2021-07-31, 11:11
Medlem
Så vi känner till de omedelbara effekterna av vaccinet nu.

Vem vet något om långtidseffekter?

Pfizer skall ju tydligen slå mot möjlighet att böi gravid enligt några experter, finns ett par farliga ingewdienser.

Sådant tar ju år att upptäcka.
Citera
2021-07-31, 11:11
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Läsvärd artikel med ett stort mått av deja vu😉

Intressant att högertrollen och MENA gör gemensam sak i vaccinmotståndet.

Enemy of my enemy is my friend passar ju bra just nu..
Citera
2021-07-31, 11:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Det var du som sa att siffrorna talar klarspråk. Vaccin handlar väl om riskreduktion så då är det väl lämpligt att jämföra risken kopplad till covid med andra risker. Vi investerar inte bara våra skattepengar utan vi säljer också vår frihet. Alla kan ju fundera på om det är värt att vaccinera just alla och införa vaccinpass då riskerna utanför riskgrupperna är minimala och vaccinet inte stoppar smittspridningen. Dock tror jag det är försent eftersom culture of fear redan slagit ut allt rationellt tänkande och alla följer strömmen.

Om du är nyfiken på siffrorna runt alkohol kan kolla på denna artikel. 660 000 vårdtillfällen på 12 månader. Då landar vi runt en miljon på 18 månader. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/unik-studie-visar-sa-mycket-kostar-alkoholen-varje-ar

Risken med vaccinet bör förstås ställas i relation till att drabbas av sjukdom och död i Covid19.
Att vaccin mot Covid19 inte hindrar mot alkoholism, cancer, hjärt-kärl sjukdomar osv, kan ju knappast utgöra ett argument för att inte vaccinera sig mot Covid19.
70 tusen personer har behövt läggas in på sjukhus för sin Covid19. 15 tusen personer har dött. Detta på cirka 2 miljoner smittade.
Detta ska då ställas mot 5 miljoner vaccinerade och en handfull personer som drabbats av allergisk reaktion mot viruset.

Ja, jag tycker siffrorna talar sitt tydliga språk, men alla gör ju som de vill.
Citera
2021-07-31, 11:13
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Oja, covid-19 hade numera varit en av många återkommande influensor, som skulle ha återkommit varje år.

Se på bilden längre ned i länken jag postar, det ljusblåa är den förfärliga svininfluensan, som alla skulle vaccineras mot för några år sedan: https://thecollective.finance/2020/11/elon-musk-and-the-inaccuracy-of-pcr-tests-yes-the-cat-is-truly-out-of-the-bag/

Numera återkommer svininfluensan varje år som en mera ofarlig variant, hade man nu inte vaccinerat mot covid-19 hade den numera varit en av många någorlunda ofarliga influensor.
Men nu vaccinerade man ju mot svininfluensan, så motsäger du dig inte själv?
Citera
2021-07-31, 11:14
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Patenten på Corona test kom redan 2015. 😂😂😂🤣.
https://vm.tiktok.com/ZMdcaVCUT/

Mmm.
Coronavirus är ju inte nya precis.
Okunskapen är ibland överväldigande i tråden
Citera
2021-07-31, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej det menar jag såklart inte, försök inte lägga ord i min mun.

Men vad är det du säger då? Varför är vi för många? Oaktat att ingen människa behövs på jorden. Vi är alla fullständigt onödiga. Så för vem eller vilka är vi för många?
Citera
2021-07-31, 11:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Men vad är det du säger då? Varför är vi för många? Oaktat att ingen människa behövs på jorden. Vi är alla fullständigt onödiga. Så för vem eller vilka är vi för många?

Vi är för många för jordens bästa.
Citera
2021-07-31, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Patenten på Corona test kom redan 2015. 😂😂😂🤣.
https://vm.tiktok.com/ZMdcaVCUT/
Nej.
Citera
2021-07-31, 11:18
Medlem
Dum som jag är så trodde jag att boostern skulle innehålla en uppdaterad kod för delta, men det är ju samma spruta. Man upprepar alltså exakt samma misstag en gång till och hoppas på ett annat resultat.

Naturlig immunitet mot SARS-Cov-1 har visat sig vara över årtionden. Sannolikt gäller detsamma för SARS-Cov-2, och det lär finnas korsimmunitet mellan de båda, Cov-1 ger immunitet mot Cov-2 iaf.
Vaccinen lär inte ge det eftersom de är helt inriktade på spikproteinet som är unikt för Cov-2. Så, infektion ger sannolikt immunitet över årtionden mot även varianter, vaccin höll inte ens sex månader.

Boostern lär ju sätta fart på gain of function iaf.

Citera
2021-07-31, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Så vi känner till de omedelbara effekterna av vaccinet nu.

Vem vet något om långtidseffekter?

Pfizer skall ju tydligen slå mot möjlighet att böi gravid enligt några experter, finns ett par farliga ingewdienser.

Sådant tar ju år att upptäcka.
Svårt att se några långtidseffekter av substanser som elimineras av immunförsvaret åå något/några dygn.
Citera
2021-07-31, 11:22
Medlem
El-Knoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Dum som jag är så trodde jag att boostern skulle innehålla en uppdaterad kod för delta, men det är ju samma spruta. Man upprepar alltså exakt samma misstag en gång till och hoppas på ett annat resultat.

Naturlig immunitet mot SARS-Cov-1 har visat sig vara över årtionden. Sannolikt gäller detsamma för SARS-Cov-2, och det lär finnas korsimmunitet mellan de båda, Cov-1 ger immunitet mot Cov-2 iaf.
Vaccinen lär inte ge det eftersom de är helt inriktade på spikproteinet som är unikt för Cov-2. Så, infektion ger sannolikt immunitet över årtionden mot även varianter, vaccin höll inte ens sex månader.

Boostern lär ju sätta fart på gain of function iaf.

Tycker det är rätt onödigt att lägga till massa såna jävla smileys. Du framstår ju bara som skadeglad.

Om det du skriver stämmer så är det väl inget man direkt sitter o flabbar åt?
Citera
2021-07-31, 11:29
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Risken med vaccinet bör förstås ställas i relation till att drabbas av sjukdom och död i Covid19.
Att vaccin mot Covid19 inte hindrar mot alkoholism, cancer, hjärt-kärl sjukdomar osv, kan ju knappast utgöra ett argument för att inte vaccinera sig mot Covid19.
70 tusen personer har behövt läggas in på sjukhus för sin Covid19. 15 tusen personer har dött. Detta på cirka 2 miljoner smittade.
Detta ska då ställas mot 5 miljoner vaccinerade och en handfull personer som drabbats av allergisk reaktion mot viruset.

Ja, jag tycker siffrorna talar sitt tydliga språk, men alla gör ju som de vill.

Vart får du 2 miljoner ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in