Citat:
Ursprungligen postat av
Runkas
Nu är det kanske inte den som tar mest i bänkpress eller sitter högst i samhällshierarkin som är den starke i en tvist som denna, utan den som har mest att förlora i tvisten. Ebba har hela sitt politiska uppdrag samt anseende förutom rucklet och en del pengar att förlora om team Esb hade lyckats med sitt utpressningsförsök. Esbjörn å sin sida förlorar rucklet och kanske sitt uppehälle på kursgården då han inte har någon hållhake på käringen längre. Ekonomiskt vet vi inte än hur mkt Esb,s "vänner" spenderat på dåliga rådgivare, men gissningsvis blir det inte mkt kvar av köpeskillingen i slutändan. Egentligen en jävligt tråkig historia för alla inblandade från början till slut.....
Du har helt rätt att Ebba är den som har mest att förlora på tvisten. Men på vilket sätt menar du att Ebbas anseende skulle förbättras om hon van tvisten?
Ebba har ju med all önskvärd tydlighet visat att det inte behöver vara vinnaren som har rätt. Med sitt bevingade,
Jag har erkänt ett brott som jag i själ och hjärta vet att jag är oskyldig till.
Visar hon ju att man inte behöver respektera det svensk rättvisa kommer fram till. Tror du inte en hungrig journalist kår kommer att utnyttja det? I synnerhet när de kan få en bild på en gråtande och bruten gammal man som säger något i stil med. Jag har förlorat allt, alla minnen och jag har i oförstånd förlorat det hus som nu skulle gå i arv till tredje generationen i släkten.
Jag tror att Ebbas ända chans att klara det här är att göra en pudel, be om offentlig ursäkt och låta köpet gå tillbaka. För att lita köpet gå tillbaka är så enkelt som att riva kontraktet.
Dock räknas inte den starkaste parten som den som har mest att vinna på en tvist. Utan den starkaste parten är den som hade maktövertaget när affären gjordes.
Och om det var Ebba eller Esbjörn kan bollas fram och tillbaks här i evighet.
Det kommer aldrig att förändra faktumet att Ebba var den starkaste parten och den som drev affären framåt.
Jag skulle gärna vilja att du berättar om utpressnings försöken Esbjörn har gjort på Ebba.
Och återigen. När du skriver saker som tyder på att Esbjörns team inte vill hans bästa eller jobbar utifrån hans vilja. Måste du skriva Jag tror, eller komma med bevis om att det är så. För hitintills finns det intet som tyder på det.
Förutom en liten privat konversation på Facebook som är skriven i affekt. Den är inget bevis. Ebba har ju själv skriver en del olämpligt där.
Men ponera nu att Ebba Busch vinner tvisten. Vilken rubriksättning tror du ger mest klick?
1) Ebba Busch vann tvisten om huset!
2) Gammal man krossad av KDs partiledare!