2021-07-31, 13:02
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det syns på 100 mils avstånd att tråden handlar om dig, sluta ljuga för oss och dig själv.

Jag kallar dig inte beta för att trycka ner dig, utan för att du de-facto är beta. Hade jag låtsats som att du inte vore beta så hade jag ljugit för dig, och således hatat dig. Jag kallar dig beta för att jag älskar dig och hoppas att du, och alla andra män för den delen, slutar vara beta.
Hmmm, kanske jag trampat på en öm tå.
Hur är det med dig? Var är din frid, den som Gud gav dig? LOL
Citera
2021-07-31, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Hmmm, kanske jag trampat på en öm tå.
Hur är det med dig? Var är din frid, den som Gud gav dig? LOL

Tafatt försök att avleda från diskussionen, herr beta. Jag har inga ömma tår, tyvärr.

Ha en bra lördag. Du har allt du behöver nedskrivet. Lycka till och befria dig från kvinnans kontroll. Kvinnor äger dig, och det är inte ett naturligt sätt att leva som man.
Citera
2021-07-31, 13:06
Medlem
Citat:
Du gillar att trycka ned andra och kalla dom beta, så som om det vore fel.
Är det frukt av den helige ande? LOL

Jag skriver inte bokstavligen mitt självförtroende idag.
Jag talar generellt. I psykologiska termer.

Den här tråden handlar inte specifikt om mig bara, utan om mänsklig psykologi och vad våra beteenden och känslor fyller för funktioner i en större bild.

Du kanske ska ta och läsa rubriken på din egen trådstart!

Om man upplever samvaro med kvinnor på det sättet som trådstarten pekar på, så har man ett personligt problem, då detta som påstås INTE är ett generellt problem.

Visst, kärlek är ett tufft område och det är jobbigt att komma igen efter att ha blivit sårad men, det jag nämnt stämmer och är viktigt att kommas ihåg då det är jobbigt. SANN, kärlek befriar, om det sårar så var det INTE sann kärlek. Insikten därom gör att man har en del att jobba med som person.
Citera
2021-07-31, 13:11
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Du kanske ska ta och läsa rubriken på din egen trådstart!

Om man upplever samvaro med kvinnor på det sättet som trådstarten pekar på, så har man ett personligt problem, då detta som påstås INTE är ett generellt problem.

Visst, kärlek är ett tufft område och det är jobbigt att komma igen efter att ha blivit sårad men, det jag nämnt stämmer och är viktigt att kommas ihåg då det är jobbigt. SANN, kärlek befriar, om det sårar så var det INTE sann kärlek. Insikten därom gör att man har en del att jobba med som person.
Jag jobbar med mig själv. Jag vill lära känna mig själv och andra.

Jag vet att många, kanske alla upplever kvinnor på det sätt jag beskriver.

Låt oss se en kort film här. Alla behöver se detta och fundera litet.
https://www.youtube.com/watch?v=UA7QSjzw04k
Citera
2021-07-31, 16:10
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Jag har inte påstått att du kallat något eller någon för stört!

Jag pratar om, underförstått, ditt dåliga omdöme och självförtroende som gör att du startar en tråd likt denna därför att du blivit sårad i vad du tror är kärlek. Trådstarten är snarare en personlig blogg av en upplevelse än en faktisk egenskap hos kvinnor.

Att du raljerar över "riktig kärlek" säger en del om din mognad och förståelse i ämnet.

Som sagt, SANN, kärlek, befriar, det du syftar på i din trådstart har att göra med beroende. En karaktärsbrist

Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Helt korrekt. Herr beta som startat tråden är beroende av att få sin snopp blöt och förväxlar det med kärlek.

Alla som är beroende av sex (kvinnan) är beta och män med lågt värde.
Jag undrar vad det är för kvinnor ni är tillsammans med.
Jag tror inte ni är speciellt kära i dom.
Jag har varit ihop med kvinnor som jag inte behövde oroa mig över.
Fula, menlösa, illaluktande kvinnor.

Befriande på ett sätt att vara med ök.
Man behöver inte oroa sig över att bli sårad.

Men det är inte kärlek.
Senast redigerad av Talking-Donkey 2021-07-31 kl. 16:40.
Citera
2021-08-01, 01:01
Medlem
toreraxs avatar
Citat:
LOL. Då dömer du 99% av kvinnor som sjuka.

Jag tror deras beteende är bra och sunt.
Jag litar på GUD (om det nu finns en skapare).

Ja, de flesta ar sjuka i huvet idag.
Citera
2021-08-01, 09:06
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torerax
Ja, de flesta ar sjuka i huvet idag.
Bara idag?
Menar du att det funnits tider då folket var friskare i huvudet?
När då?
Citera
2021-08-10, 00:14
Medlem
toreraxs avatar
Citat:
Bara idag?
Menar du att det funnits tider då folket var friskare i huvudet?
När då?

Ja.

De senaste hundra aren med skrapkultur, tva varldskrig, feminism, frislappt sex i stor omfattning, urbanisering och whatnot har rubbat den moderna manniskan. Med sociala mediers intag sa blev det mycket varre.

Racker bara att logga in pa instagram eller tinder for att gora sig pamind om hur rubbade de flesta ar idag.
Citera
2021-08-10, 08:55
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torerax
Ja.

De senaste hundra aren med skrapkultur, tva varldskrig, feminism, frislappt sex i stor omfattning, urbanisering och whatnot har rubbat den moderna manniskan. Med sociala mediers intag sa blev det mycket varre.

Racker bara att logga in pa instagram eller tinder for att gora sig pamind om hur rubbade de flesta ar idag.
……"Det var bättre förr".
LoL
Var har jag hört det förut?

Människor har alltid krigat och varit sexuella varelser. Och såra varandra är naturligt, så vitt jag jag kan se.
Citera
2021-08-10, 13:47
Medlem
toreraxs avatar
Citat:
……"Det var bättre förr".
LoL
Var har jag hört det förut?

Människor har alltid krigat och varit sexuella varelser. Och såra varandra är naturligt, så vitt jag jag kan se.

LOL pa dig sjalv asnan. Jag har inte skrivit det du citerat. Och ja, manniskor har alltid krigat och vi maste ha sex for att foraka oss, duuuh!

Daremot sa har vara beteenden forandrats drastiskt de sista 100 aren i synnerhet och aven krigen har blivit varre. Miljontals manniskor doda och traumatiserade pa bara nagra fa ar. Det ar stor skillnad mot nar t.ex. Mongolerna kunde jamna en liten stad med marken. Du har helt plotsligt fler skadade manniskor som skadar andra manniskor och det pagar i nagra generationer.

Och nar det kommer till sex sa ar kvinnornas body count betydligt hogre an vad det var bara nagra generationer bort. Forrut var det den lokala horan som hade typ xx styckna partners genom livet. Idag kan vilken kvinna som helst ha hur manga som helst tack vare dejtingappar osv. Det gar inte att jamfora med medeltiden eller helt andra tider. Och ja, det paverkar familj och giftermal mer an du tror.

Men ja, du far tro pa ditt egna flum. Du ar nog en del av dopaminberoende flocken som maste fa en kick varannan minut for att overleva och da ar inte konstigt att man ar en besserwisser.
Citera
2021-10-19, 20:01
Medlem
Citat:
Är det ett naturligt beteende hos kvinnor att försöka förstöra självförtroendet för sin egen man?

Hon tjänar eventuellt på det,
då en man med självförtroende lätt blir byte för andra kvinnor.

Ingen man kan motstå nya sexäventyr.
Vår natur är sådan.

Det har inte med att krossa självförtroende att göra men med syndafallet. Män är oftast för passiva eller aggressiva pga arvssynden och kvinnan är mer handlingskraftig och förväntar sig kompetens. Det står ju i skriften att män ska älska sina kvinnor och att kninnor ska respektera sina män.
Citera
2021-10-19, 20:04
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Det har inte med att krossa självförtroende att göra men med syndafallet. Män är oftast för passiva eller aggressiva pga arvssynden och kvinnan är mer handlingskraftig och förväntar sig kompetens. Det står ju i skriften att män ska älska sina kvinnor och att kninnor ska respektera sina män.
Syndafallet? Jaha. Förstår du det där själv?
Varför försöker kvinnor förminska oss?
Vad är anledningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in