2021-07-31, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Nu är det kanske inte den som tar mest i bänkpress eller sitter högst i samhällshierarkin som är den starke i en tvist som denna, utan den som har mest att förlora i tvisten. Ebba har hela sitt politiska uppdrag samt anseende förutom rucklet och en del pengar att förlora om team Esb hade lyckats med sitt utpressningsförsök. Esbjörn å sin sida förlorar rucklet och kanske sitt uppehälle på kursgården då han inte har någon hållhake på käringen längre. Ekonomiskt vet vi inte än hur mkt Esb,s "vänner" spenderat på dåliga rådgivare, men gissningsvis blir det inte mkt kvar av köpeskillingen i slutändan. Egentligen en jävligt tråkig historia för alla inblandade från början till slut.....

Just det pekar väl lite på hennes karaktär, att hon är beredd att offra partiet som lagt sitt öde i hennes händer och lägga en gammal gubbe i graven bara för att få detta hus.
2021-07-31, 11:14
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Bor man själv i området och själviskt och beräknande ser fram emot en värdeökning på den egna villan till följd av att det flyttar in en tjusig partiledare i området, är nog krossandet av en åldersstigen Esbjörn och förlorat anseende för KD som parti, lätta bondeoffer att acceptera.

Du har en väldigt konstig syn på vad som är viktigt för ett trivsamt boende. För en majoritet så är omgivning och ens grannar betydligt viktigare än en fiktiv värdeökning.
Värdeökningen på fastigheter är väldigt föränderlig och varierar över tid mellan stad och landsbygd, storlek, läge, prisnivå mm. Folk flyttar inte runt för att maximera värdeökningen.

Det är väl knappast så att det är nerlusat med kommentarer ifrån boende i Marielund i tråden.
2021-07-31, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
De flesta gör nog det... Flera inlägg har ju ifrågasatt ditt vårdslösa användare av begreppet "kognitivt funktionsnedsättning" och att du drar en massa helt felaktiga slutsatser kring Esbjörns rättshandlingsförmåga utifrån det.
Haha! Sorry, det går inte längre att ta dina inlägg på allvar när du ljuger och vet att du ljuger.
Jag får önska dig en god förmiddag!
2021-07-31, 11:21
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jo då det hade den. Ebba har garanterat haft folk som grävt efter all skit de kan komma åt. Pernroth har 308 vänner på Facebook. Så någon väldig spridning fick ju
inte inlägget.

Och det har ju inte hänt! Team Ebba och Team Esbjörn har använt sig av media för att sprida skit precis lika mycket båda två.
Och snälla, kom ihåg att säga:
Men den var inte jag som började är ett försvar vanliga dödliga förstår att sluta med i förskoleåldern.

Det handlar inte om hur stor spridning MPLs inlägg fick på FB, det är innehållet med planeringen av smutskastningen som sedan genomfördes som är det primära.

Att skiten kom fram i ljuset här på Flashback är väl inte fel?
2021-07-31, 11:32
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp

Det Ebba har till stöd, är att det finns lagar som reglerar tvister som denna. Hon har tagit hjälp av någon som kan navigera rätt i lagboken. Juridiken kommer visa om hon hade rätt eller fel.
Mitt fetade i citatet:

Nej du, inte alls juridiken! Ebba har för länge sedan förlorat detta och det var i ögonblicket hon i TV sa att Esbjörn naturligtvis skulle få ångra sig om det verkligen var det han ville och att det inte var några mörka krafter som drog i bakgrunden
2021-07-31, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Du har en väldigt konstig syn på vad som är viktigt för ett trivsamt boende. För en majoritet så är omgivning och ens grannar betydligt viktigare än en fiktiv värdeökning.
Värdeökningen på fastigheter är väldigt föränderlig och varierar över tid mellan stad och landsbygd, storlek, läge, prisnivå mm. Folk flyttar inte runt för att maximera värdeökningen.

Det är väl knappast så att det är nerlusat med kommentarer ifrån boende i Marielund i tråden.
Det vet du inte.

Att somliga är så giriga att de är beredda att gå över lik, för att få något som de har begär till, visar inte minst Ebba exempel på. Jag finner det ingalunda för osannolikt att för att man tillber Mammon och vill ha en tjusig partiledare som granne som gör något mer av huset än vad Esbjörn gjort, är beredd till bondeoffer för att få som man vill och tjäna en slant på det. Då är det lätt att etiken och moralen stryker med, hos människor med en bristfällig moralisk kompass.
2021-07-31, 11:45
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Den som hade maktövertaget när affären gjordes, var Esbjörn.

Han hade en fastighet som Ebba ville ha.
Området var snustorrt på andra fastigheter.
Esbjörn hade andra spekulanter på hans fastighet.

Den som har maktövertaget nu, är Esbjörn. Se bara på narrativet som spelas upp hela tiden.

I den ena ringhörnan: En äldre-äldre man med kognitiv funktionsnedsättning som till och med behöver hjälp med sin egen hygien, har blivit bestulen sin älskade släktgård. Hans supervapen är att han skiter i alla och skyr inga medel för att få sin vilja igenom.

I den andra ringhörnan: En supermäktig, blond bystdrottning som förför eller tjatar sönder sina noga utvalda offer, tills hon får som hon vill. Hennes kryptonit är hennes trovärdighet.

Det Ebba har till stöd, är att det finns lagar som reglerar tvister som denna. Hon har tagit hjälp av någon som kan navigera rätt i lagboken. Juridiken kommer visa om hon hade rätt eller fel.
Jag håller
Med om delar av ditt inlägg. Din beskrivning om personerna i ringhörnorna har jag bara en fråga om, nämligen Ebbas kryptonit. Det enda som kan skada stålmannen är ju kryptonit. Så jag tänker att denna affär i stort kommer att bli Ebbas Kryptonit, det vill säga vara denna som krossar henne totalt. Sin trovärdighet förlorade hon i och med att hon torskade på grovt förtal.

Om maktbalansen innan affären tänker jag. Esbjörn hade sagt Nej till ett antal spekulanter innan Ebba. Inget säger att det var priset som fått honom att säga nej, utan det kan lika gärna varit kärlek till huset och de minnen de bar med sig.

Men så sveper Ebba in, manipulativ och med vana att argumentera och övertala.
Att hon är så slug att hon talar om att restaurera och bevara huset till sitt ursprungliga skick. Får Esbjörn att vekna.

När han sedan kommer och ser alla uppmärkta träd inser han att det hon sa inte stämmer. Att Esbjörn har åsikter om vilka träd Ebba hugger ner tyder enligt mig på att han inte riktigt fattat vad en försäljning betyder.

Här kommer en reflektion angående Ebbas trovärdighet.
https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/veckans-varsta/196530-hogst-personligt-brev-till-ebba-busch-thor/
2021-07-31, 11:52
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det handlar inte om hur stor spridning MPLs inlägg fick på FB, det är innehållet med planeringen av smutskastningen som sedan genomfördes som är det primära.

Att skiten kom fram i ljuset här på Flashback är väl inte fel?
Självklart är det inte fel att den skiten somfinns kommer fram. Men det var mer att de inte hittade mera skit än en Facebook konversation skriven o affekt som är anmärkningsvärt.

Det tyder faktiskt på att det inte finns speciellt mycket skit att få fram om dessa människor.

Samt att hade Ebba sett till att göra en ren affär hade det inte finnas något att hänga ut om denna affär. Att det fanns saker att skriva är helt och hållet Ebbas eget fel.
2021-07-31, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Mitt fetade i citatet:

Nej du, inte alls juridiken! Ebba har för länge sedan förlorat detta och det var i ögonblicket hon i TV sa att Esbjörn naturligtvis skulle få ångra sig om det verkligen var det han ville och att det inte var några mörka krafter som drog i bakgrunden

Där tror jag du har fel. Du menar att hon iochmed detta har ingått avtal med säljaren om att han hade rätt att bryta avtalet.
Om jag inte har helt fel för mig så gäller jordabalken vid försäljning av fast egendom. Enligt den så gäller enbart skrivna avtal, så för mig är saken klar; Ebba har ingått ett avtal med ägaren, som är en myndig person. Helt i enlighet med svensk lag.
Esbjörns giriga släktingar får försöka få ut något av köpeskillingen i arv istället. Journalisterna får leta upp någon annan låtsasskandal och jaga någon politiker de inte gillar. Någon av Jimmie, Ulf eller Nyamko har säkert ett sommarställe med ett utedass eller liknande som inte har alla miljötillstånd.
2021-07-31, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag håller
Med om delar av ditt inlägg. Din beskrivning om personerna i ringhörnorna har jag bara en fråga om, nämligen Ebbas kryptonit. Det enda som kan skada stålmannen är ju kryptonit. Så jag tänker att denna affär i stort kommer att bli Ebbas Kryptonit, det vill säga vara denna som krossar henne totalt. Sin trovärdighet förlorade hon i och med att hon torskade på grovt förtal.

Om maktbalansen innan affären tänker jag. Esbjörn hade sagt Nej till ett antal spekulanter innan Ebba. Inget säger att det var priset som fått honom att säga nej, utan det kan lika gärna varit kärlek till huset och de minnen de bar med sig.

Men så sveper Ebba in, manipulativ och med vana att argumentera och övertala.
Att hon är så slug att hon talar om att restaurera och bevara huset till sitt ursprungliga skick. Får Esbjörn att vekna.

När han sedan kommer och ser alla uppmärkta träd inser han att det hon sa inte stämmer. Att Esbjörn har åsikter om vilka träd Ebba hugger ner tyder enligt mig på att han inte riktigt fattat vad en försäljning betyder.

Här kommer en reflektion angående Ebbas trovärdighet.
https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/veckans-varsta/196530-hogst-personligt-brev-till-ebba-busch-thor/
Magasinet paragraf - host host...
En tidning i samma kaliber som "en ding ding värld"...
Vem läser den annat än som ren påhittad underhållning.
2021-07-31, 12:09
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Mitt fetade i citatet:

Citat:
Ursprungligen postat av medved
Där tror jag du har fel. Du menar att hon iochmed detta har ingått avtal med säljaren om att han hade rätt att bryta avtalet.
Om jag inte har helt fel för mig så gäller jordabalken vid försäljning av fast egendom. Enligt den så gäller enbart skrivna avtal, så för mig är saken klar; Ebba har ingått ett avtal med ägaren, som är en myndig person. Helt i enlighet med svensk lag.
Esbjörns giriga släktingar får försöka få ut något av köpeskillingen i arv istället. Journalisterna får leta upp någon annan låtsasskandal och jaga någon politiker de inte gillar. Någon av Jimmie, Ulf eller Nyamko har säkert ett sommarställe med ett utedass eller liknande som inte har alla miljötillstånd.
Åter igen...nej du. ALLA såg o ser att Ebba Busch har ett dåligt samvete för det hon har gjort men hon är för snål för att dra sig ur...ja ja Anticimex å sånt skit kostade ju en del osv.

Allt är förstört för henne. Hon är avslöjad som aldrig förr och det vet även partistyrelsen i KD och att de ännu inte fockat henne beror enbart på just för att hon drog med sig dem i hennes fall! Snacka om platt fall!
2021-07-31, 12:25
Medlem
MarryBlunts avatar
Är det någon som kollat Johanns Facebook idag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in