Citat:
Ursprungligen postat av
Talking-Donkey
Tack. Jag har Inga problem just nu, men jag tänker på mitt ex. Jag lämnade henne pga att jag aldrig fick henne att sluta med sin ondska.
När jag pratade med henne så sprang hon ut,. Eller kastade det tillbaka och påstod att jag hade gjort det först . Gas lightning var också något hon använde. Att skapas spänningar och skylla på mig.
Men jag tror det kan vara naturligt.
En man med självförtroende är attraktiv för andra bättre kvinnor.
Jag tycker att det är att förenkla manligt och kvinnligt ner till bekväma ståndpunkter där confirmation bias blir den enda grunden för fakta...
Ditt ex låter asjobbigt att du gjorde slut förstår jag men (ok homogejj med massa heterokompisar genom uppväxten tjöt här) jag är så brutalt trött på heterognäll. Det blir mindre och mindre ju äldre folk blir men hela det här "alla män/kvinnor är as för att [nån norm-fantasi]" är en självuppfyllande profetia. Istället för att kunna säga "en vuxen beter sig inte så" så gör man det till nåt naturligt, nåt oundvikligt kopplat till vilket köns-sladder som hänger mellan benen och sen gråter man ut för att man bara träffar folk som uppfyller alla dom här fördomarna.
Visst vi uppfostras olika vilket ger män och kvinnor olika nackdelar i livet baserat på vad vi förväntas vara. Men vid en viss punkt inser alla, män som kvinnor, att vissa prylar inte funkar om man inte är ett barn och försöker jobba runt det.
Enligt mig ska just psykisk och social brutalitet vara likställt med fysisk - och det gör mig genuint sur när heteropojkar (för "pojkar" är ofta vad det handlar om) accepterar att deras flickvänner ("flickor" är vad det handlar om, inte kvinnor) beter sig som fittor.
Män och kvinnor i förhållanden brukar hajja att oberoende hur sur man är - så om man inte kan undvika att skada den andra, då gör man slut och inget mer.