2021-07-31, 10:10
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Ja, kvinnor älskar att se män lida.
Det verkar så.
Men kan du se en naturlig förklaring till det?
Vad för gott bär det med sig?

Jag tror att kvinnan undermedvetet försöker hålla sin man i koppel. Inte låta honom bli för attraktiv för andra kvinnor.

Självsäkra glada grabbar är eftertraktade.
Desperata loosers stannar med den dom har.
Citera
2021-07-31, 10:17
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag tycker att det är att förenkla manligt och kvinnligt ner till bekväma ståndpunkter där confirmation bias blir den enda grunden för fakta...

Ditt ex låter asjobbigt att du gjorde slut förstår jag men (ok homogejj med massa heterokompisar genom uppväxten tjöt här) jag är så brutalt trött på heterognäll. Det blir mindre och mindre ju äldre folk blir men hela det här "alla män/kvinnor är as för att [nån norm-fantasi]" är en självuppfyllande profetia. Istället för att kunna säga "en vuxen beter sig inte så" så gör man det till nåt naturligt, nåt oundvikligt kopplat till vilket köns-sladder som hänger mellan benen och sen gråter man ut för att man bara träffar folk som uppfyller alla dom här fördomarna.

Visst vi uppfostras olika vilket ger män och kvinnor olika nackdelar i livet baserat på vad vi förväntas vara. Men vid en viss punkt inser alla, män som kvinnor, att vissa prylar inte funkar om man inte är ett barn och försöker jobba runt det.

Enligt mig ska just psykisk och social brutalitet vara likställt med fysisk - och det gör mig genuint sur när heteropojkar (för "pojkar" är ofta vad det handlar om) accepterar att deras flickvänner ("flickor" är vad det handlar om, inte kvinnor) beter sig som fittor.
Män och kvinnor i förhållanden brukar hajja att oberoende hur sur man är - så om man inte kan undvika att skada den andra, då gör man slut och inget mer.
Jag gnäller inte. Jag accepterar verkligheten som jag ser den, men jag tror att om jag hade haft erfarenhet då, så skulle jag ha klarat av att hantera henne. Man måste förstå sin och andras naturliga beteenden. Bara då kan man bli en mästare över sig själv och hjälpa andra.
Citera
2021-07-31, 10:21
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agapius
Det var så Eva förstörde Adams självförtroende till sig själv och Gud. Så ja, det finns naturligt i det feminina och det började redan mellan de två första skapelserna.

Kvinnans feminina kraft är stark då satan använder sig av den då det är våran största svaghet eftersom vi är sensuella varelser.
Är det inte samma krafter som pågår i djurvärlden? Jag tror man finner samma konflikter bland apor.
Citera
2021-07-31, 10:24
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Det du gör fel är att låta de trycka ner dig innan du har hunnit trycka ner dom. Börja förminska de systematiskt i etapper så kommer du till slut ha full kontroll och hon kommer känna sig oduglig etc. Kommer göra vad du vill till slut och vara väldigt rädd att förlora dig.
Tack för ditt raka ärlig inlägg.
Ingen vacker läsning, men sann i många förhållanden. Det är ofta en kamp om makten.
Citera
2021-07-31, 10:30
Medlem
Man har inte mycket till självförtroende om man tillåter sig att krossas av en annan människa. Är man så beroende av någon annan så är man likt en knarkare, en "beroendepersonlighet".
Citera
2021-07-31, 10:34
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag gnäller inte. Jag accepterar verkligheten som jag ser den, men jag tror att om jag hade haft erfarenhet då, så skulle jag ha klarat av att hantera henne. Man måste förstå sin och andras naturliga beteenden. Bara då kan man bli en mästare över sig själv och hjälpa andra.
Hur är ditt eget beteende - beter du dig ok - eller kanske som en psykiskt störd tölp..? Din kvinna kanske tryckte ner dig för att du är tvivelaktig själv..
Citera
2021-07-31, 10:59
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Hur är ditt eget beteende - beter du dig ok - eller kanske som en psykiskt störd tölp..? Din kvinna kanske tryckte ner dig för att du är tvivelaktig själv..
Mitt beteende kan säkerligen diskuteras.
Jag tror inte att man kan göra mycket åt det.
Man är som man är.
Men genom att acceptera hur man är och granska sig själv, så kan man förbättra sig litet grann.

Jag är dock täml säker på min tes här.
Människor försöker krossa varandra hela tiden.

Precis som du nu försöker förminska mig.
Citera
2021-07-31, 11:04
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Man har inte mycket till självförtroende om man tillåter sig att krossas av en annan människa. Är man så beroende av någon annan så är man likt en knarkare, en "beroendepersonlighet".
Få människor har något självförtroende.
Det räcker med att någon idiot kallar dom för idiot på Flashback, så blir dom arga.
Fel blick från en sur gubbe i affären och dom blir hysteriska på insidan.
Senast redigerad av Talking-Donkey 2021-07-31 kl. 11:07.
Citera
2021-07-31, 11:10
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:

Precis som du nu försöker förminska mig.
Ja, enda anledningen till detta är isåfall att jag misstänker att du själv inte är en särskilt trevlig människa.. Varför gnälla på ens partner om man själv är ett rövhål liksom.. Att det blir maktkamper i relationer är väl ofta bägge parters fel.. Men om du valde att lämna henne så kanske du gjorde rätt till slut..
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2021-07-31 kl. 11:12.
Citera
2021-07-31, 11:20
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ja, enda anledningen till detta är isåfall att jag misstänker att du själv inte är en särskilt trevlig människa.. Varför gnälla på ens partner om man själv är ett rövhål liksom.. Att det blir maktkamper i relationer är väl ofta bägge parters fel.. Men om du valde att lämna henne så kanske du gjorde rätt till slut..
Är du en trevlig människa?
Jag har inte gnällt och kallat någon rövhål. Men du har gjort det.

Jag gillar och är intresserad av rövhål.

Jag tror inte konflikter är någons fel.
Jag tror konflikter är naturligt och bra.

Jag tror det är bra att må dåligt.
Jag tror det är bra att göra andra illa.

Jag håller dom värsta människorna högst av alla.
Pedofiler och barnamördare är bättre än oss alla tillsammans.
Så tror jag.

Och jag skiter fullkomligt i om jag är trevlig.
Jag lever inte mitt liv för att bli ansedd trevlig.

Idag lever jag hellre för att göra er illa och få er att spy.
Senast redigerad av Talking-Donkey 2021-07-31 kl. 11:22.
Citera
2021-07-31, 11:40
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Är du en trevlig människa?
Jag har inte gnällt och kallat någon rövhål. Men du har gjort det.

Jag gillar och är intresserad av rövhål.

Jag tror inte konflikter är någons fel.
Jag tror konflikter är naturligt och bra.

Jag tror det är bra att må dåligt.
Jag tror det är bra att göra andra illa.

Jag håller dom värsta människorna högst av alla.
Pedofiler och barnamördare är bättre än oss alla tillsammans.
Så tror jag.

Och jag skiter fullkomligt i om jag är trevlig.
Jag lever inte mitt liv för att bli ansedd trevlig.

Idag lever jag hellre för att göra er illa och få er att spy.
Ok, lycka till med eventuella kommande relationer då..
Citera
2021-07-31, 11:46
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ok, lycka till med eventuella kommande relationer då..
Jag är sedan många år i en annan relation.

MEN du skrev att jag kanske gjorde rätt i att lämna mitt ex.
Jag är inte så säker på det.
Hon var och är än idag mitt livs stora kärlek.
Den enda jag tänker på varje dag.

Jag tror att jag hade kunnat fixa relationen om jag hade varit medveten om vår mänskliga natur.
Jag hade kunnat ge henne den tillfredställelse hon omedvetet sökte, genom att spela med.
Inte genom att omedvetet spela med, som jag gjorde i min blindhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in