2021-07-31, 10:00
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Jag är inte så säker på att Binnige riktigt arbetat mot Esbjörns vilja, mer utan hans vetskap.
Vem som har anlitade honom som ombud står väl ganska klart vid det här laget.
Så vem som var klient åt ombudet men i Esbjörns namn är väl frågan att ställa?
Jag tror som du då hans ehna vendetta var drivande.
Och hur i hela friden blev han kunnig i detta då han uppenbart inte är kunnig i området
Hans egna ord från MPLs facebook.
Se till att han skaffar sig ett riktigt ombud , så ingen okunnig börjar kludda.
2021-07-31, 10:10
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Nu är det kanske inte den som tar mest i bänkpress eller sitter högst i samhällshierarkin som är den starke i en tvist som denna, utan den som har mest att förlora i tvisten. Ebba har hela sitt politiska uppdrag samt anseende förutom rucklet och en del pengar att förlora om team Esb hade lyckats med sitt utpressningsförsök. Esbjörn å sin sida förlorar rucklet och kanske sitt uppehälle på kursgården då han inte har någon hållhake på käringen längre. Ekonomiskt vet vi inte än hur mkt Esb,s "vänner" spenderat på dåliga rådgivare, men gissningsvis blir det inte mkt kvar av köpeskillingen i slutändan. Egentligen en jävligt tråkig historia för alla inblandade från början till slut.....
Å vem är upphovet till allt detta från scratch om inte Ebba Busch. Det hon som struntade i Guds bud nr 9 och började ansätta den svage åldringen som under större delen av sitt yrkesverksamma liv jobbat hårt i vår exportindustri och alltså bidragit stort till vår välfärd. Något som Ebba pissar på för sitt sjukliga ha-begär. Som sagt den som fört alla in i detta miserabla tillstånd som denna "husaffär" utan minsta tvekan gjort är Ebba som initierat det hela

Hon ska backa NU....påstå att hon inte kan det....är som att så att säga vända på kuttingen....Ebba oförmögen....för Sveriges Bästa?!
2021-07-31, 10:20
Bannlyst
Citat:
Nu är det kanske inte den som tar mest i bänkpress eller sitter högst i samhällshierarkin som är den starke i en tvist som denna, utan den som har mest att förlora i tvisten. Ebba har hela sitt politiska uppdrag samt anseende förutom rucklet och en del pengar att förlora om team Esb hade lyckats med sitt utpressningsförsök. Esbjörn å sin sida förlorar rucklet och kanske sitt uppehälle på kursgården då han inte har någon hållhake på käringen längre. Ekonomiskt vet vi inte än hur mkt Esb,s "vänner" spenderat på dåliga rådgivare, men gissningsvis blir det inte mkt kvar av köpeskillingen i slutändan. Egentligen en jävligt tråkig historia för alla inblandade från början till slut.....
Nu var det inte parternas fysiska styrka jag avsåg, utan styrkeförhållandena dem emellan när den unga, drivna och rappa Ebba med följe, oinbjudet och intensivt uppvaktade den ensamma, åldersstigna och kognitivt funktionshindrade Esbjörn många gånger, för att övertala och pressa honom att sälja sitt hus.

Resultatet av detta drev som han utsattes för, ser vi idag där Esbjörn strax efter han förmåtts att skriva på köpebrevet ångrade sig, gett uttryckt för att han känt sig pressad och bortkollrad, på ungefär samma sätt som alla andra åldersstigna kognitivt funktionsnedsatta människor, som har blivit utsatta för samma behandling av skrupellösa hem- och telefonförsäljare upplever det efteråt.

Kan hålla med om att historien bara innehåller förlorare, där Ebba hittills under affären straffats hårt av vårt rättsväsende och tappat stort i anseende pga sitt beteende och Esbjörn som på ålderns höst dragits in i långdragna rättsprocesser samt att han riskerar att förlora sitt arvegods.

Men, det är ingen tvekan om att de båda hade sluppit detta om Ebba aldrig hade kommit och knackat på och genomdrivit sin vilja med charm, övertalning, retorisk brillians och press, med hjälp av flera andra människor mot den ensamme Esbjörn.

Det som sedan följer är en juridisk tvist som Ebba satte igång, mellan två envisa och styvnackade människor som båda två vill åt samma hus - Esbjörns arvegods.
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-31 kl. 10:30.
2021-07-31, 10:31
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Du har helt rätt att Ebba är den som har mest att förlora på tvisten. Men på vilket sätt menar du att Ebbas anseende skulle förbättras om hon van tvisten?
Ebba har ju med all önskvärd tydlighet visat att det inte behöver vara vinnaren som har rätt. Med sitt bevingade,

Jag har erkänt ett brott som jag i själ och hjärta vet att jag är oskyldig till.

Visar hon ju att man inte behöver respektera det svensk rättvisa kommer fram till. Tror du inte en hungrig journalist kår kommer att utnyttja det? I synnerhet när de kan få en bild på en gråtande och bruten gammal man som säger något i stil med. Jag har förlorat allt, alla minnen och jag har i oförstånd förlorat det hus som nu skulle gå i arv till tredje generationen i släkten.

Jag tror att Ebbas ända chans att klara det här är att göra en pudel, be om offentlig ursäkt och låta köpet gå tillbaka. För att lita köpet gå tillbaka är så enkelt som att riva kontraktet.

Dock räknas inte den starkaste parten som den som har mest att vinna på en tvist. Utan den starkaste parten är den som hade maktövertaget när affären gjordes.

Och om det var Ebba eller Esbjörn kan bollas fram och tillbaks här i evighet.

Det kommer aldrig att förändra faktumet att Ebba var den starkaste parten och den som drev affären framåt.

Jag skulle gärna vilja att du berättar om utpressnings försöken Esbjörn har gjort på Ebba.

Och återigen. När du skriver saker som tyder på att Esbjörns team inte vill hans bästa eller jobbar utifrån hans vilja. Måste du skriva Jag tror, eller komma med bevis om att det är så. För hitintills finns det intet som tyder på det.

Förutom en liten privat konversation på Facebook som är skriven i affekt. Den är inget bevis. Ebba har ju själv skriver en del olämpligt där.

Men ponera nu att Ebba Busch vinner tvisten. Vilken rubriksättning tror du ger mest klick?

1) Ebba Busch vann tvisten om huset!

2) Gammal man krossad av KDs partiledare!
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-07-31 kl. 10:47.
2021-07-31, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Men ponera nu att Ebba Busch vinner tvisten. Vilken rubriksättning tror du ger mest klick?

1) Ebba Busch vann tvisten om huset?

2) Gammal man krossad av KDs partiledare.
Bor man själv i området och själviskt och beräknande ser fram emot en värdeökning på den egna villan till följd av att det flyttar in en tjusig partiledare i området, är nog krossandet av en åldersstigen Esbjörn och förlorat anseende för KD som parti, lätta bondeoffer att acceptera.
2021-07-31, 10:53
Medlem
Citat:
Du har helt rätt att Ebba är den som har mest att förlora på tvisten. Men på vilket sätt menar du att Ebbas anseende skulle förbättras om hon van tvisten?
Ebba har ju med all önskvärd tydlighet visat att det inte behöver vara vinnaren som har rätt. Med sitt bevingade,

Jag har erkänt ett brott som jag i själ och hjärta vet att jag är oskyldig till.

Visar hon ju att man inte behöver respektera det svensk rättvisa kommer fram till. Tror du inte en hungrig journalist kår kommer att utnyttja det? I synnerhet när de kan få en bild på en gråtande och bruten gammal man som säger något i stil med. Jag har förlorat allt, alla minnen och jag har i oförstånd förlorat det hus som nu skulle gå i arv till tredje generationen i släkten.

Jag tror att Ebbas ända chans att klara det här är att göra en pudel, be om offentlig ursäkt och låta köpet gå tillbaka. För att lita köpet gå tillbaka är så enkelt som att riva kontraktet.

Dock räknas inte den starkaste parten som den som har mest att vinna på en tvist. Utan den starkaste parten är den som hade maktövertaget när affären gjordes.

Det kommer aldrig att förändra faktumet att Ebba var den starkaste parten och den som drev affären framåt.

Jag skulle gärna vilja att du berättar om utpressnings försöken Esbjörn har gjort på Ebba.

Och återigen. När du skriver saker som tyder på att Esbjörns team inte vill hans bästa eller jobbar utifrån hans vilja. Måste du skriva Jag tror, eller komma med bevis om att det är så. För hitintills finns det intet som tyder på det.

Förutom en liten privat konversation på Facebook som är skriven i affekt. Den är inget bevis. Ebba har ju själv skriver en del olämpligt där.

1) Ebba Busch vann tvisten om huset!

2) Gammal man krossad av KDs partiledare!
Hade konversationen på Pernroth Lüllmaas Facebook varit liten och privat så hade den aldrig hamnat i media och i inlagor till rätten, eller hur?

Däremot var delar av kommentarerna definitivt skrivna i affekt och hur du än vrider och vänder på det så finns uppmaningen att pressa henne att backa via media där. Med facit på hand vet vi även att det var precis vad som hände.
2021-07-31, 10:55
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Bor man själv i området och själviskt och beräknande ser fram emot en värdeökning på den egna villan till följd av att det flyttar in en tjusig partiledare i området, är nog krossandet av en åldersstigen Esbjörn och förlorat anseende för KD som parti, lätta bondeoffer att acceptera.
Det tror jag säkert. Och kan till och med någonstans förstå. Det är klart att det är trevligare att bo granne med ett topp renoverat hus än med Esbjörns halv förfallna sommarstuga. Dock bestämmer ju inte grannar i sådana här frågor. Men det är klart att de kan ha en positiv artikel om saken i sitt kvartersblad (Kullens News) om de vill.

Dock är ju Kullens befolkning väldigt liten del av Sverige i stort.
2021-07-31, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Å vem är upphovet till allt detta från scratch om inte Ebba Busch. Det hon som struntade i Guds bud nr 9 och började ansätta den svage åldringen som under större delen av sitt yrkesverksamma liv jobbat hårt i vår exportindustri och alltså bidragit stort till vår välfärd. Något som Ebba pissar på för sitt sjukliga ha-begär. Som sagt den som fört alla in i detta miserabla tillstånd som denna "husaffär" utan minsta tvekan gjort är Ebba som initierat det hela

Hon ska backa NU....påstå att hon inte kan det....är som att så att säga vända på kuttingen....Ebba oförmögen....för Sveriges Bästa?!
Esbjörn är den som gett upphov till hela spektaklet.
Det är HAN som inte fullgjort sina åtagande och därmed skapat en juridisk process.
Det är väl inte så svårt att inse?
2021-07-31, 10:59
Medlem
fnirps avatar
Citat:

1) Ebba Busch vann tvisten om huset?

2) Gammal man krossad av KDs partiledare.

Den som hade maktövertaget när affären gjordes, var Esbjörn.

Han hade en fastighet som Ebba ville ha.
Området var snustorrt på andra fastigheter.
Esbjörn hade andra spekulanter på hans fastighet.

Den som har maktövertaget nu, är Esbjörn. Se bara på narrativet som spelas upp hela tiden.

I den ena ringhörnan: En äldre-äldre man med kognitiv funktionsnedsättning som till och med behöver hjälp med sin egen hygien, har blivit bestulen sin älskade släktgård. Hans supervapen är att han skiter i alla och skyr inga medel för att få sin vilja igenom.

I den andra ringhörnan: En supermäktig, blond bystdrottning som förför eller tjatar sönder sina noga utvalda offer, tills hon får som hon vill. Hennes kryptonit är hennes trovärdighet.

Det Ebba har till stöd, är att det finns lagar som reglerar tvister som denna. Hon har tagit hjälp av någon som kan navigera rätt i lagboken. Juridiken kommer visa om hon hade rätt eller fel.
Senast redigerad av fnirp 2021-07-31 kl. 11:01.
2021-07-31, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Mig veterligen finns det ingen som påstår att jag anser att Esbjörn är en grönsak, utöver den argumentationsfria idiot, som försöker pådyvla andra åsikter som de inte har. Således ytterligare en generande halmgubbe från din sida, som du hade skämts för, om du hade haft förmåga att inse hur besvärande korkad du var.
De flesta gör nog det... Flera inlägg har ju ifrågasatt ditt vårdslösa användare av begreppet "kognitivt funktionsnedsättning" och att du drar en massa helt felaktiga slutsatser kring Esbjörns rättshandlingsförmåga utifrån det.
2021-07-31, 11:04
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Esbjörn är den som gett upphov till hela spektaklet.
Det är HAN som inte fullgjort sina åtagande och därmed skapat en juridisk process.
Det är väl inte så svårt att inse?
Vadå åtaganden som det ju är Ebba som åsamkat honom den snikna subban - skulle ha hållit sina smutsiga klor ifrån Esbjörn och hans hus. Ja precis så som så många andra gjorde när de fick nej på sina förfrågningar om att få köpa hans hus. Varför var det just Ebba som inte hade den naturliga förmågan att då avstå från bytet?!

nog just det som är så svårt att förstå för er Ebba-lakejer - att hon är ordentligt sjuk i sitt känsloliv
2021-07-31, 11:05
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hade konversationen på Pernroth Lüllmaas Facebook varit liten och privat så hade den aldrig hamnat i media och i inlagor till rätten, eller hur?

Däremot var delar av kommentarerna definitivt skrivna i affekt och hur du än vrider och vänder på det så finns uppmaningen att pressa henne att backa via media där. Med facit på hand vet vi även att det var precis vad som hände.
Jo då det hade den. Ebba har garanterat haft folk som grävt efter all skit de kan komma åt. Pernroth har 308 vänner på Facebook. Så någon väldig spridning fick ju
inte inlägget.

Och det har ju inte hänt! Team Ebba och Team Esbjörn har använt sig av media för att sprida skit precis lika mycket båda två.
Och snälla, kom ihåg att säga:
Men den var inte jag som började är ett försvar vanliga dödliga förstår att sluta med i förskoleåldern.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in