju generellt att upplåta boendeplats hos någon med ett omfattande brottsregister, vilket så klart är tillåtet.
Men inte så smart.
Citera
2021-07-31, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Hon hade också ett stört ex som stalkat henne tidigare. Tror han bodde i Kalix eller Piteå.

Hur väl stämmer han in på det något diffusa begreppet ”30-åring man”?
Citera
2021-07-31, 17:06
Medlem
miihs avatar
På nsd går hennes kusin ut med att hon tror de handlar om en skuld.

Vem är den misstänkta gm, de är frågan.
Citera
2021-07-31, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Var inte det en shottaz-medlem?

Nej FLG
Citera
2021-07-31, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miih
På nsd går hennes kusin ut med att hon tror de handlar om en skuld.

Vem är den misstänkta gm, de är frågan.

Den låsta artikeln?
https://nsd.se/artikel/jpgyyy7j

Det är väl inte långsökt att hon tillsammans med sagda Rinkeby-man skramlat ihop till ett underskott som man antingen inte ville eller kunde betala för.
Samtidigt, släktingar tenderar ju att försöka rationalisera varför personer i deras närhet drabbas av brott.
Har hon brukar narkotika så är det väl mer känslomässigt påbjudet att tänka att hon föll offer för sitt missbruk och skuldsättning än att hon själv varit involverad i någon blåsning/affär som upprört någon.

Narkotikaspåret lär dock vara givet. Sen exakt vad som gått snett lär väl visa sig.
Citera
2021-07-31, 17:17
Medlem
miihs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Den låsta artikeln?
https://nsd.se/artikel/jpgyyy7j

Det är väl inte långsökt att hon tillsammans med sagda Rinkeby-man skramlat ihop till ett underskott som man antingen inte ville eller kunde betala för.
Samtidigt, släktingar tenderar ju att försöka rationalisera varför personer i deras närhet drabbas av brott.
Har hon brukar narkotika så är det väl mer känslomässigt påbjudet att tänka att hon föll offer för sitt missbruk och skuldsättning än att hon själv varit involverad i någon blåsning/affär som upprört någon.

Narkotikaspåret lär dock vara givet. Sen exakt vad som gått snett lär väl visa sig.

Ja precis. Nått åt det hållet.

” Hon misstänker att mordet är en del i en uppgörelse som troligen handlar om skulder.

– Jag vet att hon hade skulder. Förmodligen har hon inte haft tillräckligt med pengar eller något. Jag är så arg. Det löser ingenting bara för att hon försvinner, skulderna finns ju kvar, säger kusinen. ”
Citera
2021-07-31, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miih
Ja precis. Nått åt det hållet.

” Hon misstänker att mordet är en del i en uppgörelse som troligen handlar om skulder.

– Jag vet att hon hade skulder. Förmodligen har hon inte haft tillräckligt med pengar eller något. Jag är så arg. Det löser ingenting bara för att hon försvinner, skulderna finns ju kvar, säger kusinen. ”

Kusinen inser att de kommer gå på familjen för att de ska betala skulden eller hur tänkte hon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in