2021-07-31, 11:30
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Knox
Tycker det är rätt onödigt att lägga till massa såna jävla smileys. Du framstår ju bara som skadeglad.

Om det du skriver stämmer så är det väl inget man direkt sitter o flabbar åt?

Jodå!
Är man ett högertroll så kan man nog det.
Hen skall väl ut till förorterna och fira med meningsfränderna över en talrik halalslaktat får..
Citera
2021-07-31, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Han glömde väl att vaccinerade sprider covid så om ett par månader är nog vaccinpass lika värdefullt som för ovaccinerade

De enda som borde tillåtas att resa är de som genomgått sjukdom. Där finns långsiktig data på risken att återinfekteras och smitta andra. Men vaccinpolitikerna flyttar ju målsnöret hela tiden med enda mål att vinna mästerskapen i onödig vaccinering. Vidrigt att Aftonbladet plockar körsbär i någon facebook-grupp för att framställa ”alla måste vaccineras nu!”-skeptiker som nån sorts avskum.

På tal om onödig vaccinering kan alla som genomgått sjukdom läsa denna studie. Slutsatsen talar klarspråk.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.06.01.21258176v2
Citera
2021-07-31, 11:31
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Vart får du 2 miljoner ifrån?

En högst rimlig gissning tycker jag avseende hur många som varit smittade i Sverige sedan starten.
Vad gissar du själv på?
Citera
2021-07-31, 11:33
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Helvete vad ni kivar i den här tråden.
Begriper inte vad problemet är. Det är väl fortfarande valfritt om man vill vaccinera sig eller ej?

Själv har jag inga planer på att vaccinera mig. Och nej jag äger ingen foliehatt och tror inte på alla tramsiga konspirationsteorier.

En sak som jag dock stör mig på är hur många som på allvar blir upprörda när man säger att man inte har tänkt att vaccinera sig.
Har hänt mig ett flertal ggr. Både kollegor och bekanta.
Vafan är det frågan om??

Nu är det väl så att som vaccinerad kan du fortfarande bli sjuk och föra smittan vidare?
Rätta mig gärna om jag har fel.

Vill även poängtera att jag säger inte att jag ALDRIG kommer vaccinera mig.
Just nu kommer jag dock inte göra det.

Det är politiskt.

I USA är det vänstern som är extrem pro-vaccin och högern anti-vaccin, och detta gäller även i Sverige.

Man lyder regeringen blint. Det var samma sak i början när Tegnell Fan Clubs raderade precis all kritik mot Tegnell och utgjorde en häxjakt mot alla oliktänkare, genom att kalla alla för alarmister och hobbyepidemiolog.

Du ser samma mönster hos dessa människor som klimathetsar och är pro invandring.
Citera
2021-07-31, 11:35
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
En högst rimlig gissning tycker jag avseende hur många som varit smittade i Sverige sedan starten.
Vad gissar du själv på?

Annars frågade jag vart, och inte om det var sant eller inte...
Citera
2021-07-31, 11:42
Medlem
El-Knoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det är politiskt.

I USA är det vänstern som är extrem pro-vaccin och högern anti-vaccin, och detta gäller även i Sverige.

Man lyder regeringen blint. Det var samma sak i början när Tegnell Fan Clubs raderade precis all kritik mot Tegnell och utgjorde en häxjakt mot alla oliktänkare, genom att kalla alla för alarmister och hobbyepidemiolog.

Du ser samma mönster hos dessa människor som klimathetsar och är pro invandring.

Kan säkert vara som du skriver.
Men vad är vinsten med det?

När jag ändå passar på att skriva så slänger jag in några frågor;

1. Vaccinerade kan fortfarande bli sjuka och föra smittan vidare. Korrekt?
2. Vaccinpasset som det pratas om. Gäller det ENBART för vaccinerade eller även för de som blivit immuna pga infektion?
3. Delta varianten. Är den mer smittsam men mindre farlig än alfa?
4. Finns det en B -och C variant av viruset?
Om inte, varför hoppar man över bokstäver?
Citera
2021-07-31, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Svårt att se några långtidseffekter av substanser som elimineras av immunförsvaret åå något/några dygn.

Du har många läkemedel med betydligt längre framtagande tid än dessa vaccin som har haft fruktansvärda bieffekter.
Citera
2021-07-31, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Intressant att högertrollen och MENA gör gemensam sak i vaccinmotståndet.

Enemy of my enemy is my friend passar ju bra just nu..

Kul att de äntligen hittat en gemensam nämnare. Blir en skön blandning av konspirationsteorier och pseudovetenskap.
Citera
2021-07-31, 11:50
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Kan säkert vara som du skriver.
Men vad är vinsten med det?

När jag ändå passar på att skriva så slänger jag in några frågor;

1. Vaccinerade kan fortfarande bli sjuka och föra smittan vidare. Korrekt?
2. Vaccinpasset som det pratas om. Gäller det ENBART för vaccinerade eller även för de som blivit immuna pga infektion?
3. Delta varianten. Är den mer smittsam men mindre farlig än alfa?
4. Finns det en B -och C variant av viruset?
Om inte, varför hoppar man över bokstäver?

Löfven och MP fick ju en extrem psykos när de fick reda på att man eventuellt måste stänga landet. Deras globalist agenda ska genomföras till varje pris, så ringde man in Geisecke som fick den geniala iden att det är som en vanlig förkylning så vi snabbt ska uppnå flockimmunitet genom att låta smittan dra igenom landet.

Främst är det för att man fortfarande vill ha den extrema kontroll man redan har över befolkningen. Svenskar är bland de mest hjärntvättade folk som finns på jorden, och det är efter flera decennier av intalade att staten vill oss väl och de har alltid rätt.

Mina svar på dina frågor är, och någon för mer än gärna rätta mig om jag har fel.

1: Ja, men det ger bättre skydd mot svårare sjukdom och minskar chansen att dö/hamna på IVA.
2: Det borde gälla båda, men det tjatas mest om de som har tagit vaccinet så fokuset ligger där.
3: Delta är både smittsammare och farligare. Hur mycket vet jag inte.
4: Vet ej vad du menar. Men det har funnits flertalet olika mutationer från första början om du menar det.
Citera
2021-07-31, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Aftonbladet skriver idag en del om dårarna i antivaccinrörelsen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JE34mP/svenska-vaccinmotstandare-kraftsamlar-infor-en-fjarde-vag

Man skulle kunna tro att en del av dem huserar på det här forumet, för "argumenten" känns ju igen. Alla gör ju som de vill, men idag har sjukdomen huserat så länge och vaccinet som tidigare ansågs "oprövat" får väl idag anses rätt beprövat.

Bara i Sverige har vi vaccinerat i över ett halvår och cirka hälften av Sveriges befolkning har givits vaccinet. Vi har max en handfull individer där man tror att vaccinet kan orsakat skador eller tom död. Vad gäller sjukdomen antas väl lite drygt 2 miljoner haft den. Det har å andra sidan orsakat 15 tusen dödsfall och 70 tusen sjukhusinläggningar. Siffrorna talar liksom sitt tydliga språk.

Jag känner ingen som råkat ut för allvarliga biverkningar av vaccinet. Vad gäller sjukdomen känner jag två personer som dött, samt ett antal andra som blivit allvarligt sjuka.

För mig var det i varje fall inget svårt beslut att ta vaccinet.

Säkert en del stollar bland dessa. Men en kampanj där kändisar utan någon relevans alls i ämnet ska övertyga andra om något skapar självklart en motreaktion. Tyvärr framstår ju båda sidor som lite debila, då sådant som är självklart och fört i bevis, aldrig behöver någon propaganda-kampanj. Åt något håll. Sanningen är ju att varken ”Kavla upp” eller ”Kavla ner” vet något mer än någon annan. Att det pratas om ”argument” och vi o dem, vittnar ju också om detsamma. Otvetydiga vetenskapliga fakta behöver inga argument. Lite ödmjukhet vore på sin plats. Men sådana finstämda egenskaper drunknar lätt när det primitiva tar över.

Vet inte heller om de enda farhågorna är långsiktiga biverkningar. Mycket av det som är på tapeten är väl effekterna av vaccination under pågående pandemi, ADE och lite annat. Med beprövat menas nog inte några månader med ett nödgodkänt vaccin.

Jag känner inte heller någon som ännu visat upp några allvarliga biverkningar av vaccin. Men....

Jag känner heller ingen som blivit mer än lindrigt sjuk av Covid. Men jag tänker inte heller ta gift på att ingen av oss har fått långsiktiga effekter av infektionen. Förmodligen något, då allt vi tillfogar kroppen tar ut ett pris. Alla sjukdomar, gifter o.sv.
Citera
2021-07-31, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
De enda som borde tillåtas att resa är de som genomgått sjukdom. Där finns långsiktig data på risken att återinfekteras och smitta andra. Men vaccinpolitikerna flyttar ju målsnöret hela tiden med enda mål att vinna mästerskapen i onödig vaccinering. Vidrigt att Aftonbladet plockar körsbär i någon facebook-grupp för att framställa ”alla måste vaccineras nu!”-skeptiker som nån sorts avskum.

På tal om onödig vaccinering kan alla som genomgått sjukdom läsa denna studie. Slutsatsen talar klarspråk.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.06.01.21258176v2

Ja antigen-testet borde varit No.1 för resa.

Dock väldigt lite pengar i det 😀

Lite som alla läkemedel som visat sig mildra och påskynda förloppet.

Dom blir helt tystade.

Allt medans Astra Zeneca ändrar namnet på sitt vaccin och kör vidare
Citera
2021-07-31, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Du har många läkemedel med betydligt längre framtagande tid än dessa vaccin som har haft fruktansvärda bieffekter.
Det är kanske så men det vi pratar om här är enkla substanser som snabbt tas omhand av immunförsvaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in