Citat:
Ursprungligen postat av
Talking-Donkey
Är det ett naturligt beteende hos kvinnor att försöka förstöra självförtroendet för sin egen man?
Errrr nej.
Om din fru försöker eller säger saker som du mår dåligt av är det så att du måste sätta dig ner och snacka med henne och förklara att du mår kasst, fråga rakt ut varför hon vill få dig att må dåligt.
Om hon då säger att hon inte vill det utan bara säga att [vad det nu kan vara] - så kom ihåg hon e en vuxen människa. Om du och jag kände varandra och du sa skit som fick mig att må dåligt och jag berättade hur kasst jag mådde så hade ju du som en vuxen person tänkt "jag vill inte att han ska må kasst, så hur säger jag detta utan att han gör det".
Hon är vuxen och förväntas tänka samma.
Om du känner dig osäker med att du inte kommer få igenom vad du vill ha sagt. Gå ut ikväll på en lugn pub, ta med papper och penna och skriver ner det du vill ha sagt, hur du känner och hur du mår. Stick det i handen på henne när ni ska snacka. Låt det kännas litet pinsamt, det är bara bra för det betyder att du blottat exakt så mycket som du behöver.
Sen kan ju äktenskapet vara så jävla infekterat med bråk och maktspel mm att det kan vara sunt att, om det här snacket inte funkar, gå till en parterapeut. Om inte annat kan det hamra hem just HUR kasst du mår av vad hon säger och att du trots det vill rädda äktenskapet.
För mellan dig och mig - du skriver ju för att hon sagt nåt så illa att du behöver berätta det för kompletta främlingar varav majoriteten verkar ha nazistofficerare som avatarer? Det är ju inte direkt ett tecken på en positiv sitts.
Oberoende vad: all styrka. Hoppas snacket med henne går bra (ta det när du lugnat ner dig) och att det stabiliserar sig.