2021-07-30, 18:59
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Omöjligt. Du är kvinna eller ett totalt mähä.

Samma sak för dig antar jag? Men jag är varken eller. Jag kan förstå bekräftelsesökandet man har i ungdomen, man tycker att om snygga tjejer vill ha en så är man mer värd, både för sig själv och andra.
Men när man blir vuxen försvinner det bekräftelsebehovet eftersom man ser sitt eget värde oavsett om nån snygging vill knulla med en eller inte. Ett knull är ändå bara ett knull, och varför riskera att göra någon som älskar en ledsen och kanske till och med riskera hela förhållandet?
Otrogen kan man vara tills man är 20, typ. Efter det visar det bara på bristande självförtroende eller ett dåligt förhållande.

Ja, jag tittar på porr. Ibland tillsammans med min fru. Och jämför nu för fan inte porrtittande med otrohet, den diskussionen orkar jag inte med. Jag säger bara så här, om man är ensam i rummet kan man inte vara otrogen.
Senast redigerad av proconsul 2021-07-30 kl. 19:01.
Citera
2021-07-30, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
För att människors naturliga beteende bygger på möjligheterna att samarbeta och skapa bättre förutsättningar. Att trycka ner någon minskar möjligheterna till vidare utveckling, för den personen, för paret och för flocken i stort. För att överleva har människor varit tvungna att ta hjälp av varandra, och att då (med hjälp av förtryck) minska någons möjligheter är direkt kontraevolutionärt.

Det stämmer på män, kvinnor förbättrar sin status genom att förhöja sitt yttre (smink tex) och genom att göra ner sina ”konkurrenter”,

Det är ett evolutionsbiologiska betende.

Även om jag i ta fall är benägen att tolka hennes betende som psykisk ohälsa, pms/pmds tex,
Citera
2021-07-30, 19:12
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Samma sak för dig antar jag? Men jag är varken eller. Jag kan förstå bekräftelsesökandet man har i ungdomen, man tycker att om snygga tjejer vill ha en så är man mer värd, både för sig själv och andra.
Men när man blir vuxen försvinner det bekräftelsebehovet eftersom man ser sitt eget värde oavsett om nån snygging vill knulla med en eller inte. Ett knull är ändå bara ett knull, och varför riskera att göra någon som älskar en ledsen och kanske till och med riskera hela förhållandet?
Otrogen kan man vara tills man är 20, typ. Efter det visar det bara på bristande självförtroende eller ett dåligt förhållande.

Ja, jag tittar på porr. Ibland tillsammans med min fru. Och jämför nu för fan inte porrtittande med otrohet, den diskussionen orkar jag inte med. Jag säger bara så här, om man är ensam i rummet kan man inte vara otrogen.
Ja ja. Men det där stämmer inte alls med verkligheten. Det finns mer än bara du och dina heliga principer. Verkligheten är att folk är otrogna så fort dom får chansen.
Och vad gör kvinnor för att bättra på sina chanser att behålla sin man?

Inte genom att låta honom få knulla iallafall.
Senast redigerad av Talking-Donkey 2021-07-30 kl. 19:15.
Citera
2021-07-30, 19:17
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Jag tror att evolutionen gör att kvinnan bäst får behålla mannen genom att kuva honom.

Ge honom för mycket bekräftelse och han blir för attraktiv för andra kvinnor.
Citera
2021-07-30, 20:09
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Tack. Jag har Inga problem just nu, men jag tänker på mitt ex. Jag lämnade henne pga att jag aldrig fick henne att sluta med sin ondska.
När jag pratade med henne så sprang hon ut,. Eller kastade det tillbaka och påstod att jag hade gjort det först . Gas lightning var också något hon använde. Att skapas spänningar och skylla på mig.

Men jag tror det kan vara naturligt.

En man med självförtroende är attraktiv för andra bättre kvinnor.

Jag tycker att det är att förenkla manligt och kvinnligt ner till bekväma ståndpunkter där confirmation bias blir den enda grunden för fakta...

Ditt ex låter asjobbigt att du gjorde slut förstår jag men (ok homogejj med massa heterokompisar genom uppväxten tjöt här) jag är så brutalt trött på heterognäll. Det blir mindre och mindre ju äldre folk blir men hela det här "alla män/kvinnor är as för att [nån norm-fantasi]" är en självuppfyllande profetia. Istället för att kunna säga "en vuxen beter sig inte så" så gör man det till nåt naturligt, nåt oundvikligt kopplat till vilket köns-sladder som hänger mellan benen och sen gråter man ut för att man bara träffar folk som uppfyller alla dom här fördomarna.

Visst vi uppfostras olika vilket ger män och kvinnor olika nackdelar i livet baserat på vad vi förväntas vara. Men vid en viss punkt inser alla, män som kvinnor, att vissa prylar inte funkar om man inte är ett barn och försöker jobba runt det.

Enligt mig ska just psykisk och social brutalitet vara likställt med fysisk - och det gör mig genuint sur när heteropojkar (för "pojkar" är ofta vad det handlar om) accepterar att deras flickvänner ("flickor" är vad det handlar om, inte kvinnor) beter sig som fittor.
Män och kvinnor i förhållanden brukar hajja att oberoende hur sur man är - så om man inte kan undvika att skada den andra, då gör man slut och inget mer.
Citera
2021-07-30, 20:13
Moderator
evilhoneys avatar
Inlägg raderade, varningar utdelade.
//mod
Citera
2021-07-30, 20:33
Medlem
Det var så Eva förstörde Adams självförtroende till sig själv och Gud. Så ja, det finns naturligt i det feminina och det började redan mellan de två första skapelserna.

Kvinnans feminina kraft är stark då satan använder sig av den då det är våran största svaghet eftersom vi är sensuella varelser.
Citera
2021-07-30, 21:37
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Jag tycker det låter mer som att ni inte är kompatibla.
Killar som sitter i fängelse får ju ligga som fan.

Män är bad boys, kvinnor är mammiga.

"Jag ska fixa honom, han kommer bli bra".

Funkar det? Nä.
Citera
2021-07-30, 23:21
Medlem
Citat:
Är det ett naturligt beteende hos kvinnor att försöka förstöra självförtroendet för sin egen man?

Hon tjänar eventuellt på det,
då en man med självförtroende lätt blir byte för andra kvinnor.

Ingen man kan motstå nya sexäventyr.
Vår natur är sådan.

Jag tror inte det du beskriver är ett normalt beteende som ligger i kvinnans natur. Möjligtvis har det blivit vanligare sedan tinder och liknande dejtingappar kom och kvinnorna märkte att marknaden var till deras fördel. Så i jakt på uppmärksamhet trampas det på ett och annat manligt självförtroende. Men en man med ett så skört självförtroende har antagligen andra problem redan innan.
Citera
2021-07-30, 23:52
Avslutad
Det du gör fel är att låta de trycka ner dig innan du har hunnit trycka ner dom. Börja förminska de systematiskt i etapper så kommer du till slut ha full kontroll och hon kommer känna sig oduglig etc. Kommer göra vad du vill till slut och vara väldigt rädd att förlora dig.
Citera
2021-07-31, 00:29
Medlem
Ja, kvinnor älskar att se män lida.
Citera
2021-07-31, 00:31
Medlem
Citat:
Hon var för söt och sexig. Jag kan inte motstå henne. Hur dåligt det var, så hade jag alla mina bästa stunder med henne.

Du var beroende av sex. Det är okej, de flesta männen blir det.

Detta är därför man inte ska ha sex innan man gifter sig. Du gör kvinnan till din Gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in