2018-03-18, 09:17
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Är inte Federer sponsrad av Gilette längre? Han får allt ta och raka sig till finalen, han spelar sämre när han ser ut så där

Haha, förmodligen har avtalet gått ut. Man är så van att se honom slätrakad, nu ser han lite ovårdad ut.

En sak är dock säker, han måste spela bättre i dagens final mot Delpo, annars blir det torsk.
Citera
2018-03-18, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Haha, förmodligen har avtalet gått ut. Man är så van att se honom slätrakad, nu ser han lite ovårdad ut.

En sak är dock säker, han måste spela bättre i dagens final mot Delpo, annars blir det torsk.

Min magkänsla är att Delpo tar det. Han har, helt otroligt märkligt nog aldrig vunnit en Masters. han var riktigt nära för ett par år sedan i just IW när han förlorade mot Nadal i en mycket bra match.
Citera
2018-03-18, 11:11
Medlem
Han såg rätt trött ut i första halvan av matchen igår, Federer. Nyvaken?
Och det var ju med minsta möjliga ansträngning han tog sig i mål.

Fast verkade blåsa en hel del längs med plan, och det såg ut att vara enklare att spela på ena planhalvan. Därav många servegenombrott, tror jag.

Men var det bara vinden som besvärade Federer? I så fall ser det bättre ut idag, då det ska vara lugnare.

Men jag tror att det var mer som spökade än lite vindpustar igår. Del Potro har sett stark ut, och kommer nog slå Roger av banan i minst ett set. Men jag hoppas på en bra match.
Citera
2018-03-18, 19:47
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Federer är...Federer. Han kunde lika gärna åkt ut mot Coric men nu höjer han väl nivån i finalen och vinner i två raka. Skulle dock vara underbart för Del Potro att ÄNTLIGEN ta sin första Masters 1000-turnering. Håller tummarna för Argentinaren, vore snopet om en sån fantastisk bra tennisspelare aldrig lyckas vinna en Masters.

Mikael Ymer fick Wildcard till huvudtävlingen i Miami nästa vecka och Elias spelar kval.
Citera
2018-03-18, 23:01
Medlem
Kul att Masterstennisen är tillbaka på Viasat. Tråkigt däremot att Fidde blivit tränare igen så att man måste lyssna på gnällkuken Jonas Berg, en av Sveriges sämsta kommentatorer. Tänkte att man kanske klarar sig utan TennisTV i år men får nog tänka om.
Citera
2018-03-18, 23:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Federer är...Federer. Han kunde lika gärna åkt ut mot Coric men nu höjer han väl nivån i finalen och vinner i två raka. Skulle dock vara underbart för Del Potro att ÄNTLIGEN ta sin första Masters 1000-turnering. Håller tummarna för Argentinaren, vore snopet om en sån fantastisk bra tennisspelare aldrig lyckas vinna en Masters.

Fan vad griniga de verkar på varandra.

Lite matchbollar på båda sidor, sånt händer. Fed bränner tre på egen serve, ingen höjdare för honom.
Citera
2018-03-18, 23:56
Medlem
Tänkte berömma Federer för hur bra matchspelare han blivit. Så sumpar han det rejält och träffar knappt en serve i slutet av matchen. Men det fanns väl nån sorts rättvisa i det, kändes som att Del Potro spelade i ledning mer eller mindre hela matchen och skönt att se andra vinna också. Klass i avgörande tiebreak av pottan. Federer var inte så bra varken igår eller idag, så slår man inte honom då vet jag inte när man ska slå honom.

Det bästa med matchen var nog rivalitetskänslan. Sådär lagom gnälligt. Ändå vänner efteråt. Bra.
Citera
2018-03-19, 00:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tänkte berömma Federer för hur bra matchspelare han blivit. Så sumpar han det rejält och träffar knappt en serve i slutet av matchen.

Läste just följande stat, kan det verkligen stämma? :
Fed 1-7 (1-8 now) in deciding set TB finals.
Alltså i finaler som avgjorts i ett tredje sets tiebreak (finns ju inga GS förutom USO, men där har det inte hänt än) har Federer torskat 8 gånger och vunnit bara en. Rätt remarkabelt.

(Ok, några Masters 1000 som gått till fem set också; som när han torskade mot Nadal i Rom, tror jag.)

Nåväl, man ska inte dra för stora växlar på sånt. Går knappast att säga att Fed någonsin varit svag mentalt.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det bästa med matchen var nog rivalitetskänslan. Sådär lagom gnälligt. Ändå vänner efteråt. Bra.

Halvvänner, kanske. Vet inte riktigt om Fed ville omfamna honom på slutet. Men visst, så fort matchen är över så är de rätt coola igen.

(Sen var de bara lite förbannade, inget direkt osportsligt eller genuint osympatiskt.)
Citera
2018-03-19, 00:48
Medlem
calina85s avatar
Efter första set trodde jag att matchne skulle vara slut på en dryg timme. Väldigt avslagen match. Tredje set var en riktig rysare och det var något av det bästa jag sett helt plötsligt.
Visst var båda förbannade. Federer på sitt spel och Pottis på åskådarna som var osportsliga;p.. Jag förstår honom. Man har inget att göra i publiken om man inte visar båda spelarna respekt oavsett om man är ett superfan av den ena som spelar.
Två turneringar i rad av Pottis. Väldigt kul. Han är även runt 400 p ifrån Alexander Zverev nu. Det artar sig. Jag tror han är och nosar på topp tre väldigt snart. Ser väldigt mycket fram emot Miami och hoppas på en final mellan Del Potro och Federer igen.
Citera
2018-03-19, 17:36
Medlem
Elias möter giraldo i första kvalrundan i Miami, vid vinst väntar bhambri eller olivio.
Citera
2018-03-19, 19:25
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

Fan vad griniga de verkar på varandra.

Lite matchbollar på båda sidor, sånt händer. Fed bränner tre på egen serve, ingen höjdare för honom.

Vamos Del Potro!!!!!

Jag blir alltid full i skratt när "Mr Perfect" visar sin griniga sida. Man måste dock komma ihåg att Federer har ett väldigt hett temperament som han har lärt sig att tygla. Den där sidan kommer dock fram lite då och då och det är alltid lika kul.
Citera
2018-03-19, 19:40
Medlem
M ymer drog struff i huvudtävlingen i Miami, kanske en liten chans trotts allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in